Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.194
De Betuwe
eerdere topic:
OLIE OLIE OLIE... alle vragen over olie stel je hier

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kroon SAE 30, is dat misschien wat je zoekt? Verkopen ze volgens mij bij Brezan/Partspoint.

Volgens deze tabel heb je de 100 nodig.

Bekijk bijlage 1807112

Kroon heb ik idd gezien.. H100 zou dat dan moeten zijn.. Brezan. Goeie tip.. niet aan gedacht.. idd nu Partspoint met een enorme kut website waar niks op te zien is..

@kirill007 ; das een mooi lijstje.. dank :t
Wat ik dan wel vreemd vind is dat de Stanley evengoed VG100 is (of is VG niet t zelfde als ISO…?) maar dan wel SAE 40 is.. heeft volgens de specsheet ook een cSt van 150 bij 40 graden..
 
Laatst bewerkt:
jaa...? voorheen had Brezan gewoon een webshop.. maar hier zie je niks afgezien van merken die ze verkopen maar dan moet je dus eerst gaan bellen om te vragen of en wat ze op voorraad hebben.. erg onhandig..
 
  • Eens
Waarderingen: Ulgi
Kroon heb ik idd gezien.. H100 zou dat dan moeten zijn.. Brezan. Goeie tip.. niet aan gedacht.. idd nu Partspoint met een enorme kut website waar niks op te zien is..

@kirill007 ; das een mooi lijstje.. dank :t
Wat ik dan wel vreemd vind is dat de Stanley evengoed VG100 is (of is VG niet t zelfde als ISO…?) maar dan wel SAE 40 is.. heeft volgens de specsheet ook een cSt van 150 bij 40 graden..
Die Stanley is inderdaad een vreemde eend.
Koop een ander merk met vg100 viscositeit.

Hier zeggen ze ook dat vg/iso100 overeenkomt met sae30.
Industrial Lubricants - Viscosities vs. ISO-VG Grade
 
Hier koop je topmerken aan topprijzen. 1 × per jaar 3,5 liter olie.... Loont de moeite niet om b-merken te kopen. Geen risico's, geen zorgen. Goede olie = langere levensduur motor ! 🙂🙂🙂
 
Die Stanley is inderdaad een vreemde eend.
Koop een ander merk met vg100 viscositeit.

Hier zeggen ze ook dat vg/iso100 overeenkomt met sae30.
Industrial Lubricants - Viscosities vs. ISO-VG Grade

Zojuist bij de Praxis voor nog geen tientje (met korting coupon) een liter C-100 gehaald.. ruikt een beetje naar versnellingsbak olie.. dat doet overigens de olie die ik van Airpress had staan ook.. dus dat mik ik erin.. het zal mijn tijd wel uitzingen.. na 3 dagen kijken/zoeken was ik het ook wel zat.. Deze heeft een cSt van 109 bij 40 graden dus dat lijkt mij dan prima.. ken ie er weer 7 jaar tegen :9 ;)

Hier koop je topmerken aan topprijzen. 1 × per jaar 3,5 liter olie.... Loont de moeite niet om b-merken te kopen. Geen risico's, geen zorgen. Goede olie = langere levensduur motor ! 🙂🙂🙂
Ja. Ik ken die tent wel, maar volgens mij verkopen die helemaal geen compressorolie.
Daarbij; ik moest het nou hebbe.. niet over 3/4 dagen..
 
Hier koop je topmerken aan topprijzen. 1 × per jaar 3,5 liter olie.... Loont de moeite niet om b-merken te kopen. Geen risico's, geen zorgen. Goede olie = langere levensduur motor ! 🙂🙂🙂
Topprijzen? Goedkoop zijn ze niet bepaald en gratis verzenden doen ze ook niet aan.
 
Ik bestel meerdere kannen olie en soms ook voor meerdere mensen tegelijk en als iedereen zijn deel betaald dan vallen de bezorgkosten mee. Het is altijd nog tientjes goedkoper dan wanneer je het bij de motorzaak om de hoek betaald. Mijn olie filters heb ik ook vaak besteld via internet, maar die haal ik tegenwoordig uit Duitsland waar ik maandelijks toch boodschappen doen en jerrycans benzine insla.... Staat nog bijna 250 liter in de schuur. *D
Hiflo filter 138 voor € 5,50 per stuk.
ja zo hou je wel wat over voor je lollies, ik zie trouwens niet echt veel verschil met de kleinere goedlkoop-inkopers...

1664640743164.jpeg
 
wat een zielig gedoe elke keer om een paar euro te besparen op olie......verkoop dan gewoon je motor en pak de fiets.

zallik me ermee bemoeie?
ik ben van mening dat het bericht van 164Nick pal boven het bericht van het-zal-wel ook onder de noemer per direct normaal gaan doen mag worden weggeschreve..

of zeggeik dan wat raars?


Nee, je hoeft je er niet meer te bemoeien :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan