Het Grote Piaggio MP3 Topic deeltje 3a

voor de modder is er geen goede oplossing anders dan terrein banden

voor nat wegdek vind ik de pirrelli's of michelin Power pure het fijnst
 
Ik rijd zelf al jaren met veel plezier Burgman 400. Tussendoor even 2 jaar wat minder omdat ik last van 2 frozen shoulders had. Dat is gelukkig over.

Toen ik in Motoport Veldhoven was voor een vervangende gasveer voor mijn zadel zag ik daar een MP3 LT300ie staan voor een mooie prijs, met nog geen 3000km op de teller, nette topkoffer in kleur en Givi Airflow scherm (en dus ook handkappen). Ik had wel eens vaker naar MP3's gekeken en dacht dan vaak: met zo'n ding had ik dat dure motorrijbewijs niet hoeven halen. En daar zit ook de reden dat ik door de knieën ben gegaan.

Ik heb die MP3 Yourban na een proefrit gekocht om ook samen met mijn 4 kinderen ritjes te kunnen maken, die allemaal wel hun autorijbewijs hebben maar geen motorrijbewijs. Ik denk dat ik ze zelf wel kan opleiden.

Morgen gaan we hem ophalen. Mijn jongste mag hem dan een tijdje gaan gebruiken. Hij was een van die slachtoffers van sneeuw op de laatste examendagen voordat dat belachelijke nieuwe regime inging. Dus die zit al een paar jaar te wachten tot hij alsnog zijn motorrijbewijs kan halen.

Het blijft wel bizar dat zo'n MP3 LT dan opeens wel kan. Maar ja, zeker die jongste kan zich prima redden op een motor. En gelukkig valt het met het testosteron gehalte van de anderen mee. Want ik zou niet op mijn geweten willen hebben dat hun door onervarenheid wat zou overkomen. Dus die krijgen eerst een gedegen opleiding van paps die er achteraan gaat knorren op zijn Burgman. Zeker voor mijn dochter zal het wel heel "legaal klandestien" voelen om opeens "motor" te rijden.
 
Harinkje op een mp3 ?
LOL!

Nog even een MP3 LT Newbie vraag: is er ergens een PDF met instructies die je zou moeten geven aan iemand die met autorijbewijs en zonder motorervaring op zo'n MP3 LT gaat rijden? Over het algemeen houd ik namelijk nogal veel van de mensen die ik er op zou willen laten rijden.
 
Zo'n yourban rijdt heerlijk licht
Yep! Rijdt echt heel leuk. Daar voelt mijn Burgman 400 echt wel als "beul" bij. Voor langere stukken snelweg denk ik dat de Burgman lekkerder is, maar voor het betere gooi- en smijtwerk in en om de stad / het dorp is de MP3 Yourban wel echt een heel leuk ding.
 
stradje volgens mij is dat er niet.
als je echt van je mensen houd dan regel je gewoon 2 rijlessen voor hun bij de motorrijschool.
je eindjaars uitkering is vast een mooie aanwinst hierin.

succes
 
Even stof afblazen hier:

Dit is de mijne

Cw4PAp7.jpg


1N7ledM.jpg


RoIQh7Z.jpg
 
Hoest hoest, puf puf wat een stof ;)

Je wordt er dit jaar weer mee doodgegooid hier in de buurt.

Altijd wel apart om te zien want je hebt qua uiterlijk maar 2 types die er dan op rond rijden.
Het ene type zit volledig in de fluorescerende motorkleding etc.

Het andere type rijd vaak half naakt met teenslippers enzo en natuurlijk zo'n boxer roof helm op hun knar.
 
Laatst bewerkt:
Dan val ik tussen het net. Geen fluorescerende motorkleding en ook niet half naakt met teenslippers en ook zeker geen boxer roof.
 
Mogelijk heb jij dan wel een A rijbewijs,
en is de rest wat je hier ziet gaan op weg met een B?

Mvg.Jan
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke mooie scoot khayma!

Die yourban rijdt bijna exact als mn aprilia met maar 2 wielen.
Ik merkte geen verschil.

Mn vriendin heeft de 400, maar is bezig met dr A2 motorscooter rijbewijs.
Hartstikke leuk die mp3's maar als ze is geslaagd wil ze n xmax 400
 
Dankje Ferry. Express voor de Yourban gekozen aangezien hij vrij licht is vergeleken met de normale MP3. Die vond ik te lomp en groot. Ik ga voor mijn A rijbewijs. Ik stap dan wel over op schakelen en de Yourban blijft voor mijn vrouw en voor stads ritje of zo nu en dan WW.
 
Ik heb jaren schakel motorfietsen gereden, maar ga waarschijnlijk nooit meer schakelen.
Vind n scooter helemaal geweldig :)

Die MP3's zie je overal he
 
Ik heb jaren schakel motorfietsen gereden, maar ga waarschijnlijk nooit meer schakelen.
Vind n scooter helemaal geweldig :)

Die MP3's zie je overal he

Ja klopt. Yourban wat minder als de normale MP3 maar ze zijn zeker geliefd. Jij bent het schakelen zat?
 
De yourban rijdt bijna exact hetzelfde als mn aprilia SR 300 met maar 2 wielen.
Alleen in heel langzame bochten kan je iets voelen als je er op let. Verrassend
.
Ja ik ben dat geschakel zat. Ook vind ik zithouding op n scoot lekker en de in de praktijk heel handige opbergruimte onder het zadel.
Komt zo vaak van pas!

Koop je een dikke grote motorfiets, kan je nog geen boterham meenemen.
Ja tanktas en koffers erbij nemen.
 
Laatst bewerkt:
Begrijpelijk. Als ik mijn motor rijbewijs heb dan blijft de MP3 gewoon staan en komt ernaast denk ik een Duke 690/Z750.
 
Kan iemand mij misschien vertellen welke koelvloeistof er in de 250 gaat?is dit hetzelfde als voor de auto? Heb al gegoogled maar kon er niets over vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan