Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Begin jij over slim , auto-motorolie in een motorfiets met een natte koppeling gooien dat is slim……..als je niks slimmers toe te voegen hebt
Ik heb in al mijn motoren (behalve de huidige want daarvoor is 40w te weinig) gewoon motorolie van de Action gegooid. 5w40 van Techno. Nooit problemen.Nee dat heb ik niet.......al hoe wel.....misschien gewoon motorfiets olie in je Honda kieperen, dan had je ook geen last gehad van een slippende koppeling.
Ja, onder trekkracht.Het is vooral bij het hoogste koppel dat de koppeling begint te slippen. (Bij een 4 cilinder hoog in toeren maar bij zo'n xr600 is het redelijk laag in toeren)
Laat mij dat certificaat nummer maar eens zien dan.? Ik ben benieuwd.Ik heb in al mijn motoren (behalve de huidige want daarvoor is 40w te weinig) gewoon motorolie van de Action gegooid. 5w40 van Techno. Nooit problemen.
Dit topic is om ervaringen te delen en tips. Denk maar niet dat je motorfietsolie zo speciaal is.
(Overigens is die Action olie gewoon JASOMA2 gecertificeerd)
Jij gaat van de olie die je gebruikt op zoek naar de papieren? Ik niet. Het staat op de verpakking. Ik ben geen rustige rijder, het ging in al mijn motoren jaren goed, we hebben er zelfs een speciaal topic hier op MF voor. Goed genoeg voor mij.Laat mij dat certificaat nummer maar eens zien dan.? Ik ben benieuwd.
Als het op de verpakking staat, dan kan je dat certificaat nummer hier toch plaatsen.? Maar ik vrees dat er geen nummer op dat fles motorolie staat......Want de action verkoopt namelijk geen gecertificeerde Jaso MA/MA2 olieJij gaat van de olie die je gebruikt op zoek naar de papieren? Ik niet. Het staat op de verpakking. Ik ben geen rustige rijder, het ging in al mijn motoren jaren goed, we hebben er zelfs een speciaal topic hier op MF voor. Goed genoeg voor mij.
Nope. De Techno 5W40. Maar volgens mij is de verpakking en vermoedelijk samenstelling veranderd. Ik meende een tijd terug zoiets gelezen te hebben. Al weer een jaar of 2/3 terug dat ik nog Action olie kocht. Ik zal kijken of ik in de schuur nog een oude verpakking heb liggen.Deze?
Deze is ook niet minstens 3 jaar oud hoorNope. De Techno 5W40. Maar volgens mij is de verpakking en vermoedelijk samenstelling veranderd. Ik meende een tijd terug zoiets gelezen te hebben. Al weer een jaar of 2/3 terug dat ik nog Action olie kocht. Ik zal kijken of ik in de schuur nog een oude verpakking heb liggen.
gewoon motorfietsolie….en dan is het opgelost….ongelooflijk dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.Nee dat heb ik niet.......al hoe wel.....misschien gewoon motorfiets olie in je Honda kieperen, dan had je ook geen last gehad van een slippende koppeling.
er zit dus ‘n half synthetische of semisynthetische olie in, 10w40….en platen vervangen lijkt mij onnodig als je mijn vraag goed hebt gelezen.Gewoon semisynthetische motorfietsolie. En ik zou er gelijk nieuwe koppelingsplaten in zetten, dat is een half uurtje werk.
Nee, maar die 10w40 heeft het nooit op gestaan. Al weet ik uit ervaring dat ook die variant prima kon.Deze is ook niet minstens 3 jaar oud hoor
slim genoeg om te concluderen dat jij niet begrijpend kan lezen…..er staat heel duidelijk dat ik de olie gebruik om de boel te spoelen en daarna te vervangen door goede olie….weltrusten suffieBegin jij over slim , auto-motorolie in een motorfiets met een natte koppeling gooien dat is slim
Dat is zo ongeveer de eerste DON'T DO regel van dit topic, als JIJ slim geweest was had je dat eerst even gelezen.
Spoelen is voldoende om de dopes die jij niet in je motorblok wil hebben er toch in te krijgen... dat heb jij toch zelf ervaren. Of is het toeval dan nu net je koppeling gaat slippen.... modder jij maar lekker verder, betweter.slim genoeg om te concluderen dat jij niet begrijpend kan lezen…..er staat heel duidelijk dat ik de olie gebruik om de boel te spoelen en daarna te vervangen door goede olie….weltrusten suffie
dan had je wel de juiste olie moeten gebruiken en geen automobiel olie......nu slippen je platen. dat worden nieuwe koppelingsplaten.slim genoeg om te concluderen dat jij niet begrijpend kan lezen…..er staat heel duidelijk dat ik de olie gebruik om de boel te spoelen en daarna te vervangen door goede olie….weltrusten suffie
€200 als je het laat doen waarschijnlijk, setje platen kost je nog geen €100 en 2 liter olie en een filtertje moet voor 3 tientjes wel lukken.er zit dus ‘n half synthetische of semisynthetische olie in, 10w40….en platen vervangen lijkt mij onnodig als je mijn vraag goed hebt gelezen.
daarbij komt dat die grap gelijk dik 200,- kost.
als ik ‘n betweter was geweest had ik hier geen vraag hoeven stellen.Spoelen is voldoende om de dopes die jij niet in je motorblok wil hebben er toch in te krijgen... dat heb jij toch zelf ervaren. Of is het toeval dan nu net je koppeling gaat slippen.... modder jij maar lekker verder, betweter.
alleen de frictieplaten zijn al 23,- p.st. en dat x 7…..en de andere platen zijn 18,- p.st. x 6 dus als jij ze goedkoper kan vinden dan hou ik me aanbevolen.€200 als je het laat doen waarschijnlijk, setje platen kost je nog geen €100 en 2 liter olie en een filtertje moet voor 3 tientjes wel lukken.
Prima opmerking dit.……..als je niks slimmers toe te voegen hebt
Hele set €80alleen de frictieplaten zijn al 23,- p.st. en dat x 7…..en de andere platen zijn 18,- p.st. x 6 dus als jij ze goedkoper kan vinden dan hou ik me aanbevolen.
Nee !Staat hier niets bij? Honda XR600R How-to Topic