9 van de 10 ongelukken op cpz zijn highsiders
rechter knik voor vodafone
vodafone zelf
uitkomen audi ss
uitkomen GP chicane
dat heeft er mee te maken dat je te vroeg op t gas gaat lijkt me.
in al dit soort gevallen zie ik dat de motor nog op t asfalt ligt en niet naast de baan of in een vangrail.
is me een keer geluktDus die vele aantallen dodelijke ongelukken zijn waarschijnlijk een beetje overdreven. ;-) Ik kom al heel lang op CPZ en de laatste drie jaar race ik er met de motor ipv auto.
Ik vind dat deze baan te lang in de schaduw heeft gelegen van Assen. Stukken moeilijker dan Assen, Hoogteverschil etc. En je bent een snelle jongen als je onder de 2.00 rijdt.
is me een keer gelukt
Ik verkondig alleen mijn persoonlijke mening en respecteer die van jullie ook. In de regen rij ik ook geen wedstrijden inderdaad, omdat ik geen extra risico wil opzoeken. Instructie is een ander verhaal.
Echt niet te geloven is inderdaad de reactie die ik ook had. En ook niet rijden in de regen... "If you D.A.R.E...."
ik ben ook geen regen heldIk verkondig alleen mijn persoonlijke mening en respecteer die van jullie ook. In de regen rij ik ook geen wedstrijden inderdaad, omdat ik geen extra risico wil opzoeken. Instructie is een ander verhaal.
Ik verkondig alleen mijn persoonlijke mening en respecteer die van jullie ook. In de regen rij ik ook geen wedstrijden inderdaad, omdat ik geen extra risico wil opzoeken. Instructie is een ander verhaal.
Regen wat is dat??? Nog nooit in de regen gereden, heb zo'n gevoel dat daar dit jaar verandering in gaat komen.
Is beffen niet ongezond dan???
als je t verkeerd doet wel, dan eindig je zo in de vangrail naast t bedIs beffen niet ongezond dan???
Inderdaad en dat is juist het probleem. Jij bent instructeur zeg je. En je verkondigt aan mensen om niet te rijden op Zandvoort vanwege "te gevaarlijk" Instructeur en een persoonlijke mening ventileren is hetzelfde als een Arts laten zeggen dat beffen ongezond is omdat de arts er zelf ooit herpes van heeft opgelopen. Dat geloven mensen onmiddelijk omdat deze persoon een arts is. Iets met autoriteit enzo. Ik respecteer iedereen hier. Alleen ik hoor deze argumenten al een paar jaar. Blijkbaar hebben deze personen toch een bepaalde invloed in het "wereldje " En dat blijkt wel weer als een instructeur dit soort persoonlijke meningen gaan verkondigen.
Persoonlijke meningen verkondig je als privépersoon en niet als instructeur met een bepaalde autoriteit. En geloof mij maar mensen die voor het eerst op een circuit rijden kijken huizenhoog op tegen hun instructeur.
ik denk dat ie bedoeld dat je prive mening en werk mening gescheiden moet houden?Als ik je geen persoonlijke mening mag hebben, hoe kun je dan oordelen over iets? Is dat dan automatisme? Als cursisten mij vragen over het rijden op Zandvoort, dan moet ik mijn mond dus maar houden? Misschien moet ik ze maar naar jou verwijzen.
Heb jij misschien problemen met autoriteit in het algemeen?
die licentie heb je ook voor assen nodig, dus is t niet echt een argument om je hand niet op te steken.
en als je er geen oordeel over kan geven.....dat spreekt al voor zich dan.
als je een licentie aanvraagt geeft dat aan dat je op assen wil rijden?dat je een licentie aanvraagt geeft al aan dat je wel op assen wilt rijden.
maar nogmaals het is blijkbaar heel raar als je zegt dat je geen oordeel hebt over CPZ.
en daarom de beslissing over laat aan anderen die al wat langer in de wedstrijd wereld meerijden.
maar met zulke prettige reacties is het misschien beter om me niet in het verhaal te mengen
Als ik je geen persoonlijke mening mag hebben, hoe kun je dan oordelen over iets? Is dat dan automatisme? Als cursisten mij vragen over het rijden op Zandvoort, dan moet ik mijn mond dus maar houden? Misschien moet ik ze maar naar jou verwijzen.
Heb jij misschien problemen met autoriteit in het algemeen?
In de regen onderscheiden de mannen zich van de jongetjes en zeker op een supersport of superbike
als je een licentie aanvraagt geeft dat aan dat je op assen wil rijden?
daar zie ik de logica niet van in. met een licentie kan je in heel nederland rijden.
als je t aan de groep wil overlaten moet je dat daar ook verkondigen.
nu heb je niets gezegd, en dan schaar je je dus bij de groep die er niet wil rijden terwijl dat dus niet je bedoeling is als ik t goed begrijp.
Volgens mij zijn we het redelijk eens, behalve over Zandvoort danAls cursisten jou vragen naar Zandvoort kan je ze beter doorverwijzen naar mij inderdaad. Ik zal ze dan een mening geven waar ze iets mee kunnen. Ipv het ze te ontraden. Ik zal zeggen Zandvoort is een schitterende baan, hoogteverschil, veel technische stukken etc. Maar houdt er rekening mee dat het een circuit is met een paar punten waar je goed moet opletten. Bos uit, Hugenholtz. Maar probeer het eens uit en kijk wat je ervan vindt.
Wat betreft het geven van mening. Uiteraard mag jij een persoonlijke mening hebben. Maar begrijp wel dat jij als instructeur een bepaalde autoriteit hebt richting je cursisten. Gezien jij niet in de regen racet, CPZ als zeer onveilig beschouwd, meerdere dodelijke ongelukken hebt meegemaakt op CPZ ( waar ik overigens ernstig aan twijfel ) dan denk ik inderdaad dat het beter is dat jij je bezig houdt met het geven van advies over rijlijnen e.d. dan het te hebben over onveilige circuits. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening
En wat betreft autoriteit in het algemeen daar heb ik tot op zekere hoogte geen probleem mee. Verder heb ik een ernstig autoriteits probleem, ja dat klopt wel. Zeker in het motorrace wereldje lopen bepaalde autoriteiten rond die mijn inziens meer dan lachwekkend zijn. En dat zeg ik dan als buitenstaander. Gezien ik dit pas 3 jaar doe.
KNMV als glorious beacon of light als eerste
In de regen onderscheiden de mannen zich van de jongetjes en zeker op een supersport of superbike
Dus jij verwacht dat een rijder die voor het eerst gaat racen en op zo'n meeting aanwezig is even op gaat staan en publiekelijk gaat verkondingen dat die niet weet wat voor circuit Zandvoort is en dus de mening aan anderen overlaat.
Dat mensen die het circuit niet kennen en geen mening hebben niets zeggen in een groep van 100 vreemde mensen in een nieuw wereldje vind ik niet zo vreemd. Ik denk daarom dat die kick-off meeting ook niet de ideale plek was om te pijlen hoeveel animo er voor Zandvoort is. Ik vind een enquete rond gaan ook altijd weer zo knullig maar als dit de enige manier is om erachter te komen wat men vind dan is dat een optie.
Dus jij verwacht dat een rijder die voor het eerst gaat racen en op zo'n meeting aanwezig is even op gaat staan en publiekelijk gaat verkondingen dat die niet weet wat voor circuit Zandvoort is en dus de mening aan anderen overlaat.
Dat mensen die het circuit niet kennen en geen mening hebben niets zeggen in een groep van 100 vreemde mensen in een nieuw wereldje vind ik niet zo vreemd. Ik denk daarom dat die kick-off meeting ook niet de ideale plek was om te pijlen hoeveel animo er voor Zandvoort is. Ik vind een enquete rond gaan ook altijd weer zo knullig maar als dit de enige manier is om erachter te komen wat men vind dan is dat een optie.
Ik zeg doen die enquete hier, ben benieuwd.Misschien dat er wel meer rijders meelezen dan reageren, een enquete op het forum zou dan een optie kunnen zijn. Wellicht leest ome Hennie ook wel mee