Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een echte boer wil geen cent te veel betalen dus die gaat naar de Action,of smeert met roomboterIk analyseer niet maar ik gebruik mijn boerenverstand, en internet voor de lol…..
en ondetussen mijn ene blok 300k, de anderen 206k, 204k, 118k en de laatste 77k vd Honda VFR en die ’loopt’ als een naaimachientje…
Dat hij de motor niet 7 dagen open moet laten liggen in zijn stoffige schuur omdat het niet lukte om de klepspeling aan te passen.Dit is ook weer lekker kort door de bocht. Stel dat Blackstone een sample opgestuurd krijgt en ze meten een dramatisch lage viscositeit en een absurd hoog vastestofgehalte. Wat zouden ze dan moeten zeggen tegen die particuliere klant volgens jou?
Dat die benzine motoren stuk gaan komt volgens mij omdat mensen hun nieuwe auto niet meer inrijden en warm rijden.Nou
En dit dan er was een een olie sample die verontrustend hoog in bepaalde waarden was. Het blok werd op adv onderzocht.helaas niets gevonden . Oorzaak er reed een andere chauffeur op de trekker.
Verledentijd is heden ten dage benzine motoren gaan al met een ton kapot.
Schering en inslag is tegenwoordig .
Ik heb ooit in een ‘69 alfa nordblok slick gedaan; niks van gemerkt oftewel weggegooid geld.Om maar even de knuppel in het hoenderhok te gooien: bestaat Slick 50 nog steeds?
En hoe zijn de ervaringen daarvan?
Ook daar ligt het niet de motor word puur voor het milieu gebouwdWelnee,mensen doen niet anders dan vroeger,het komt eerder omdat motoren op bagger benzine rijden en
zo arm staan afgesteld dat ze nog maar net fatsoenlijk lopen.
Het verhaal is dat die zooi kan gaan klonteren en dan heb je echt een probleem.Ik heb ooit in een ‘69 alfa nordblok slick gedaan; niks van gemerkt oftewel weggegooid geld.
En zo denk ik er nog steeds over, als een blok goed is dan hoef je behalve olie uit de vat van de garage niets anders toe toevoegen. Geldt, mijn mening dan, ook voor benzine voor de wintermaanden.
Hoewel heel lang geleden, heb ik daar ervaring mee. Geen motorfiets overigens.Het verhaal is dat die zooi kan gaan klonteren en dan heb je echt een probleem.
Ik heb het zelf ooit gebruikt vele jaren geleden in mijn Bol D,or,merkte ik er wat van,ja hij schakelde merkbaar beter dan er voor,Hoewel heel lang geleden, heb ik daar ervaring mee. Geen motorfiets overigens.
Ken iemand die dit spul al jaren wel in zijn motoren kiepert, ondanks adviezen (o.a. van mij) om dit vooral niet te doen. Heeft geen last van slippende koppelingen, waardoor ik me afvraag of het spul überhaupt wel iets doet...
Ik speelde hier een beetje de advocaat van de duivel. Goede voorbeelden die je aanhaalt. Ondanks dat ik Blackstone wat loop te verdedigen zal ik in m'n leven waarschijnlijk nooit een oliemonster naar zo'n zaak opsturen.Dat hij de motor niet 7 dagen open moet laten liggen in zijn stoffige schuur omdat het niet lukte om de klepspeling aan te passen.
Of zeggen dat hij zijn broer de olie niet moest bijvullen met die fles olie die hij nog open had staan.
Je spreekt duidelijk over theoretische scenario's in de praktijk heb je meestal geen zo'n grote verschillen als je gewoon olie gebruikt met de juiste specificaties en de juiste onderhoudsintervallen aanhoudt.
Sommige van die olieanalyses waren op papier heel slecht maar de motoren liepen nog probleemloos tot op de uren waarop ze hun revisie krijgen.
En andere motoren hadden last van overmatige slijtage zonder dat er iets abnormaals was aan de olieanalyses. (in deze gevallen zijn het standaard oliestalen, dwz gewoon tijdens het aflaten van de olie halverwege een potje vullen)
Dus net zoals bij je thuis.
Bij het testen van een nieuw type motoren kwam de oliestaal elke keer slecht terug, de eerste keer zelfs heel slecht waardoor we de onderhoudsinterval met 40% verminderd hebben.
Die motor hebben we als test ook voorbij de standaard revisie uren laten draaien. (14.300u ipv 12.000u)
En tot het einde haalde de motor nog steeds zijn volledig vermogen tot onze verbazing.
Deze ervaringen kan ik beamen. Wat hier beschreven is de praktijk. Zelfs met de gevolgde protocollen is geen eenduidige conclusie mogelijk.Dat hij de motor niet 7 dagen open moet laten liggen in zijn stoffige schuur omdat het niet lukte om de klepspeling aan te passen.
Of zeggen dat hij zijn broer de olie niet moest bijvullen met die fles olie die hij nog open had staan.
Je spreekt duidelijk over theoretische scenario's in de praktijk heb je meestal geen zo'n grote verschillen als je gewoon olie gebruikt met de juiste specificaties en de juiste onderhoudsintervallen aanhoudt.
Sommige van die olieanalyses waren op papier heel slecht maar de motoren liepen nog probleemloos tot op de uren waarop ze hun revisie krijgen.
En andere motoren hadden last van overmatige slijtage zonder dat er iets abnormaals was aan de olieanalyses. (in deze gevallen zijn het standaard oliestalen, dwz gewoon tijdens het aflaten van de olie halverwege een potje vullen)
Dus net zoals bij je thuis.
Bij het testen van een nieuw type motoren kwam de oliestaal elke keer slecht terug, de eerste keer zelfs heel slecht waardoor we de onderhoudsinterval met 40% verminderd hebben.
Die motor hebben we als test ook voorbij de standaard revisie uren laten draaien. (14.300u ipv 12.000u)
En tot het einde haalde de motor nog steeds zijn volledig vermogen tot onze verbazing.
Euuuuuuuhhhh, een vriend van mij zit (een soort van) aan de frontlinie wat betreft waterstofontwikkeling in het onderwijs + een olienerd als ik + jij die dat soort olie nodig heeft........We hebben ook al samengewerkt met fabrikanten om olie te ontwikkelen voor onze motoren die op waterstof draaien, daar bestaat er namelijk nog geen olie voor.
Hmm, als die vriend toevallig met een Alfa Romeo heeft gereden een jaar of 2 geleden ken ik die.Euuuuuuuhhhh, een vriend van mij zit (een soort van) aan de frontlinie wat betreft waterstofontwikkeling in het onderwijs + een olienerd als ik + jij die dat soort olie nodig heeft........
VAG Allemaal rommelOok daar ligt het niet de motor word puur voor het milieu gebouwd
Dat betekent dat de bv de zuigers steeds kleiner worden geen hemd meer hebben die juist belangrijk zijn voor levensduur.dat word dan weer opgevangen door een coating.
De ketting word zo licht en smal dat dit ook weer goed is voor een lage weerstand.
Lageres worden steeds smaller
Olie pomp is aangestuurd draait alleen op volle druk als dat nodig is .
Een natte distributie riem die in olie draait.
Ens enz dus dat is allemaal niet onder levensduur hoog te houden maar alles om de laatste co eis te kunnen halen.
Als je je zoals vroeger rijd dan is je motor 150.000 km helemaal gaar .
VAG Allemaal rommel
PSA...Tandriemen in de olie..ze verzinnen het..
Dus hier uitsluitend Japans! Auto hier is een boxer...
Voor het eerst in mijn leven Japans (tweedehandse van 10 jaar oud) hier gekocht, inmiddels een jaar verder en met eerst apk niets gevonden…..olie/filter/apk..VAG Allemaal rommel
PSA...Tandriemen in de olie..ze verzinnen het..
Dus hier uitsluitend Japans! Auto hier is een boxer...
Subaru doet daar niet aan mee...Japans die bouwen fiat motoren in vag Peugeot . Ene wat al niet meer
VAG Allemaal rommel
Hmm, als die vriend toevallig met een Alfa Romeo heeft gereden een jaar of 2 geleden ken ik die.
(PS, die verschillende oliën die we op maat hebben laten maken waren minder geschikt voor onze toepassing dan een olie waar we al goede ervaringen mee hadden
Nee geen Kroon,wel vreemd de 1 komt uit Germany de andere uit de US.Kroon olie? Mijn auto’s zijn ermee gesmeerd….
In de motorfietsen motorex.
Kortom, ik ben niet kieskeurig…..