Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
eerdere topic:
OLIE OLIE OLIE... alle vragen over olie stel je hier

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom denk je dat vrachtwagens zo lang mee gaan en ontzettend veel km's op de teller zetten.
Omdat ze daarop ontworpen zijn?

Denk dat je het prima kunt proberen hoor, schijnt (iig in de Amerikaanse) ook geen moly in te zitten dus je koppeling zal niet slippen. Maar volgens mij hoef je hier niet speciaal dat spul te kopen gezien het net zo duur is als normale motorfiets olie
Is een stuk goedkoper.
Waar? Ben alleen nog maar 5L voor 30 euro tegengekomen, daarvoor heb je ook motorfietsolie met een merkje erop (Ok, een litertje minder).
 
Ik heb een Transalp die wat olie verbruikt, er zit nu halfsyntheet 10w40 in. Zou een iets dikkere olie het proberen waard zijn? Ik snap dat dat de smeereigenschappen niet ten goede komt, maar elke olie zou ik dan kunnen proberen?
 
Het is een moderne uit 2016, Hyperstrada 939, watergekoeld. Met vorst werd het schakelen wel beter tijdens de rit. Er zit ook een oliekoeler op, die heb ik niet afgeplakt.
Ok, ik dacht (idd) aan een stokoude luchtgekoelde Duc met veel kilometers. :$ :t

De vorige winter had ik mijn Raptor 1000 wel voorzichtig afgeplakt.
Anders schakelen nooit gemerkt trouwens. :)

full

full
 
Dat is toch een koopje lijkt me ?Onbekend merkje lijkt me, geen Shell.
Vind het niet bijzonder goedkoop, je hebt o.a Eurol, Castrol en ook Shell voor rond de 30 euro een 4L flacon met 10W40 motorfiets olie. Vooral Eurol is vaak wel scherp voor 'merk' olie.

Ik heb een Transalp die wat olie verbruikt, er zit nu halfsyntheet 10w40 in. Zou een iets dikkere olie het proberen waard zijn? Ik snap dat dat de smeereigenschappen niet ten goede komt, maar elke olie zou ik dan kunnen proberen?
Je kan het proberen (TransAlp lust bijna alles wel :9), heb dit in m'n handleiding van de TDM staan:

F0K5LwW.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan