Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
de grip is ook niet zo slecht als er gezegd word.
er zijn flink wat delen asfalt vernieuwd waar er geen goede grip was.
 
Cpz mijn stem heb je,ben niet bij de kick off geweest 2,5u rijden voor een bak koffie vindt ik te gek.
Maar cpz is goed te doen met de motor en mijn idee is dat je beter nergens kan crashen!
Maar nu wordt het wel heel erg een assen cup terwijl zandvoort en zolder om de hoek liggen.
Hoge snelheidsport zit altijd risico aan. :9

Kan Hennie niet een kleine enquete op de site of op de mail zetten,moeten toch zat liefhebbers van cpz zijn??
 
Laatst bewerkt:
Cpz mijn stem heb je,ben niet bij de kick off geweest 2,5u rijden voor een bak koffie vindt ik te gek.
Maar cpz is goed te doen met de motor en mijn idee is dat je beter nergens kan crashen!
Maar nu wordt het wel heel erg een assen cup terwijl zandvoort en zolder om de hoek liggen.
Hoge snelheidsport zit altijd risico aan. :9

Hoho,niet alleen een bak koffie he,ook een bak lasagne :9
En die was 2,5 uur rijden wel waard hoor ;)
 
Soul raver

Ik ben helaas niet op de kick off geweest.
Maar CPZ is voor mij een JA
 
CPZ hier ook een volmondig ja... Meerdere circuits zorgt mss ook voor een wat meer spannender kampioenschap. Stel dat er nu ineens wel genoeg rijders zijn. Is het dan nog wel te regelen voor dit jaar? De dagen zullen aardig vol zitten lijkt mij....
 
Nog een maandje voor mij *O*

Maar Zandvoort is niets voor mij, vind het te gevaarlijk, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Wat vind je er dan zo gevaarlijk aan? En leg eens uit wat er dan minder gevaarlijk is aan Assen? Of is het iets anders? Tot nu toe komen alle argumenten om er niet te racen erg zwak over op mij?

IK weet niet hoeveel cupraces je gereden hebt vorig jaar? Maar de haarbocht is dan ook wel heel link daar ging het afgelopen jaar vaak goed fout en dat had heel wat vervelender af kunnen lopen. Met 35 man die rechterknik en dan vervolgens de strubben. Ik heb menig sleutelbeentje zien knakken daar afgelopen seizoen. Misschien moeten we dan wel helemaal niet meer gaan racen. Maar gewoon met gepaste snelheid gaan rijden haha. *O*
 
Ok en hoe doe je dat dan zodirect met de Ruskenhoek vol in 6 er doorheen of toch terug naar 4 en rustig er doorheen? Ga je daar dan ook met gepaste snelheid doorheen zo in de cup? En de ramshoek? En duikersloot / meeuwenmeer uit? Ook maar pas op het gas als je de bocht helemaal uit bent. Of toch vol op het gas in 4 en de kans op een highsider voor lief nemen?

Ik weet niet of je weleens in Hengelo bent geweest? Zo ja dan zijn je argumenten voor CPZ niet valide. Als jij een Assen cup prefereert en de knaken hebt om 700 km naar Oschersleben te rijden voor 2 quali en 2 races top!

Maar ZAC rijdt daar ook en er zijn bijna nooit ernstige ongelukken. Niet meer dan op Assen in elk geval

Hengelo heb ik gereden. Daar kom ik niet meer. Dat baantje gaat echt nergens over.

Osschersleben ben ik nooit heen gegaan. Vind dat belachelijk. Zoveel geld voor in totaal heeel weinig rijtijd. En dan reken ik de kosten om er te komen nog niet eens mee.

Assen rijd ik vol. Als je daar valt heb je genoeg glij ruimte.

Op CPZ heb je gewoon op sommige plekken geen glij ruimte. Gerlach, hugenholtz, boschuit.

Ik zeg niet dat ik er niet rijd. Maar wedstrijd hoeft niet daar voor mij. En ach assen gaat mij na 8 jaar rijden nog steeds niet vervelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hengelo heb ik gereden. Daar kom ik niet meer. Dat baantje gaat echt nergens over.

Osschersleben ben ik nooit heen gegaan. Vind dat belachelijk. Zoveel geld voor in totaal heeel weinig rijtijd. En dan reken ik de kosten om er te komen nog niet eens mee.

Assen rijd ik vol. Als je daar valt heb je genoeg glij ruimte.

Op CPZ heb je gewoon op sommige plekken geen glij ruimte. Gerlach, hugenholtz, boschuit.

Ik zeg niet dat ik er niet rijd. Maar wedstrijd hoeft niet daar voor mij. En ach assen gaat mij na 8 jaar rijden nog steeds niet vervelen. ;)

Ok. Maar racen is toch in essentie het gevaar op zoeken of leef ik nu in een hele andere wereld? En daar bedoel ik natuurlijk niet je leven op het spel zetten maar eigenlijk doe je dat wel elke keer. Of je nu op CPZ rijdt of op Assen. Maar ieder ze ding. Maar gevaarlijk is het overal
 
CPZ is voor mij nog geen 15km rijden, dus wat de afstand betreft is het voor mij perfect! :9

Zelf heb ik er nog nooit gereden maar ben er al wel ruim 100 keer wezen kijken ofzo, wat mij het meeste opvalt is dat er zo vaak mensen crashen... Ik ben nu toch al heel vaak op Assen geweest en heb toch het idee dat er daar minder snel mensen crashen.. Kan dit alleen niet echt verklaren. :N Misschien omdat het gladder asfalt is vanwege het zand ofzo? :?
 
Op cpz is er bij de hugenholz erg weinig geen uitloop,maar daar is je snelheid bijna stapvoets.
Bos uit is volgens mij het linkste stukje.
Ik heb gasten zelfs in de tarzan helemaal bovenin tegen de vangrail op zien rijden,dus wat dat betreft is er geen grindbak groot genoeg ;)

:^
ga ook wel naar Zandvoort hoor ,met de ZAC ook genoeg gereden daar :P
full
 
Ok. Maar racen is toch in essentie het gevaar op zoeken of leef ik nu in een hele andere wereld? En daar bedoel ik natuurlijk niet je leven op het spel zetten maar eigenlijk doe je dat wel elke keer. Of je nu op CPZ rijdt of op Assen. Maar ieder ze ding. Maar gevaarlijk is het overal
Je zegt het zelf al, ieder zijn ding. Natuurlijk zoeken we met onze hobby het gevaar op. Gevaarlijk is het overal. Op het circuit minder dan op de weg. Naar mijn mening minder op Assen dan op Zandvoort. Daar is er minder uitloop, vangrails langs de baan, soms dicht erop. Heb op Zandvoort in een jaar of 2 een aantal grote dodelijke ongelukken meegemaakt, die ik in Assen in 6 jaar tijd niet heb gehad. Besteed mijn tijd ook aan instructie op het circuit in binnen en buitenland en raad het mensen af om op Zandvoort te rijden.
 
Afraden vind ik wel erg extreem..

Cpz is naar mijn beleving echt een mooie baan, hoogte verschillen en blindebochten, top! Maar de bekende punten; gerlach, hugenholz en de 2de van de audi s , zijn voor mij wel redenen om er niet met een gerust gevoel te rijden. Rijden doe ik er daarom alleen met vrij rijden.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt het zelf al, ieder zijn ding. Natuurlijk zoeken we met onze hobby het gevaar op. Gevaarlijk is het overal. Op het circuit minder dan op de weg. Naar mijn mening minder op Assen dan op Zandvoort. Daar is er minder uitloop, vangrails langs de baan, soms dicht erop. Heb op Zandvoort in een jaar of 2 een aantal grote dodelijke ongelukken meegemaakt, die ik in Assen in 6 jaar tijd niet heb gehad. Besteed mijn tijd ook aan instructie op het circuit in binnen en buitenland en raad het mensen af om op Zandvoort te rijden.

Een aantal grote dodelijke ongelukken in 2 jaar tijd? Ik weet er twee op te noemen. En die zijn beide veroorzaakt door een technisch mankement aan de motorfiets zelf. Dus dat heeft niks met de veiligheid van de baan te maken. Dat jij het mensen afraadt om daar te rijden snap ik werkelijk waar helemaal niks van? :? Waarom? Je zegt dat jezelf instructeur bent en hebt daardoor waarschijnlijk een bepaalde autoriteit naar mensen. Ik zou dan niet zulke extreme uitspraken doen door het mensen af te raden om daar te gaan rijden. Omdat jezelf bang bent daar betekend dat nog niet dat het gevaarlijk is. Laat mensen dat lekker zelf bepalen. Door het ze af te raden zonder dat ze er zelf zijn geweest.

Door mensen zoals jij krijgt CPZ inderdaad de naam van onveilig circuit. Omdat "instructeurs"zoals jij het mensen afraadt.

