Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
We hebben het over motorexOké dan 13€ tegenwoordig, motul v300 bij louis , jaartje geleden was ie in de aanbieding
Ik niet ik had het over goeie olieWe hebben het over motorex
Dan ben ik uit gepraat,zoveel dom gezwets trek ik nietIk niet ik had het over goeie olie
Geldt dat ook voor kogellagers ipv naaldlagers….. …..want de meeste motoren hebben (krukas) glijlagers.Jaren geleden kwam @kevinblade hier nog wel eens.
Die had het over speciale (naald?)lagers in een KTM waar Motorex op had ingespeeld.
Maar die heeft het reageren niet lang daarna ook opgegeven.
Kennis en forums gaan niet altijd samen
Ik zag ooit hoe Jan Thiel werd afgeblaft over tweetakttuning.
Beste voorbeeld ooit voor wie zijn palmares kent.
De forumleden hadden geen idee wie ze tegenover zich hadden.
Was dat niet iets met zilverhoudend oid ?Jaren geleden kwam @kevinblade hier nog wel eens.
Die had het over speciale (naald?)lagers in een KTM waar Motorex op had ingespeeld.
Gaat ie daar ook harder van ?Bij mijzelf.
Motorex TopSpeed.
Klopt is enige jaren geleden. Wat ik me afvraag, hoe komen ze aan die spullen wat moet de inkoopprijs wel niet zijn om het zo goedkoop te kunnen verkopen ?En je gebruikte dezelfde Mobil 1 al?
Is dit niet al enige jaren geleden?
Maar je had dus het idee dat het wel eens van een andere bron dan Mobil zou kunnen zijn.
Bij de Fuchs kreeg ik de excuses dat ze niet meer konden leveren.
Misschien is het dan toch ook partijenhandel.
Na al die jaren heb ik wel het idee dat ze een grote leverbetrouwbaarheid hebben.
Ook altijd netjes antwoord op mijn vragen.
Heb er geen verstand van vandaar de vraag.….Iig motorex topspeed is erin gedaan, zoals de voorgaande jaren.Wat voor kogellagers geld, geld niet automatisch voor naald- & cilinderlagers.
De nr.1 woon~werkmotor van Nederland heeft 15W50.Ik heb in de afgelopen 6 jaar Motorex TopSpeed 15w50 erin laten doen [..]
Tis nu te koud om op de motor te rijden en de wat dikkere olie om te warmen.
Klopt!! En dat was een issue van vijftien jaar geleden. Misschien wel een kwestie van iets minder goed maken.Was dat niet iets met zilverhoudend oid ?
Even op Google Maps kijken hoe groot die toko is.Klopt is enige jaren geleden. Wat ik me afvraag, hoe komen ze aan die spullen wat moet de inkoopprijs wel niet zijn om het zo goedkoop te kunnen verkopen ?
Als er iemand in de Haagse regio woont, kunnen we een inkoop combi doen.Welke specifieke aanbieder?
Als je het over Motoroel100.de hebt dan heb ik daar goede ervaringen mee.
Reeds acht jaar geleden kocht ik daar regelmatig Fúchs 10W60 olie totdat ze die niet meer mochten leveren.
Daarna nog vaak besteld, maar kwam met de Motul 300V en soms qua viscositeit niet meer uit.
Voor die tijd heb ik ook enkele jaren olie van Procycle / Louis gebruikt.
RSV31 toen nog op Assen ontmoet en over gesproken.
Toen ook uitstekend.
Onze lokale Eurol's, Vroamm's, MPM's en Techno olieën liften lekker mee bij een producent.
Roukema was enkele jaren geleden wel een olie met specs in de achterhoede.
De Valvoline is natuurlijk ook uit Nederland.
Dat kan ik beamen. Iets met een Stratus o.i.d.Voor die tijd heb ik ook enkele jaren olie van Procycle / Louis gebruikt.
RSV31 toen nog op Assen ontmoet en over gesproken.
Toen ook uitstekend.
Onze lokale Eurol's, Vroamm's, MPM's en Techno olieën liften lekker mee bij een producent.
Roukema was enkele jaren geleden wel een olie met specs in de achterhoede.
De Valvoline is natuurlijk ook uit Nederland.
Ik heb een motozaak en ben Motorex dealer.
Ik wil voor deze olie geen 20 Euro de liter rekenen, zelfs niet als losse liter verpakt. Dan is het € 15,50 per liter. In bulk nog goedkoper.
En ja, we moeten wat verdienen. Maar je hebt verdienen en je hebt iemand een poot uitdraaien.
Zoveel meningen, maar niemand die een antwoord durft te geven?Ondanks mijn zoektocht en het lezen van alle reacties in dit topic kom ik er niet uit.
Ik probeer mijn totale gebrek aan kennis van/over olie een beetje te verminderen met deze heldere en simpele vragen. (Wellicht ook handig voor de OP):
En aparte vraag is even: als je bak lastiger schakelt, kies je dan voor een "dikkere" of een "dunnere" olie? Met mijn beperkte kennis is dat dus een hogere of een lagere waarde
- Als mijn boekje zegt 10W40, wat is dan het voordeel of nadeel van kiezen voor 5W40 of 10W50?
- Wat zijn de voor- of nadelen van het overstappen van mineraal/semi naar volsynth bij motoren van 30 jaar of ouder?
- Wat zijn de voor- of nadelen van een olie van Saito of Louis.nl t.o.v. Motul of Motorex bij "normaal" gebruik (geen circuitfietsen)?
Een motor is gebouwd met bepaalde tolerantiesZoveel meningen, maar niemand die een antwoord durft te geven?
Ik zie veel vragen tegelijk, met daarbijvele haken en ogen, en een goed verhaal kost wel een uurtje.Zoveel meningen, maar niemand die een antwoord durft te geven?
Er is niet 1 antwoord.Zoveel meningen, maar niemand die een antwoord durft te geven?
Ik vraag geen antwoord, maar een kort overzichtje van voor- en nadelen.Er is niet 1 antwoord.
Instructieboekje aanhouden……Er is niet 1 antwoord.