Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.946
4.192
De Betuwe
eerdere topic:
OLIE OLIE OLIE... alle vragen over olie stel je hier

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan in een privébericht dit sturen:

Ik heb verder geen zin om openlijk verder te discuteren met een eigenwijs narcistisch mannetje.....alleen dat minachtende toontje al zoals jij andere mensen op dit forum te woord staat. Jij gelooft jezelf maar al te graag, maar dat doen alle narcisten.

Een kleine zoekactie met daarin jouw (‘Het-zal-wel’) bijdragen in andere topics sluit goed aan bij je reactie hier en aan mij persoonlijk.

Deze narcist in hart en nieren gaat een biertje pakken.
 

Bijlagen

  • 048F3179-A691-48D1-BD7F-C962F0A387D5.png
    048F3179-A691-48D1-BD7F-C962F0A387D5.png
    74,8 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Maar die staat er nu dus niet meer op bij de Action?
Daar doel je zeker op met Valvoline?
Ik meen dat Teckno bij de lidl vandaan kwam.?
Hij is bij Action/Valvoline van het etiket verdwenen in 2020 en dit jaar zijn de omschrijvingen helemaal beknopt geworden.
Ik weet niet wat daar speelt, maar invloed van de vakhandel zou zomaar kunnen.
Dus ook dat de formulering niet veranderd is, alleen de flessen (marketing).

Techno is ook Action, aan Teckno heb ik geen actieve herinnering.
Indertijd kwam de Lidl olie wel in het dry sump systeem van mijn SZR660.
De Action bestond nog (lang) niet in Nederland, dus dat is wel even geleden. :')
 
We gingen vorige week zelf mengen, een bekertje olie in een jerrycannetje van 5 liter.

Gewoon goeie ricinushoudende tweetaktolie.

Het viel op dat we het kannetje olie ten eerste al niet konden schudden, en ten tweede bij ondersteboven houden het 5, 6 seconden duurde voor de eerste klotter zijn neus buiten het flesje stak... -O-
Het ruikt wel lekker :P

En na het leeggieten van het bekertje in de jerrycan zat daar na uitgezakt te zijn nog 1,5 cm op de bodem
 
Ruud Frederiks had het laatst over 1:20 smeren van tweetakt en via een aparte oliepomp.
Dan zou de zuigerveer beter beschermd zijn, de levensduur en het vermogen hoger.
Via mengsmering was dit niet haalbaar.
Dat gaat niet lekker met carburateurs. :)
 
Ruud Frederiks had het laatst over 1:20 smeren van tweetakt en via een aparte oliepomp.


Meer vermogen met 1:20???
De ktm tpi rijden 1:100.
1:20 leg je de hele straat in rook.
Van Ruud Freriks mag je best wat aannemen, ik smeer mijn RD's met autolube en 1:40 bovensmering. Die rookontwikkeling is alleen als-ie echt koud is, daarna ruik je ze alleen nog maar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan