Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Is Noorwegen, samen met Zwitserland, het Fort Knox van Europa deze zomer? Lijkt er wel op.
Geen enkel probleem. Noorwegen zal er volgend jaar ook nog wel liggen.
Ze doen maar lekker. Italië/ Frankrijk gaan wel open.
En Zwitserland kan je/ ga ik omheen rijden. (als ze moeilijk blijven doen/ scheelt ook weer een vignet)
 
Iemand al richting Noorwegen geweest dit jaar?
Ik vertrek volgende week!
jiffm.jpg
 
Toen wij er 3 weken geleden naar binnen gingen moest je een Coronapas hebben daar werd door politie/leger op gecontroleerd. Er waren ook maar enkele grensposten open.

1,5 week later zijn we zonder enkele controle over de grens naar Zweden gereden, wat ik hoorde van de locals was dat de grenscontroles opgeheven waren.
 
Noorwegen controleert nog steeds erg streng. Veel grensovergangen op binnenwegen zijn gesloten. Goed opletten dus.
Het land verlaten is een eitje.
 
Ben je ingeënt? Zo ja heb je geen enkel probleem.

Het zou me vreemd lijken dat ze de grens open hebben gedaan en nu alweer gesloten hebben, maar het zou natuurlijk kunnen.
 
Ben je ingeënt? Zo ja heb je geen enkel probleem.

Het zou me vreemd lijken dat ze de grens open hebben gedaan en nu alweer gesloten hebben, maar het zou natuurlijk kunnen.
Ik zit in een Noorwegen Facebook groep waar ik dagelijks berichten lees hierover van reizigers. De grens is nooit open geweest, maar andersom wel.
 
Ik kom er net vandaan en ben toch echt over een open grens gereden. Er reden gewoon mensen van Zweden Noorwegen in en andersom...

Dat was bij Grundforsen.
 
Afgelopen zondag zonder problemen de grens kunnen oversteken bij grundforsen in de buurt (TET route). Was niemand te zien. En gisteren de weg tussen Roros en Funasdalen terug Zweden in, daar zaten wel mensen degene die Noorwegen in willen te controleren, al was het niet druk en zaten ze aan een kampvuur omdat ze het koud hadden 😀. Met je vaccinatiebewijs kom je daar zo binnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 3 weken geleden de snelweg van Gotenburg richting olso gepakt, daar vervolgens ruim 2 uur in de file gestaan voor de grenscontrole..
 
Altijd al eens naar Noorwegen willen gaan, maar dan in combinatie met de Nordkapp....

Moet toch stilaan die Nordkapp gaan loskoppelen want anders blijf ik uitstellen.

Hoe realistisch is het om in pakweg 12 reisdagen vanuit Limburg (Be), dus helemaal onderaan Nederland, toch een mooie Noorwegen reis te doen met de motor? Trollstigen wil ik er wel bij....
Zou op de heen- of terugweg wel eens willen passeren bij campgrinsby.eu – camping at Stora Bör lake
 
12 dagen kan makkelijk in Zuid Noorwegen, als je een beetje doorrijd, zeg 400km per dag dan kun je de Lofoten ook nog wel meepakken.
ik zou dan wel met de ferry Hirtshals-Kristiansand overvaren.
De camping die je voorsteld is een optie als je via land naar N wilt ja.. mijn inziens kun je die 2/3 dagen beter in N opmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan