Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat blijf je houden: de een is goed ingelicht en de ander lult uit zijn nek. Niets aan te doen.Je hebt dus geen redenen en roept maar iets dus....beetje jammer.
Waarom zou een monograde sae 40 slecht zijn wanneer je alleen met mooi en met temperaturen boven de 15 graden Celsius motor rijd.....ik zou het niet weten.
Wanneer je het hele jaar doorrijd met tempersturen van min 5 tot plus 30 graden Celsius, dan ben je beter af zijn met een multigrade olie.
Voor stationaire toepassingen of motoren die zo goed als 24/7 draaien ga ik akkoord.Singelgrade olie is een prima product beter dan een multi grade olie heren
De standtijd voor de olie zelf, niet voor het materiaal zoals een motorfiets die voor 10W is ontworpen (mijne 5W) en vaak een koude start heeft.Singelgrade olie is een prima product beter dan een multi grade olie heren
ik weet heel goed waarom dit beter is , als jij je daar ook een wijs in maakt weet jij het ook.Voor stationaire toepassingen of motoren die zo goed als 24/7 draaien ga ik akkoord.
Weet je ook waarom die single grade "beter" is?
Voor voertuigen is een multigrade een stuk beter.
De standtijd voor de olie zelf, niet voor het materiaal zoals een motorfiets die voor 10W is ontworpen (mijne 5W) en vaak een koude start heeft.
Door je antwoord hieronder denk ik dat je het niet weet....ik weet heel goed waarom dit beter is , als jij je daar ook een wijs in maakt weet jij het ook.
Een koude start = een start waarbij de olie niet op bedrijfstemperatuur is. (bedrijfstemperatuur = temperatuur waarbij de oliedruk stabiel is/blijft)Even iets met koud start wat is een koude start hier in nederland. het is nooit koud en is zelfs geen winter meer.
Bedrijfstemperatuur is wat anders dan omgevingstemperatuur. Of gooi je de friet ook koud in het vloeibare frituurvet?Even iets met koud start wat is een koude start hier in nederland. het is nooit koud en is zelfs geen winter meer.
Uiteraard, als de friet al warm was hoefde hij niet in het frituurvet.Bedrijfstemperatuur is wat anders dan omgevingstemperatuur. Of gooi je de friet ook koud in het vloeibare frituurvet?
Aaah mijn zin moest beter.Uiteraard, als de friet al warm was hoefde hij niet in het frituurvet.
Waarom dan.?Voor stationaire toepassingen of motoren die zo goed als 24/7 draaien ga ik akkoord.
Weet je ook waarom die single grade "beter" is?
Voor voertuigen is een multigrade een stuk beter.
Ontworpen voor 10W.??De standtijd voor de olie zelf, niet voor het materiaal zoals een motorfiets die voor 10W is ontworpen (mijne 5W) en vaak een koude start heeft.
zowaar 1+1.....2 is10w40 Motul 5100 voldoet prima in Honda..trouwens, ding staat nu stil dus olie zal stroperiger zijn dan in warme toestand.
Ik hou het voor mezelf simpel...Motul in de Honda, Motorex in de Duc en Castrol in de auto....zowaar 1+1.....2 is
Gewoon allemaal SAE 40, dat schijnt het beste te zijn, heb ik gelezen..Ik hou het voor mezelf simpel...Motul in de Honda, Motorex in de Duc en Castrol in de auto....
En toen de motor in de auto op z’n eind liep gewoon Action olie erin.
Geloof er niets van...10w40 en 10w60 altijd goed genoeg voor mij.Gewoon allemaal SAE 40, dat schijnt het beste te zijn, heb ik gelezen..
Oh waar, deel ons dit.....Gewoon allemaal SAE 40, dat schijnt het beste te zijn, heb ik gelezen..
Waar geef ik adviezen....misschien moet je nog leren lezen. Je bent een grappig kereltje.Het zijn ook best wel gevaarlijke adviezen van Het zal wel. Dat moet hij niet doen.
Ik ben geen kereltje, maar een voormalig IJzervreter.Waar geef ik adviezen....misschien moet je nog leren lezen. Je bent een grappig kereltje.
En vergeet de dopes niet.Castrol XXL40: 155mm²/s bij 40 graden, 14,89mm²/s bij 100 graden
Castrol 10W40: 98mm²/s bij 40 graden, 14,00mm²/s bij 100 graden
Ben geen olieexpert maar je kunt wel na gaan dat een koude start niet leuk is voor een motorfiets waar SAE40 is in geplempt terwijl die 10W40 hoort te hebben. Gewoon veels te dikke olie bij koude starts, zo'n motorblok gaat er gewoon eerder aan door overmatig slijtage als die nog koud is. Gewoon erin gooien wat de fabrikant voorschrijft of beter.
Zeker vergeleken met Actie olie !
Wat is er anders aan dan ? Behalve dat het een monograde is ?Overigens is deze castrol xxl olie speciaal voor de wat oudere motorfiets gemaakt....