Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.947
4.193
De Betuwe
eerdere topic:
OLIE OLIE OLIE... alle vragen over olie stel je hier

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moh, zon vaart zal het niet lopen. Check idd even de lengte van je koppelingsveren en de voering op de platen. Mocht dat alles in orde zijn dan kan het idd aan de olie liggen.

Als ie slipt doet ie dat sowieso in hogere versnellingen omdat er dan veel meer tegenkracht word geboden. Dat je koppeling niet slipt in zn 1,2,3 is geen indicatie dat alles nog goed is
 
Nee dat heb ik niet.......al hoe wel.....misschien gewoon motorfiets olie in je Honda kieperen, dan had je ook geen last gehad van een slippende koppeling. *O*
Ik heb in al mijn motoren (behalve de huidige want daarvoor is 40w te weinig) gewoon motorolie van de Action gegooid. 5w40 van Techno. Nooit problemen.
Dit topic is om ervaringen te delen en tips. Denk maar niet dat je motorfietsolie zo speciaal is.
(Overigens is die Action olie gewoon JASOMA2 gecertificeerd)
 
Ik heb in al mijn motoren (behalve de huidige want daarvoor is 40w te weinig) gewoon motorolie van de Action gegooid. 5w40 van Techno. Nooit problemen.
Dit topic is om ervaringen te delen en tips. Denk maar niet dat je motorfietsolie zo speciaal is.
(Overigens is die Action olie gewoon JASOMA2 gecertificeerd)
Laat mij dat certificaat nummer maar eens zien dan.? Ik ben benieuwd.:?
 
Ook met de juiste olie kun je een slippende koppeling krijgen. Ik heb zelf een XR600 gehad waarbij dat gebeurde. Bij deze motor is het vervangen van de platen minder werk dan de motor een goede wasbeurt geven. Ook minder dan deze discussie.
 
Jij gaat van de olie die je gebruikt op zoek naar de papieren? Ik niet. Het staat op de verpakking. Ik ben geen rustige rijder, het ging in al mijn motoren jaren goed, we hebben er zelfs een speciaal topic hier op MF voor. Goed genoeg voor mij.
Als het op de verpakking staat, dan kan je dat certificaat nummer hier toch plaatsen.? Maar ik vrees dat er geen nummer op dat fles motorolie staat......Want de action verkoopt namelijk geen gecertificeerde Jaso MA/MA2 olie
 
Begin jij over slim :? , auto-motorolie in een motorfiets met een natte koppeling gooien dat is slim 8)7
Dat is zo ongeveer de eerste DON'T DO regel van dit topic, als JIJ slim geweest was had je dat eerst even gelezen.
slim genoeg om te concluderen dat jij niet begrijpend kan lezen…..er staat heel duidelijk dat ik de olie gebruik om de boel te spoelen en daarna te vervangen door goede olie….weltrusten suffie
 
slim genoeg om te concluderen dat jij niet begrijpend kan lezen…..er staat heel duidelijk dat ik de olie gebruik om de boel te spoelen en daarna te vervangen door goede olie….weltrusten suffie
Spoelen is voldoende om de dopes die jij niet in je motorblok wil hebben er toch in te krijgen... dat heb jij toch zelf ervaren. Of is het toeval dan nu net je koppeling gaat slippen.... modder jij maar lekker verder, betweter.
 
er zit dus ‘n half synthetische of semisynthetische olie in, 10w40….en platen vervangen lijkt mij onnodig als je mijn vraag goed hebt gelezen.
daarbij komt dat die grap gelijk dik 200,- kost.
€200 als je het laat doen waarschijnlijk, setje platen kost je nog geen €100 en 2 liter olie en een filtertje moet voor 3 tientjes wel lukken.
 
Spoelen is voldoende om de dopes die jij niet in je motorblok wil hebben er toch in te krijgen... dat heb jij toch zelf ervaren. Of is het toeval dan nu net je koppeling gaat slippen.... modder jij maar lekker verder, betweter.
als ik ‘n betweter was geweest had ik hier geen vraag hoeven stellen.
maar goed, ik leg het nog ‘n x uit: ding heeft 15jr stil gestaan, alles sterk vervuild tot aan de tank toe, allemaal zwarte teer.
voordat ik de eerste x heb gestart had ik de oude olie er uitgepompt en vervangen door die Action olie om daarna over te stappen naar geschikte olie.
of de koppeling hiervoor al slipte weet ik dus niet…dus die ga ik controleren en cleanen, die dopes die zijn makkelijk op te lossen als je weet hoe.
en motorolie, ja daar had ik ook mee kunnen spoelen maar dat is de issue niet….ik wil gewoon weten welk merk en type zo’n beetje het beste is voor ‘n xr600r….that’s all
 
Terug
Bovenaan Onderaan