Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je 1000 km per week rijdt bijvoorbeeld.Ik doelde uiteraard op de berichten om olie verversen uit te stellen. Dat advies vragen geen risico geeft snap ik.
Km's door de fabrikant opgegeven aanhouden of jaarlijks verversen als je minder rijdt.
Olie verversen kost een paar tientjes dus waarom zou je überhaupt willen uitstellen?
Bij mijn ducati laat ik om de 2-3 jaar olie verversen gaat al jaren goed….kilometers vind ik niet interessant omdat toch nooit aan de max. kom.Bij mijn Ducati was het volgens schema 15.000 km. De olie werd wel zwart, maar dat schijnt niet erg te zijn. Ik hoefde niet bij te vullen.
20 euro vind ik wel heel erg goedkoop, Action olie……Ik doelde uiteraard op de berichten om olie verversen uit te stellen. Dat advies vragen geen risico geeft snap ik.
Km's door de fabrikant opgegeven aanhouden of jaarlijks verversen als je minder rijdt.
Olie verversen kost een paar tientjes dus waarom zou je überhaupt willen uitstellen?
Gewoon omdat het kan en beter is voor het milieuIk doelde uiteraard op de berichten om olie verversen uit te stellen. Dat advies vragen geen risico geeft snap ik.
Km's door de fabrikant opgegeven aanhouden of jaarlijks verversen als je minder rijdt.
Olie verversen kost een paar tientjes dus waarom zou je überhaupt willen uitstellen?
Ikke, want ik vul alleen maar bijMisschien kunnen we een wedstrijd organiseren wie de meeste kilometers rijdt zonder oliewissel.
20klepper?Mijn Yamaha heeft in 22.000 km geen druppel olie verbruikt.
12 klepper, en slechts 2 jaar oud.20klepper?
Dat klopt, en het blok loopt aanzienlijk stiller.Die laatste, Motorex heb ik in de VFR, en hij schakelt een stuk beter dan met Motul…..mijn ervaring dan….
Onzin.Ik hoor regelmatig verhalen over het wisselen van gradatie en het dan niet terug kunnen keren naar dunnere olie.
Bijv. er gaat 5W30 in en bij 20.000 km op 10W40 zou je niet terug kunnen.
Iemand enig idee of dit waar is en dan vooral ook waarom?
Dat is niet bestMijn Yamaha heeft in 22.000 km geen druppel olie verbruikt.
Ik weet wat je bedoelt. Hij heeft vast wel een paar druppels gebruikt, maar dat is niet meetbaar aan het peilglas.Dat is niet best
Op de aanhanger zeker?Mijn Yamaha heeft in 22.000 km geen druppel olie verbruikt.
Action verkoopt olie van het merk Valvoline, zowel synthetisch als mineraal voor een eurootje of vier de liter en daar is volgens mij niks mis mee.20 euro vind ik wel heel erg goedkoop, Action olie……
Broodje aap.Ik hoor regelmatig verhalen over het wisselen van gradatie en het dan niet terug kunnen keren naar dunnere olie.
Bijv. er gaat 5W30 in en bij 20.000 km op 10W40 zou je niet terug kunnen.
Iemand enig idee of dit waar is en dan vooral ook waarom?
Niet overdrijven eh...Mijn Yamaha heeft in 22.000 km geen druppel olie verbruikt.
Mn yamaha (met hetzelfde blok) had na 44k kilometers en ongeveer evenveel circuitdagen (+-40) ook geen zichtbaar olieverbruik.Je kunt een 20 jaar oude, versleten motor waarvan de teller al enkele malen is teruggedraaid of vervangen, en die door tientallen kortstondige eigenaars moedwillig verkracht is, uiteraard niet vergelijken met een nieuw gekochte motor, die op tijd onderhoud krijgt en waar de eigenaar zuinig op is en met gevoel en verstand op rijdt. Tot zover het olieverbruik.
Mn olie interval komt net uit net voor de winter en net voor de zomer.Waarom zou je dat doen? Elk half jaar wisselen van 0W30 naar 0W40? Wat een onzin…