Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Hee Dennis, maar met jou type blok is toch al heel veel geraced.
Oftewel de afmetingen (lengte en diameter) van jou uitlaat moet toch ergens te vinden zijn.
Ik heb met mijn maffe blok en eigenbouw inlaat in totaal 8 variaties op de rollenbank geprobeerd, maar dat soort ongein kan ik je zeker niet aanraden.
Voor jou zou toch vrij zeker te zeggen moeten zijn hoe hij zich gaat gedragen.?
 
Hee Dennis, maar met jou type blok is toch al heel veel geraced.
Oftewel de afmetingen (lengte en diameter) van jou uitlaat moet toch ergens te vinden zijn.
Ik heb met mijn maffe blok en eigenbouw inlaat in totaal 8 variaties op de rollenbank geprobeerd, maar dat soort ongein kan ik je zeker niet aanraden.
Voor jou zou toch vrij zeker te zeggen moeten zijn hoe hij zich gaat gedragen.?

Er zijn diverse programma's waar mee je dat kunt uit rekenen maar ik moet eerst zelf dingen gaan op meten. Bijv. boring x slag, toerental en hoe lang de uitlaatklep open staat en dit invoeren in zo'n programma en dit verteld je precies hoe de uitlaat moet gaan worden.
En toch heeft het denk ik wel zin om met verschillende setjes aan de slag te gaan. Dus vandaar dat ik er zo'n twee a drie wil gaan maken. :)
Was je al aan je kop begonnen ?
 
Laatst bewerkt:
eerst maar even een rijdend plaatje

IMG_9170-border_zps15bcd187.jpg




daarna de wat triestere beelden ;(

IMG_9211-border_zps9bdd23aa.jpg




IMG_9221-border_zps1e6cf247.jpg



IMG_9226-border_zps9be86a2b.jpg




IMG_9234-border_zps77173d3c.jpg



vuurtje uit ... eindelijk
IMG_9242-border_zpsb9f59f58.jpg


en brommert in de bus
IMG_9245-border_zps346bb237.jpg
 
Laatst bewerkt:
:X '( ach ellende. Ik vroeg me al af waarom ze de 2e race niet eens van start gegaan zijn. Maar is nu wel duidelijk. B| Vuur ontstaan door de crash?? :?

Maar wel behoorlijk snelle tijden zeg voorin. 4 man onder de 1:50 *O*
 
:X '( ach ellende. Ik vroeg me al af waarom ze de 2e race niet eens van start gegaan zijn. Maar is nu wel duidelijk. B| Vuur ontstaan door de crash?? :?

Maar wel behoorlijk snelle tijden zeg voorin. 4 man onder de 1:50 *O*
twijfel, nog voor de motor stil lag rookte deze al en de vlammen sloegen er daarna meteen uit .

volgens mij in warm up lap uitgevallen



IMG_9254-border_zps3e906705.jpg



IMG_9207-border_zps18807535.jpg



IMG_9206-border_zpsa2d2573d.jpg



IMG_9202-border_zpse0684b54.jpg



IMG_9162-border_zps5d7d4b95.jpg



IMG_9153-border_zps47bbc2c6.jpg
 
Zohee, motor in de hens.. het zal je maar gebeuren.
Dat is al klote bij een normaal geprepareerde fiets, maar bij zo een eigenbouw is de elende natuurlijk helemaal niet te overzien.
Succes met de wederopbouw.

Dennis, ik had ook zo een programma, en ook deze site http://mez.co.uk/mezporting/page1.html#Calculator gaf me waardes, maar het kwam toch net even anders uit.
Oftewel weken onzinnig naar de juiste pijp diameters gezocht.

En ja vorige week de goede gasnaald gemonteerd (eindelijk de juiste gedraaid) en de volgende dag de kop eraf gehaald. Alleen nog leegslopen en dan kan ik gaan dremellen in de spoelpoorten.
 
Laatst bewerkt:
Sow Peter Burger, je stond wel eerste rang zeg. Of je hebt een knappe telelens ;-)
Zitten mooie plaatjes tussen!!
 
@longjohn, ""spoelpoorten"" :? in- en uitlaat kanalen bedoel je toch hopelijk? _O- ;)

Dr/rgv BIG van frank ziet er hier ook strak uit zeg, :Y even als de rijstijl van frank. Plat er op, _O- _O- , zo hoort dat. }). idd mooie fotos.
 
Sow Peter Burger, je stond wel eerste rang zeg. Of je hebt een knappe telelens ;-)
Zitten mooie plaatjes tussen!!
ff de goede plaatsen zoeken en een redelijke telelens ( met 400mm is 't redelijk te doen )

:)
 
@longjohn, ""spoelpoorten"" :? in- en uitlaat kanalen bedoel je toch hopelijk? _O- ;)

Dr/rgv BIG van frank ziet er hier ook strak uit zeg, :Y even als de rijstijl van frank. Plat er op, _O- _O- , zo hoort dat. }). idd mooie fotos.
Zit zeker mooi op de fiets en dan die helm, die is het helemaal ! :Y
 
Dennis, ik had ook zo een programma.............maar het kwam toch net even anders uit.
Oftewel weken onzinnig naar de juiste pijp diameters gezocht.

Juist daarom loont het denk ik wel om er gelijk twee of drie te maken, kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen en met verschillende pijpen de bank op te gaan.
 
Hoi.

Voor jullie info: TU bike was het injectorblok losgetrild!! Injector kwam helemaal los met alle gevolgen vandien,

Wim
 
@longjohn, ""spoelpoorten"" :? in- en uitlaat kanalen bedoel je toch hopelijk? _O- ;)

Dr/rgv BIG van frank ziet er hier ook strak uit zeg, :Y even als de rijstijl van frank. Plat er op, _O- _O- , zo hoort dat. }). idd mooie fotos.

Als dan de pechduivel eens thuis blijft.........
 
nieuw ktm 450 blok lijkt mij een prachtig supermonoblok! krukas en big end op glijlagers, en 11.500 tpm!?! en dat met enkele nokkenas...

linkje
 
ik zoek een Ohlins voorvork met radiale klauw(2X) opname voor een GP250/supermono
wie kan mij helpen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan