Het grote Noorwegen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaan jullie maar allemaal lekker naar de Noordkaap in juni/juli ... Ik heb er vorig jaar gestaan op 1 mei :9 Lekker rustig toen ^^.

Soit, ik vertrek 26 mei naar zuidelijk Scandinavië. Ik ga enkele collega's kennis laten maken met de "ongereptheid" van Zweden en Noorwegen, al zie ik nog wel enkele "vinterstengt"-markeringen staan op de Noorse verkeerssite.

Iemand ervaring met de FV204 (Gausdal - Fagernes via het Ormtjernkampen Nasjonalpark) ?! ... Hij 's momenteel nog gesloten :(
 
Mooie blogspot Drummer. Vergeet niet, de Noordkaap is slechts het keerpunt. De reis is het doel, geniet ervan. :]


Dank u, En zoals je zegt, het is het keerpunt, ik wil er gewoon een keer geweest zijn, en volgens de vele reisverhalen die ik heb gelezen, word het na de Kaap alleen maar mooier.

En er van genieten gaan we volop doen :-)

Ik laat alles gewoon op me afkomen, ik heb per slot van rekening 3 weken de tijd om m'n reis te doen, het is zeker geen race tegen de tijd.

Ook ga ik proberen ( afhankelijk of er Wifi is ) om dagelijks m'n blog bij te werken.


grtz Drummer
 
Laatst bewerkt:
Na mijn reis door Noorwegen wil ik via Kristiansand - Hirtshals terug. Ik weet alleen niet precies wanneer ik in Kristiansand aankom aangezien ik een aantal dagen speling heb.

In hoeverre is het nodig om deze ruim vooraf te reserveren? Het gaat om de laatste week van juni, maar wanneer precies weet ik dus nog niet. Dat verwacht ik één week van te voren wel te weten. Is dat vroeg genoeg of loop ik dan de kans dat hij vol zit?
 
Ik heb 2 jaar geleden 5 dagen van te voren geboekt en dat was geen probleem
Had ook een camping dicht bij maar dat was ff wat minder en ga de volgende keer iets verder weg en dan maar vroeger op en weg
 
xc6i2v.jpg
nog wij vertreken 18 juni en gaan dan naar de noordkaap, natuurljk nieuwe banden, en ride-on er in.voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Na mijn reis door Noorwegen wil ik via Kristiansand - Hirtshals terug. Ik weet alleen niet precies wanneer ik in Kristiansand aankom aangezien ik een aantal dagen speling heb.

In hoeverre is het nodig om deze ruim vooraf te reserveren? Het gaat om de laatste week van juni, maar wanneer precies weet ik dus nog niet. Dat verwacht ik één week van te voren wel te weten. Is dat vroeg genoeg of loop ik dan de kans dat hij vol zit?

Ik heb 1 dag van tevoren geboekt, niks aan de hand.
 
Je kunt ook ter plekke (aan beide kanten) gewoon een kaartje kopen. Alleen één tip, rijd dan eerst naar de centrale terminal en niet meteen naar de "incheckloketten" bij de boot zelf want daar kun je geen kaartje kopen.

In Hirtshals zitten die vlak bij elkaar, maar in Kristiansand is de oprit van de boot buiten het stadje, terwijl de kaartverkoop in het centrum zit. Maar daar wil je eigenlijk toch zijn als je nog een poosje moet wachten.

En voor een motor is echt altijd plaats. Als je met een grote groep daar misschien niet op aan laten komen.
 
Laatst bewerkt:
Begin juni naar Noorwegen. Heeft iemand een mooie gpx aanrijroute vanuit Utrecht naar de ferry in Hirthals? Kilometers snelweg vind ik niet zo leuk en daarom mijn vraag of iemand soms een mooie aanrijroute kan doorsturen. Alvast bedankt.
 
Heb je je hele garderobe ingepakt Theo, of een bungalowtent ??
gewoon wat nodig is om te kramperen. niet meer of minder, jij kruipt natuurlijk in die hutten. ik wil mezelf nog testen op mijn 65ste en ik ben er fit genoeg voor zegt mijn vrouw. en die kan het weten })
 
Ik kan je de Sallandse Heuvelrug aanraden ... En dan heb je wel het mooiste gehad op dat stuk denk 'k ;-).

Nee, ik heb geen route liggen, maar Duits Friesland en de westkust van Denemarken naar boven lijkt mij de meest aangewezen route. Steek de Elbe over doormiddel van een overzetbootje tussen Wischhafen en Glückstadt.