Echt niet te geloven.... _O-
 
Op cpz genoeg instructeurs gesproken vorig jaar.
1 van de dodelijke ongelukken was veroorzaakt doordat de gashendel bleef hangen en het gas vol open bleef staan. Ja kun je weinig aan doen lukt me.

Verder regelmatig wel een schuiver gezien, maar 8 van de 10 zonder letsel. Ja een highsider blijft pijn doen.

Als je een goede instructeur heb, dan kun je gewoon op een goede manier op Cpz leren rijden. Die mensen kennen het circuit ook op hun duimpje.
 
Ok. Maar racen is toch in essentie het gevaar op zoeken of leef ik nu in een hele andere wereld? En daar bedoel ik natuurlijk niet je leven op het spel zetten maar eigenlijk doe je dat wel elke keer. Of je nu op CPZ rijdt of op Assen. Maar ieder ze ding. Maar gevaarlijk is het overal

Ik race niet om het gevaar op te zoeken. Ik race omdat ik het leuk vind en het niet op de openbare weg wilt doen. Natuurlijk is het rijden op circuit minder gevaarlijk dan op de openbare weg. En natuurlijk heb je op het circuit meer kans op vallen omdat je mee op de grens gaat rijden. Maar als het dan gebeurd, dan wil ik niet ergens in een vangrails hangen of met mijn kop in een reclame bord. Val je op de snelle stukken van Assen (Ruskenhoek, Meeuwenmeer, Ramshoek) Dan heb je gewoon nog genoeg ruimte. Tuurlijk zal het niet lekker voelen lichaamelijk, en waarschijnlijk moet je je motor in onderdelen bij elkaar sprokelen. Maar altijd beter dan sommige andere circuits.

Ik zeg altijd, CPZ is een leuke uitdagende technische baan. Het had alleen de veiligheid/uitloop van Assen moeten hebben. Ik rijd graag op CPZ, maar gepast.

Zelfde geld voor Zolder. Ik vind dat persoonlijk echt een leuke baan. Maar ook daar heb je punten dat je toch eventjes voorzichiger moet zijn.

En dat voorzichtiger zijn, dat heb ik nou niet op Assen.
 
Overigens, alle lof voor Hennie. Hij doet echt zijn best om de CUP ook op andere banen te laten rijden.
 
Je zegt het zelf al, ieder zijn ding. Natuurlijk zoeken we met onze hobby het gevaar op. Gevaarlijk is het overal. Op het circuit minder dan op de weg. Naar mijn mening minder op Assen dan op Zandvoort. Daar is er minder uitloop, vangrails langs de baan, soms dicht erop. Heb op Zandvoort in een jaar of 2 een aantal grote dodelijke ongelukken meegemaakt, die ik in Assen in 6 jaar tijd niet heb gehad. Besteed mijn tijd ook aan instructie op het circuit in binnen en buitenland en raad het mensen af om op Zandvoort te rijden.
welke circuits raad je nog meer af dan?
 
Ik ben ook present dit jaar. Supercup600 (B). Foto van mijn brommer volgt nog...

CPZ = een dikke vette ja!
 
9 van de 10 ongelukken op cpz zijn highsiders
rechter knik voor vodafone
vodafone zelf
uitkomen audi ss
uitkomen GP chicane
dat heeft er mee te maken dat je te vroeg op t gas gaat lijkt me.
in al dit soort gevallen zie ik dat de motor nog op t asfalt ligt en niet naast de baan of in een vangrail.
 
Een aantal grote dodelijke ongelukken in 2 jaar tijd? Ik weet er twee op te noemen. En die zijn beide veroorzaakt door een technisch mankement aan de motorfiets zelf. Dus dat heeft niks met de veiligheid van de baan te maken. Dat jij het mensen afraadt om daar te rijden snap ik werkelijk waar helemaal niks van? :? Waarom? Je zegt dat jezelf instructeur bent en hebt daardoor waarschijnlijk een bepaalde autoriteit naar mensen. Ik zou dan niet zulke extreme uitspraken doen door het mensen af te raden om daar te gaan rijden. Omdat jezelf bang bent daar betekend dat nog niet dat het gevaarlijk is. Laat mensen dat lekker zelf bepalen. Door het ze af te raden zonder dat ze er zelf zijn geweest.

Door mensen zoals jij krijgt CPZ inderdaad de naam van onveilig circuit. Omdat "instructeurs"zoals jij het mensen afraadt.

Echt niet te geloven.... _O-

:^

Echt niet te geloven is inderdaad de reactie die ik ook had. En ook niet rijden in de regen... "If you D.A.R.E...."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan