Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Voor het geld moet die Putoline wel fantastisch zijnweer even een echt olievraagje tussendoor
Ik ben op dit moment mijn motor aan het inrijden met een minerale olie (Motul 5000 10W40) maar wil straks na het inrijden overschakelen naar een goede vol synthetische olie. Motul 7100 ligt dan aardig voor de hand, maar putoline n tech pro r+ lijkt me ook een uitstekende.
Iemand ervaringen en/of opmerkingen bij de laatste optie?
He.???????? Vreemd antwoord, begrijp er geen hol van.Voor het geld moet die Putoline wel fantastisch zijn
Denk dat je er weinig voordeel uit haalt met een straatmotor...
Ik denk dat hij bedoelt dat dat elfen voorvocht een beetje over de top is voor een relatief laag belaste straatmotor.He.???????? Vreemd antwoord, begrijp er geen hol van.
JaIk denk dat hij bedoelt dat dat elfen voorvocht een beetje over de top is voor een relatief laag belaste straatmotor.
Putoline is ook een wereldspeler natuurlijk.Ik denk dat hij bedoelt dat dat elfen voorvocht een beetje over de top is voor een relatief laag belaste straatmotor.
Ja, vandaar ook de monograde.
Ik heb voor enkele jaren geleden eens Castrol XXL Sae 40 gebruikt in een Honda Deauville 700 uit 2006, motor liep er perfect en zeer mooi mee, schakelde vloeiend.Deze olie word ook nog om een andere reden gebruikt ipv multigrade. Singelgrade olie is veel stabieler op piek belasting .
Haha je beschrijft precies de reden waarom ik als eerste ff de olie ververs als ik een motor koopIk heb voor enkele jaren geleden eens Castrol XXL Sae 40 gebruikt in een Honda Deauville 700 uit 2006, motor liep er perfect zeer mooi mee, schakelde vloeiend.
Waarom ik sae 40 gebruikte in die motor, hij ging toch weg en ik had het nog liggen voor een oude tractor.
Dat is niet zo slim.Ik heb voor enkele jaren geleden eens Castrol XXL Sae 40 gebruikt in een Honda Deauville 700 uit 2006, motor liep er perfect zeer mooi mee, schakelde vloeiend.
Waarom ik sae 40 gebruikte in die motor, hij ging toch weg en ik had het nog liggen voor een oude tractor.
"It is also recommended for many single and multi-cylinder pre-1970 classic motorcycle engines under road andcompetition conditions"Overigens is deze castrol xxl olie speciaal voor de wat oudere motorfiets gemaakt....
Als ik het wist zou ik direct weglopen."It is also recommended for many single and multi-cylinder pre-1970 classic motorcycle engines under road andcompetition conditions"
Dat kun je wel stellen ja
Als ik een relatief jonge tweedehands motor koop zou ik eigenlijk niet snel verwachten dat iemand er een SAE40 mineraal heeft ingegooid.
Mja als ik bij een particulier een motor koop gooi ik er ook altijd nieuwe olie in, geen verkeerde keuze dus.
Onderbouw je antwoord eens......Als ik het wist zou ik direct weglopen.
Nee, buitensporige acties moeten onderbouwd worden. Die van jou dus.Onderbouw je antwoord eens......
Maserati en Moto Guzzi ook, zal wel een Italiaans dingetje zijn,..De Moto Moroni Corsaro 1200 vereist ook 10W60.
Je hebt dus geen redenen en roept maar iets dus....beetje jammer.Nee, buitensporige acties moeten onderbouwd worden. Die van jou dus.
Sae 40 is stroop als de motor koud is.Je hebt dus geen redenen en roept maar iets dus....beetje jammer.
Waarom zou een monograde sae 40 slecht zijn wanneer je alleen met mooi en met temperaturen boven de 15 graden Celsius motor rijd.....ik zou het niet weten.
Wanneer je het hele jaar doorrijd met tempersturen van min 5 tot plus 30 graden Celsius, dan ben je beter af zijn met een multigrade olie.
Stroop....dat valt wel mee hoor. Menig 15w50 olie is dikker in koude toestand.Sae 40 is stroop als de motor koud is.
Dikke olie = slechte/verminderde smering.
Ik snap eigenlijk deze discussie niet. Er hebben bij de betreffende motorfietsfabrikanten heel slimme ingenieurs uitgevogeld wat de beste dikte is voor de betreffende fiets, en dan ga je lekker eigenwijs er iets anders in flikkeren.............Stroop....dat valt wel mee hoor. Menig 15w50 olie is dikker in koude toestand.
Je bent niet een beetje eigenwijs zeg,..in een redelijk moderne motorfiets gooi jij olie die daar totaal niet voor geschikt is, je weet dat ook want je doet het uit "zuinigheid" of gemakzucht want je had die olie toch, daarna verkoop je de motor. Ach olie is olie, ik heb nog een fles arachideolie staan,..Je hebt dus geen redenen en roept maar iets dus....beetje jammer.
Waarom zou een monograde sae 40 slecht zijn wanneer je alleen met mooi en met temperaturen boven de 15 graden Celsius motor rijd.....ik zou het niet weten.
Wanneer je het hele jaar doorrijd met tempersturen van min 5 tot plus 30 graden Celsius, dan ben je beter af zijn met een multigrade olie.
Hahahahaha, jij hebt dit grote olie topic helemaal begrepen..Ik snap eigenlijk deze discussie niet. Er hebben bij de betreffende motorfietsfabrikanten heel slimme ingenieurs uitgevogeld wat de beste dikte is voor de betreffende fiets, en dan ga je lekker eigenwijs er iets anders in flikkeren.............
Dat je verschilt over het merk kan ik me indenken maar die specs zijn toch niet voor niets verzonnen????
Zuinigheid....ikke.. hahahaJe bent niet een beetje eigenwijs zeg,..in een redelijk moderne motorfiets gooi jij olie die daar totaal niet voor geschikt is, je weet dat ook want je doet het uit "zuinigheid" of gemakzucht want je had die olie toch, daarna verkoop je de motor. Ach olie is olie, ik heb nog een fles arachideolie staan,..
Nee geen professor maar ik kan wel lezen.Zuinigheid....ikke.. hahaha
Maar het blijft een leuk topic dit olie gezwets....iedereen is professor hier.
Daar zeg je ook iets....Stroop....dat valt wel mee hoor. Menig 15w50 olie is dikker in koude toestand.