Begin juni naar Noorwegen. Heeft iemand een mooie gpx aanrijroute vanuit Utrecht naar de ferry in Hirthals? Kilometers snelweg vind ik niet zo leuk en daarom mijn vraag of iemand soms een mooie aanrijroute kan doorsturen. Alvast bedankt.
 
Dat tentje heb ik ook ingepakt Theo, en qua leeftijd, ach , we zijn dan beiden 65 jaar jong !!
Die test, ach waarom zou je. Gewoon doen , en dat beetje spierpijn van het slapen op een matje dat neem je maar op de koop toe. 'Veel plezier theo !!


 
Dat tentje heb ik ook ingepakt Theo, en qua leeftijd, ach , we zijn dan beiden 65 jaar jong !!
Die test, ach waarom zou je. Gewoon doen , en dat beetje spierpijn van het slapen op een matje dat neem je maar op de koop toe. 'Veel plezier theo !!

nou tis geen matje hoor, maar zo een zelf opblazend luchtbed, vandaar dat volume. maar jij gaat al binnenkort, veel plezier ook.
 
Vergat nog even te zeggen dat ik ook een luchtbed meeneem, maar wel een tweepersoons voor in m'n uppie. Ik was dat geworstel om erop te blijven liggen vorig jaar in de Dolomieten zo zat dat stevige maatregelen noodzakelijk waren. Dus nu lig ik breeduit en comfortabel! Zelfs een opblaasbaar kussen gaat mee, zou beter moeten zijn als je spijkerbroek in een handdoek gewikkeld .
Dus comfort mag er wel een beetje zijn. We hebben wel afgesproken dat als we echt een hele dag in de zeikregen rijden we wel een hutje opzoeken. Dat is nauwelijks duurder en soms mag je ook wel kiezen voor het gemak.


 
Je kunt ook ter plekke (aan beide kanten) gewoon een kaartje kopen. Alleen één tip, rijd dan eerst naar de centrale terminal en niet meteen naar de "incheckloketten" bij de boot zelf want daar kun je geen kaartje kopen.

In Hirtshals zitten die vlak bij elkaar, maar in Kristiansand is de oprit van de boot buiten het stadje, terwijl de kaartverkoop in het centrum zit. Maar daar wil je eigenlijk toch zijn als je nog een poosje moet wachten.

En voor een motor is echt altijd plaats. Als je met een grote groep daar misschien niet op aan laten komen.


Bedankt voor de tips!
Gaat wel goedkomen dan. Meestal plan ik vooraf, gewoon voor de zekerheid dus heb het eigenlijk nog nooit op het laatste moment gedaan.
 
Vergat nog even te zeggen dat ik ook een luchtbed meeneem, maar wel een tweepersoons voor in m'n uppie. Ik was dat geworstel om erop te blijven liggen vorig jaar in de Dolomieten zo zat dat stevige maatregelen noodzakelijk waren. Dus nu lig ik breeduit en comfortabel! Zelfs een opblaasbaar kussen gaat mee, zou beter moeten zijn als je spijkerbroek in een handdoek gewikkeld .
Dus comfort mag er wel een beetje zijn. We hebben wel afgesproken dat als we echt een hele dag in de zeikregen rijden we wel een hutje opzoeken. Dat is nauwelijks duurder en soms mag je ook wel kiezen voor het gemak.
heb ik ook, van mario overgenomen. 90 cm breed. hij vond het te breed ivb. met de vstrom Suzuki. was ik wel blij mee. :z de vorige keer had ik ook een smallere, je ligt er zo naast.ik slaap nogal onrustig weet je, dat in de regen rijden heb ik gezien met de jongens van wildbad toer. en dat doen wij dus ook, lekker het hutje in, maar dan alleen als het regent. geen gedonder met een natte tent etc.denk dat er nog genoeg beschikbaar zijn. zo vroeg in het seizoen
 
Laatst bewerkt:
33crtzc.jpg
een betere tas gevonden voor mijn 90cm luchtbed, even naar een hengelsport zaak geweest, en daar hadden ze nog wat liggen.
 
vind het zelf nog meevallen, de motor kan het zat aan, en harder dan 120 rijden we niet.en het weegt allemaal niet zwaar.
 
Hee, daar komen we vlak langs, maar zit niet onze route gepland.

We gaan via de Rv55 van Jostedal naar Folldal.
Detour waard? Is kijken hoe de dag verloopt, pakken we dat weggetje nog even mee :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan