Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Volledig eens, meermaals stalen opgestuurd van olie van schroefcompressoren van een Vries installatie op amoniak, hier spraken (want plant is weg) over een jaarlijks verbruik van enkele 1000 liters per jaar.Het zijn vooral bedrijven die hun smeerolie laten analyseren, met als doel een langere verversingstermijn, en uitstel van inspecties. Als je de olie ververst volgens de aanbevolen termijn is analyse overbodig.
Safer zeg waar uit moet je dat baseren veel olie verv verlengt niet je levens duur. dat is een misvattting
Wellicht rijd je veel koude stukjes dan is het een ander verhaal als je altijd lange stukken rijd is meer verv dan voor geschreven staat totaal overbodig en onzin.
Als die in één (of 2) keer gereden wordt zeker niet ,is 100km per dag korte rit dan?
Dan zou je de termijn kunnen verlengen. De chef werkplaats van een grote motordealer vertelde mij dat ze dat ook deden in zo'n geval.is mijn dagelijkse kilometers
Welk risico?Maar ja. Ga je nou echt voor een paar tientjes risico nemen?
Volgens mij gaat het er meer om dat je dopes etc. Hun werking verliezen na verloop van tijd ( kilometers)Ik wist niet dat je helderziend bent , Maar mijn kijk glaasje is gewoon helder licht bruin , en er zit een merk synt olie in .
Dus onmogelijk nope
De Motul is een dubbel Ester, deze degenereren wat sneller dan een PAO/ Ester.Hi allen, vraagje uit pure onwetendheid en interesse uit puur eigenbelang voor motor behoud, ik heb in de Varadero Motul 300v, gewoon straat gebruik 600km per week..
Maar heb nu een beetje stress omdat ik heb gelezen dat deze olie na 3000 km vervangen moet worden ..ja dat is komende dinsdag, maar is dat ook zo?
Kan deze olie echt maar zo kort mee?
Bij veel kijkglaasjes kijk je door een laagje van 1 mm olie naar een glimmend plaatje. Dat ziet er lange tijd geel of lichtbruin uit.
Laat je het in een bak lopen, dan heb je de neiging om het aan Volker Stevin te verkopen voor de nieuwe toplaag van de A4.
En iets vaker wisselen is misschien niet (veel) beter voor het blok, wel voor je gemoedsrust. Ik vind het in ieder geval wel een lollig klusje, soort aromatherapie
Met m,n auto ga ik dat wel winnen,67000km met Castrol,olieverbruik is nog steeds nihil.Misschien kunnen we een wedstrijd organiseren wie de meeste kilometers rijdt zonder oliewissel.
Geen turbo?Met m,n auto ga ik dat wel winnen,67000km met Castrol,olieverbruik is nog steeds nihil.
Nee gewoon 1000cc 3 cilindertje,staat nu inmiddels 132000km op.Geen turbo?
Bij mijn Ducati was het volgens schema 15.000 km. De olie werd wel zwart, maar dat schijnt niet erg te zijn. Ik hoefde niet bij te vullen.Nee gewoon 1000cc 3 cilindertje,staat nu inmiddels 132000km op.
Een collega van me had een VFR 750 en heeft z,n olie er 20000km in laten zitten,kwam er wel uit als zwarte bagger.
Welk risico?
Als ik me laat adviseren door mensen die er dagdagelijks professioneel mee bezig zijn?