Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga richting een decennium van succes.Ze hebben de Techno van de Action niet eens getest
Die test is er wel Wat zijn API / JASO / ACEA normen?Ik heb al vaak gezocht naar een recente (motorfiets-) olietest van de meest bekende merken. Bij een betrouwbaar instituut/bedrijf, in ieder geval niet uitgevoerd in een Poolse schuur (ongetwijfeld met de beste bedoelingen) met een tooltje van Aliexpress of een boer uit Nebraska die probeert hoe lang zijn grasmaaier blijft lopen op honing ipv olie (wel prima als vermaak verder ).
Zo’n test vind je dus niet. Je kunt je ook afvragen of er wel zoiets is als “de beste olie”. De echte supersmerende oliën mogen niet in de meeste motorfietsen, dus die vallen al af. De dunne oliën zijn brandstofbesparend, maar veroorzaken wellicht iets meer slijtage. Moeilijk om een oordeel te vellen lijkt me.
Dat zijn... normen. De allergoedkoopste Action-olie voldoet aan een van deze normen, de allerduurste Motul ook. Toch zit er vast verschil tussen, waarbij ik niet weet wat precies. Daarvoor zou een test leuk zijn.Die test is er wel Wat zijn API / JASO / ACEA normen?
Die normen zijn gebaseerd op testen.Dat zijn... normen. De allergoedkoopste Action-olie voldoet aan een van deze normen, de allerduurste Motul ook. Toch zit er vast verschil tussen, waarbij ik niet weet wat precies. Daarvoor zou een test leuk zijn.
Je wilt koste wat kost gelijk hebben hè? Nou komt ‘ie: je hebt gelijk hoor!Die normen zijn gebaseerd op testen.
HOEZO DAT DAN ?Je wilt koste wat kost gelijk hebben hè? Nou komt ‘ie: je hebt gelijk hoor!
Je wilt dus een olie die een sterke film heeft zodat je aluminium lagers beschermd zijn. En in datzelfde carter wil je een olie die tussen de koppelingsplaten weggedrukt kan worden. Oh ja, en dan moet hij dat zowel koud als warm doen.Ik heb pas een video gezien over olie ( Baxter)
En die had er best verstandige dingen over te zeggen
Als er allemaal kogel of naald lagers in zitten is het iets minder kritisch
Maar als alles draait op glijlagers zelfs gewoon zonder busjes maar direct in het aluminium dan kun je je beter precies aan de olie houden ( qua dikte ) wat de fabrikant voor schrijft
Dat heb ik met Techno, alleen dan test ik 12 maanden per jaar.Ik test olie slechts 9 maand ofzo in het jaar..laatst jaren Motorex en Motul en de motoren vertonen geen klachten...
Ook goed, en al stuk gelopen...Dat heb ik met Techno, alleen dan test ik 12 maanden per jaar.
Dat heb ik met Techno, alleen dan test ik 12 maanden per jaar.
Had je met de 6 de versnelling 888 geen problemen? pitting? Weet nog dat Biggelaar ook VR1 van Valvoline voorschreef? Die VR olie staat ook bovenaan die lijst van Poolski!Ik test olie slechts 9 maand ofzo in het jaar..laatst jaren Motorex en Motul en de motoren vertonen geen klachten...
Yep, in den beginne zegmaar 2005-2010 maar maar daarna is hij toentertijd overgeschakeld op een andere merk olie, merk weet ik niet meer, en de laatste jaren Motorex omdat ik hem laat onderhouden in Zwolle.Had je met de 6 de versnelling 888 geen problemen? pitting? Weet nog dat Biggelaar ook VR1 van Valvoline voorschreef? Die VR olie staat ook bovenaan die lijst van Poolski!
"Een test?" !!Dat zijn... normen. De allergoedkoopste Action-olie voldoet aan een van deze normen, de allerduurste Motul ook. Toch zit er vast verschil tussen, waarbij ik niet weet wat precies. Daarvoor zou een test leuk zijn.
Dat klopt, maar dat is dan altijd een minimum prestatieniveau om aan die normen te voldoen. Het kan nog steeds zo zijn dat de één beter presteert dan de ander.Gelukkig hebben we normen.
FTFYEen olietopic is ook altijd gedoemd omzonooit te eindigen
Wie/Wat is Poolski ?Had je met de 6 de versnelling 888 geen problemen? pitting? Weet nog dat Biggelaar ook VR1 van Valvoline voorschreef? Die VR olie staat ook bovenaan die lijst van Poolski!