Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je ging echt hard rond man :} Jurgen heeft dus goed werk verricht aan je motor :P
Kom je woensdag ook... ik hoop het niet _O-

Thanks, maar dit was nog met de standaard 1098. Het nieuwe blok van Jurgen moet er nog onder komen. *D

Misschien dat ik er woensdag ook wel bij ben, even kijken of ik morgen op tijd klaar ben met klussen in huis om naar Assen te gaan.
 
Nieuw berichtje van CRT over de mogelijkheid tot een type 2 geluidsdag op 9 mei:

http://owcup.nl/2015/04/08/ow-cuprace-zaterdag-9-mei-op-een-type-2/

Er zouden dan meer mensen zich kunnen inschrijven en we zouden langere races kunnen rijden. Een type 3 dag is wel duurder, dus er wordt gevraagd om een vrijwillige bijdrage bij registratie.

Inschrijven
Mocht je voor de OW Cuprace op zaterdag 9 mei nog niet ingeschreven staan en wel mee willen doen of op een OW daglicentie willen starten wil je dit dan uiterlijk op dinsdag 14 april, of zo snel mogelijk, per mail doorgeven aan Tessa: owcup@crtholland.nl

Ben benieuwd naar de reacties hier...
 
Nieuw berichtje van CRT over de mogelijkheid tot een type 2 geluidsdag op 9 mei:

http://owcup.nl/2015/04/08/ow-cuprace-zaterdag-9-mei-op-een-type-2/

Er zouden dan meer mensen zich kunnen inschrijven en we zouden langere races kunnen rijden. Een type 3 dag is wel duurder, dus er wordt gevraagd om een vrijwillige bijdrage bij registratie.

Inschrijven
Mocht je voor de OW Cuprace op zaterdag 9 mei nog niet ingeschreven staan en wel mee willen doen of op een OW daglicentie willen starten wil je dit dan uiterlijk op dinsdag 14 april, of zo snel mogelijk, per mail doorgeven aan Tessa: owcup@crtholland.nl

Ben benieuwd naar de reacties hier...
op de site staat dat t al vol zit.......toch nog een mail sturen ????
 
op de site staat dat t al vol zit.......toch nog een mail sturen ????

Yep, heb je je nog niet ingeschreven en je wilt toch mee doen: mailtje naar Tessa.
Als er minstens 30 extra inschrijvingen zijn dan gaat het type 2 racedag feest door.
 
Laatst bewerkt:
Geen behoefte aan een type 2 dag. Ik rijd altijd met db killer. Vind het niet fijn rijden zonder. Plus dat ik niet zit te wachten op 12 rondjes.
 
Type 2 dag hoeft van mij ook niet zo vanwege het geluid. Heb ik prima op orde. Wel een voordeel is dat er extra inschrijvingen gedaan kunnen worden, in het toch al volgeboekte kampioenschap. 12 ronden zou ik ook geen prpbleem vinden. Meer rijtijd is alijd goed.
 
sinds mijn distributiekettingen zijn vervangen, geen geluidsproblemen meer *O*

doe maar extra vrije training sessie icm type 2 dag....



oké, kreeg zojuist wat verduidelijking van CRT, type twee dag is behoorlijk duurder, dus dit helpt niet zozeer voor meer rijtijd voor hetzelfde geld... helaas :P je geluidsproductiepotje is alleen groter.

het mes kan dus wel aan twee kanten snijden als er meer deelnemers zijn, de reservelijst was behoorlijk groot. Met meer deelnemers kan het kostengat gedicht worden en de reservelijst toegevoegd worden.

Essentieel is dan natuurlijk wel dat iedereen zich houdt aan de normale geluidseisen...
 
Laatst bewerkt:
heeeeeeeeerlijk zonder db killer, lekker klappen :P
Zolang je statisch onder de 103db blijft wel Oscar...maar waarom het risico nemen :? Zolang we allemaal de killers erin houden, hebben we ook de meeste kans om meer ronden te rijden...
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop gewoon 8. Die 12 ronden is echt veel te lang :P Misschien toch maar even zonder db killer rijden om de emmer lekker vol te krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
Regen en type 2 dag, dat worden 15 ronden 😂😂😂😂😂😂
Weersverwachting word met het uur beter!
dwex41.jpg
 
Zolang je statisch onder de 103db blijft wel Oscar...maar waarom het risico nemen :? Zolang we allemaal de killers erin houden, hebben we ook de meeste kans om meer ronden te rijden...
Hahaha ik rij met een mega stille leovince as zaterdag ;)
Zeg alleen dat open zonder db killer lekker klinkt.

Relax.. Blijven ademen Mark ;)
 
Wel ideaal zeg zo'n dag zonder geluid gezeur. 1x een geluidcheck bij het keuren en daarna hoef je je er geen zorgen meer om te maken. Ik had geen extra geld in het potje gestopt maar wellicht is dit toch wel een 10tje extra waard?!

Hoeveel zal zo'n type 2 dag extra kosten t.o.v. een type 3 dag? De OW-cup stroomt over van deelnemers en schijnbaar valt het dan nog niet mee om die dag terug te verdienen. Het ONK had altijd 2 type-2 dagen in een race weekend, beduidend minder rijders en ook nog eens minder inschrijfgeld (275 euro voor 2 dagen, tov 205 euro voor 1 dag bij CRT). Deed de KNMV er dan toch geld bij of werd er toch nog wat aan entreegeld voor bezoekers verdient?
 
Wel ideaal zeg zo'n dag zonder geluid gezeur. 1x een geluidcheck bij het keuren en daarna hoef je je er geen zorgen meer om te maken. Ik had geen extra geld in het potje gestopt maar wellicht is dit toch wel een 10tje extra waard?!

Hoeveel zal zo'n type 2 dag extra kosten t.o.v. een type 3 dag? De OW-cup stroomt over van deelnemers en schijnbaar valt het dan nog niet mee om die dag terug te verdienen. Het ONK had altijd 2 type-2 dagen in een race weekend, beduidend minder rijders en ook nog eens minder inschrijfgeld (275 euro voor 2 dagen, tov 205 euro voor 1 dag bij CRT). Deed de KNMV er dan toch geld bij of werd er toch nog wat aan entreegeld voor bezoekers verdient?

Tijdens de kick-off had ik begrepen dat een type 2 dag 14K euro duurder is.
Voor mijn gevoel vond ik de opkomst gisteren wel nog iets tegenvallen.
Persoonlijk gisteren lekker gereden. Alleen jammer van de vele valpartijen.

Hopelijk is iedereen er over 2 weken weer bij.
 
Tijdens de kick-off had ik begrepen dat een type 2 dag 14K euro duurder is.
Voor mijn gevoel vond ik de opkomst gisteren wel nog iets tegenvallen.
Persoonlijk gisteren lekker gereden. Alleen jammer van de vele valpartijen.

Hopelijk is iedereen er over 2 weken weer bij.

14.000 :o :o dat is wel erg veel doekoes! Inderdaad viel de opkomt eigenlijk wel wat tegen. Ik las ergens dat op een type 2 dag ruim 40 man in een klasse kan, alleen in de sportcup-600 waren er meer dan 40 deelnemers.

Als het prijsverschil inderdaad zo veel is snap ik dat dit een lastige afweging is voor Hennie.

Ik blijf me overigens afvragen hoe de organisatoren van de ONK races hun budget rond konden/ kunnen krijgen dan.
 
Ik geloof niet zo heel erg in die 14K. H€nnie is sinterklaas niet...

om een beeld te krijgen van de bedragen die met de OW Cup gemoeid zijn heb ik de aantallen deelnemers van de OW Cup op een rijtje gezet. voor racedag 1 heb ik alle reguliere klassen van de 2 dagen bijeen geteld, en beschouwd als een normaal 1-daags evenement. Het aantal deelnemers komt uit de overzichten van de gecombineerde kwalificaties op raceresults.nu.

Supercup 600: race 1=33 deelnemers, race 2=31 deelnemers
Procup 600: race 1=28, race 2=29
Sportcup 600: race 1=37, race 2 =43
Supercup 1000: race 1=31, race 2=33
Procup 1000: race 1=37, race 2=40
Sportcup 1000: race 1=26, race 2=32

de twincuppers zijn onderdeel van de bovenstaande klassen, dus niet apart erbij geteld.

omzet racedag 1 = 192 deelnemers x 205,- inschrijfgeld = 39.360,- euro
omzet racedag 2 = 208 deelnemers x 205,- inschrijfgeld = 42.640,- euro
extra omzet dag 2 = 3.280,- euro. Dus bij lange na geen 14K.

theoretisch haal je met 6 klassen 240 man. x 205,- inschrijfgeld = 49.200,- euro omzet. dat zou tov racedag 1 9.840,- extra omzet gegenereerd hebben. Nog steeds geen 14K. dan zouden er nog minstens 20 man extra moeten inschrijven.
Als je met 200 deelnemers die 14K zou moeten compenseren, dan zou er voor iedereen minstens 70,- euro per dag bij moeten. Ga er dan nog even vanuit dat H€nnie er wel iets extra aan wil overhouden, en reken op 300,- euro per OW Cup "geluidsdag"

Ik ga er maar even vanuit dat deze "geluidsdag" een beetje aan is komen waaien, en dat het een mooi probeersel was. Assen heeft -zover ik weet- maar een beperkt aantal geluidsdagen te verdelen, en het zou wel heel raar zijn als het alleen een kwestie van geld zou zijn.

Dus nu iedereen weer gewoon z'n brommert zo stil mogelijk maken, want de geluidsmaffia zal echt niet gaan slapen. Vette pech voor de dB-killert :p
 
Als er mensen voor aankomende vrijdag (5 juni) nog een plek zoeken in een pitbox, wij hebben nog 2 plekken over
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan