ook naar preikestolen gelopen zitten inderdaad wel spannende stukjes inNaar de preikestolen is er een stukje wat best wel schuin loopt. Daar hangt alleen een stuk touw aan de bergwand waar je aan vast kunt houden. Best leuk en spannend!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ook naar preikestolen gelopen zitten inderdaad wel spannende stukjes inNaar de preikestolen is er een stukje wat best wel schuin loopt. Daar hangt alleen een stuk touw aan de bergwand waar je aan vast kunt houden. Best leuk en spannend!
Vondt noorwegen, zweden over het algemeen wel mooiOok dat stapje over die spleet is leuk! vlak bij de klif bedoel ik.
Ik heb berichten gehoord dat deze scheur langzaam groter wordt.Ook dat stapje over die spleet is leuk! vlak bij de klif bedoel ik.
ook naar preikestolen gelopen zitten inderdaad wel spannende stukjes in
Daarom laat ik drukke Madurodam attracties maar voorbij gaan. Die drukke parkeerplaatsen , daar heb ik het niet zo op, ik rijd lekker doorIk vond het vooral veel te druk met hordes Aziaten op teenslippers waardoor ik meer omhoog aan het slenteren dan aan het lopen was.
Wandeling naar de Kjerag bewust vroeg gedaan, om 6 uur met de ferry over het Lysefjord en daarna gaan lopen. Die wandeling is al veel minder druk dan de Preikestolen, maar de drukte begon pas toen ik alweer onderweg terug was.
Wij gingen ook in de ochtend omhoog. Kun je lekker je eigen tempo lopen.Ik vond het vooral veel te druk met hordes Aziaten op teenslippers waardoor ik meer omhoog aan het slenteren dan aan het lopen was.
Wandeling naar de Kjerag bewust vroeg gedaan, om 6 uur met de ferry over het Lysefjord en daarna gaan lopen. Die wandeling is al veel minder druk dan de Preikestolen, maar de drukte begon pas toen ik alweer onderweg terug was.
Wij gingen ook in de ochtend omhoog. Kun je lekker je eigen tempo lopen.
ben met de eerste shuttle bus van de camping naar het begin van de wandeling naar preikestolen gegaan
Wij doen het precies andersom ;-)Ik ga dit even volgen..............
Ik zie op de kaart dat je van Senja-Gryllefjord kan oversteken naar Andenes en dan verder naar de Lofoten.
Wellicht een mooie route-wijziging!
Wij zijn ook op de Lofoten geweest en op de Vesteralen tot aan Andenes. Niet de overtocht gemaakt naar Gryllefjord toen. Gaan we nu wel doen.Senja niet geweest, wel op de Vesterålen. Dat was al top, en Senja schijnt alleen nog maar mooier te zijn.
Op die manier ben ik ook al een paar keer overgestoken. Het is een relatief kleine boot die tijdens de oversteek wordt blootgesteld aan de oceaandeining. Wat reistabletten op voorhand innemen als je gevoelig bent voor zeeziekte kan geen kwaad. Mocht je die vergeten, aan boord hangen kotszakjes die ik mensen regelmatig heb zien gebruiken ... Gelukkig is de manier waarop de motor wordt vastgezet sterk verbeterd. De eerste keer deed een bemanningslid dit en dacht ik, daar gaat mijn zadelverwarming. Toen ik daar wat wat van zei was het antwoord: "het gaat op mijn manier of niet". Tegenwoordig hebben ze een mooi snelspansysteem voor de wielen. Onderstaand de prijslijst van 2019 ter indicatie. Om voor de 25% korting in aanmerking te komen moet je de Troms Mobillet app op je smartphone zetten, daarmee koop je van verschillende veerboten in die regio een kaartje op het moment dat je bent geëmbarkeerd.Ik zie op de kaart dat je van Senja-Gryllefjord kan oversteken naar Andenes en dan verder naar de Lofoten.
Het belangrijkste is, .................hoe zet je de motor GOED vast!Op die manier ben ik ook al een paar keer overgestoken. Het is een relatief kleine boot die tijdens de oversteek wordt blootgesteld aan de oceaan-deining. Wat reistabletten op voorhand innemen als je gevoelig bent voor zeeziekte kan geen kwaad. Mocht je die vergeten, aan boord hangen kotszakjes die ik mensen regelmatig heb zien gebruiken ... Gelukkig is de manier waarop de motor wordt vastgezet sterk verbeterd. De eerste keer deed een bemanningslid dit en dacht ik, daar gaat mijn zadelverwarming. Toen ik daar wat wat van zei was het antwoord: "het gaat op mijn manier of niet". Tegenwoordig hebben ze een mooi snelspansysteem voor de wielen.
Als jij vaker de overtocht naar Senja hebt gedaan, kun je dan iets meer zeggen over waar we precies moeten zijn, en of er specifieke plekken zijn waar we beslist langs moeten rijden?Op die manier ben ik ook al een paar keer overgestoken. Het is een relatief kleine boot die tijdens de oversteek wordt blootgesteld aan de oceaandeining. Wat reistabletten op voorhand innemen als je gevoelig bent voor zeeziekte kan geen kwaad. Mocht je die vergeten, aan boord hangen kotszakjes die ik mensen regelmatig heb zien gebruiken ... Gelukkig is de manier waarop de motor wordt vastgezet sterk verbeterd. De eerste keer deed een bemanningslid dit en dacht ik, daar gaat mijn zadelverwarming. Toen ik daar wat wat van zei was het antwoord: "het gaat op mijn manier of niet". Tegenwoordig hebben ze een mooi snelspansysteem voor de wielen. Onderstaand de prijslijst van 2019 ter indicatie. Om voor de 25% korting in aanmerking te komen moet je de Troms Mobillet app op je smartphone zetten, daarmee koop je van verschillende veerboten in die regio een kaartje op het moment dat je bent geëmbarkeerd.
Klik hier voor verdere info.
Beslist is een groot woord, ik vond het in ieder geval mooi. Ik ben met mijn 125je opgetrokken met een paar Noren. Vanaf Gryllefjord de 86 in zuidoostelijke richting en dat linksaf de 861 in noordelijke richting langs de oostkust van Selja. In het NNO deel rechtsaf de 862 in NNO richting richting de pont van Botnhamn naar Brensholmen (Malangenfjord), daar de 862 weer opgepakt naar Tromsø. Dat was mijn noordelijkste punt van die reis. Een alternatief wordt geboden door Senja met onderstaand kaartje. Via Kiruna (Zweden) weer flinke dagetappes gemaakt tot 600 km door de zweedse binnenlanden naar Göteborg om daar de ferry te pakken naar Frederikshavn (DK). De routes van nasjonaleturistveger.no in het algemeen kan ik iedereen aanbevelen.Als jij vaker de overtocht naar Senja hebt gedaan, kun je dan iets meer zeggen over waar we precies moeten zijn, en of er specifieke plekken zijn waar we beslist langs moeten rijden?
Indrukwekkend dat je dat allemaal kunt, ik schreef over "het zeetje" voor degene die er gevoelig voor zijn. Erg vervelend als je pillen gaat slikken als je al zeeziek bent, gaat niet werken. Een zekere bescheidenheid misstaat niet overigens... ⛴Het belangrijkste is, .................hoe zet je de motor GOED vast!
Dat andere........Boeie.............?
Ik heb bij de Marine gezeten, wat denk je?
Je zal begrijpen dat ik wel hogere golven heb gezien
Met zeevissen kan het me niet hard genoeg waaien.
Meestal veel te veel mensen aan boord. Met harde wind heb je prima de ruimte. (want de rest zit benedendeks op de plee)
Zelfs krijg je dan extra hulp van andere 'vissers' die nog een heel klein beetje kunnen.
Prima hulp voor vasthouden hengel bij onthaken. Tuurlijk krijgen ze dan ook wel een visje van me!
Helemaal niks bijzonders hoor.Een zekere bescheidenheid misstaat niet overigens... ⛴
Ik heb inderdaad het kaartje zoals hierboven enigszins aangehouden. Wij rijden van de 862 naar de 861 en vervolgens naar het Zuid Westen (onderzijde Anderdalen nasjonalpark) langs het Vagsfjorden en terug. Vandaar naar Finnsnes en via de 84 naar de E6. Ben erg benieuwd.Beslist is een groot woord, ik vond het in ieder geval mooi. Ik ben met mijn 125je opgetrokken met een paar Noren. Vanaf Gryllefjord de 86 in zuidoostelijke richting en dat linksaf de 861 in noordelijke richting langs de oostkust van Selja. In het NNO deel rechtsaf de 862 in NNO richting richting de pont van Botnhamn naar Brensholmen (Malangenfjord), daar de 862 weer opgepakt naar Tromsø. Dat was mijn noordelijkste punt van die reis. Een alternatief wordt geboden door Senja met onderstaand kaartje. Via Kiruna (Zweden) weer flinke dagetappes gemaakt tot 600 km door de zweedse binnenlanden naar Göteborg om daar de ferry te pakken naar Frederikshavn (DK). De routes van nasjonaleturistveger.no in het algemeen kan ik iedereen aanbevelen.
Op sommige stukken naar het Noorden of het zuiden ontkom je er niet aan...Zelf probeer ik de E6 zoveel mogelijk te mijden. Het is dé verkeersader van Noorwegen en kan hier en daar behoorlijk druk zijn.
Niet alleen dat, je komt heeeeeel veel gehuurde campers tegenZelf probeer ik de E6 zoveel mogelijk te mijden. Het is dé verkeersader van Noorwegen en kan hier en daar behoorlijk druk zijn.