Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Hier is ie dan.
Bij heftige weer lag ik al in onze hut op bed. Dan merkte je het minder.
Lopen was geen pretje, duidelijk geen zeemansbenen.
Nog meer golven dan op zondag. En ik vond 't al niks:N
Plat liggen op bed gaat t beste. En een pilletje, maar misschien zit dat wel tussen de oren.8-)
 
Ik hoop volgend jaar op een rustige vaart. Ben erg gevoelig voor reisziekte, geen voertuig waarin ik niet in of op heb 🤮
Daarom maar een hut in het midden en zo laag mogelijk geboekt. Verder veel pillen.
 
In 8 dagen naar Geiranger en omgeving lijkt mij wel wat. Maar.....
Het klinkt allemaal super de puper, maar uuuh, wat zijn de prijzen in Noorwegen voor benzine, koffie, biertje en pizza ook alweer? Realistisch gezien.

Swiss is dan nog aantrekkelijker?
 
In 8 dagen naar Geiranger en omgeving lijkt mij wel wat. Maar.....
Het klinkt allemaal super de puper, maar uuuh, wat zijn de prijzen in Noorwegen voor benzine, koffie, biertje en pizza ook alweer? Realistisch gezien.

Swiss is dan nog aantrekkelijker?
in 2021 met mijn dochter in Zwitserland geweest en dit jaar samen in Noorwegen, beide prachtige landen
Afgezien van het bier is Zwitserland ongeveer net zo duur als Noorwegen

Restaurant cultuur is er niet in Noorwegen. Zelf wat koken in hutje werkt prima en drukt de kosten flink in Noorwegen.
En de rust in Noorwegen ! Zo weinig verkeer, heerlijk
 
In 8 dagen naar Geiranger en omgeving lijkt mij wel wat. Maar.....
Het klinkt allemaal super de puper, maar uuuh, wat zijn de prijzen in Noorwegen voor benzine, koffie, biertje en pizza ook alweer? Realistisch gezien.

Swiss is dan nog aantrekkelijker?
8 dagen lijkt mij weinig.
10 dagen is beter: bv op zondag weg met de ferry en de dinsdag week later weer terug.
benzine was ongeveer zelfde prijs als in NL.
voor goedkoo bier moet je niet in Noorwegen zijn.
Ik heb bier in de supermarkt gevonden, 3,5€ voor 33cl.
de ferry koste ons ongeveer 1000€.

maar dat is het allemaal waard.
wij waren met de auto, maar ik hoop in 2024 terug te gaan met de motor
 
8 dagen lijkt mij weinig.
10 dagen is beter: bv op zondag weg met de ferry en de dinsdag week later weer terug.
benzine was ongeveer zelfde prijs als in NL.
voor goedkoo bier moet je niet in Noorwegen zijn.
Ik heb bier in de supermarkt gevonden, 3,5€ voor 33cl.
de ferry koste ons ongeveer 1000€.

maar dat is het allemaal waard.
wij waren met de auto, maar ik hoop in 2024 terug te gaan met de motor
Ik denk dat 8 dagen wel gaat, maar er is zoveel moois te zien dat je altijd tijd tekort komt. M n vrouw wil niet met de motor, dus volgende keer weer met het koekblik. Iets met wie is de baas in huis_O-
 
Nouja, ik ga ook in juni met de Vespa 😊 en een Honda Monkey.
Voordeel van deze soorten vervoer is dat je niet zo heel makkelijk een snelheidsovertreding zal begaan, wat heel gunstig is met het boete klimaat in Noorwegen.😇

28B97AB4-FD63-4359-B87E-AB680E1A343F.jpeg
 
Omdat iedereen daarom zo relaxed rijdt zal je zelf ook niet zo makkelijk over de snelheidslimiet gaan. Waarom zou je dat daar overigens willen doen? Neem je tijd. ;)
 
En de samenvatting van de 2 weken motorvakantie Noorwegen

Nu maar eens e.e.a. uit gaan vogelen voor onze reis naar Schotland volgend jaar.
Over 2 jaar Noorwegen weer gepland maar dan noordelijker. Lofoten, Lyngen Alpen
Ook erg leuk, en gezelliger dan Noorwegen. Er is altijd een pub aan het einde van de dag 😊.
 
Ben nog een rookie hier, maar ga deze topic wel volgen ! In september met de auto in Noorwegen geweest. 14 dagen rondrit met overnachten in huisjes. Maar wat een waanzinnig mooi en geweldig (motor)land ! Ik wil komend voorjaar een rondrit maken met de motor. Lijkt me fantastisch. Overtocht Kiel-Oslo vv. Prijzig, maar als je smorgens bijtijds vertrek ben je om 13.30 in Kiel (580 km vanaf Rotterdam) en rij je de volgende ochtend om 10.00 uur in Oslo van de boot af. Overnachten in b&b, 2** hotel.
foto van ons huisje voor twee dagen.
 

Bijlagen

  • B1D30319-0359-4AE4-9D5D-E111EA009866.jpeg
    B1D30319-0359-4AE4-9D5D-E111EA009866.jpeg
    432 KB · Weergaven: 34
En de samenvatting van de 2 weken motorvakantie Noorwegen

Nu maar eens e.e.a. uit gaan vogelen voor onze reis naar Schotland volgend jaar.
Over 2 jaar Noorwegen weer gepland maar dan noordelijker. Lofoten, Lyngen Alpen
Ooit achteraf nog tol betaald? Wij niet.
Ik ben nu de samenvatting aan t bekijken. Heb niks anders te doen dan revalideren.
IMG-20221215-WA0008.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan