Het grote Piaggio MP3 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke dit had ik ook bekeken maar sluit de demper genoeg aan op de voorpijp.
Ik vind hem vrijveel speling hebben.
Wat zal er anders zijn aan de leovinci voorpijp.
groet Peter
 
en anders moet je de onderkappen eerst verwijderen en dan met een dopsleutelset met een bochtje

het lukt misschien ook met 2 bochtjes en dunne verlengstukjes van de dopsleutelset
 
Laatst bewerkt:
met een mp3 250cc lukt het wel met een klein doppensetje, bij de 400cc moet je het middelste stuk van het subframe los maken om erbij de komen.

en zelfs dan is het nog ontzettend pielemozen.
 
Sinds de begin juli ben ik de trotse eigenaar van een blauwe Mp3 LT :)

Ik gebruik voor mijn dagelijkse woonwerk verkeer, echt een perfect apparaat om niet onnodig in de file te staan.

Binnen kort ook nog de rijtraining doen. Heb ondertussen al ruim 3200 km gereden.
 
Ja.

Het boeit totaal niet in welk land het voertuig ingeschreven is. Zo kun je in Polen bijvoorbeeld een boete krijgen omdat je geen brandblusser aan boord hebt, ondanks dat dat in Nederland niet verplicht is.

Edit: het kan wel zijn dat er in Benelux-verband andere afspraken gemaakt worden, maar in principe: "'s lands wijs, 's lands eer".

dat zal het dan wel zijn,
en ze dan milder zijn bij lands door rijdende verkeer maar je kan ook gewoon over duitserland gaan en belgieen aan je linker hand houden of gezellig de b weg nemen ;)
 
Ja maar... Die trikes van Danson zijn helemaal geen trikes, want ik zie toch echt vier wielen. Vier! Oftwel quad... Maar dan met vóór maar eentje, en echter drie-op-een-rij. Terwijl toch wij allen weten dat de ideale oplossing twee-voor, één-achter is. Er staat ook niets over meeleunen in de bocht...

Wel leuk en netjes gedaan trouwens...
 
Sinds de begin juli ben ik de trotse eigenaar van een blauwe Mp3 LT :)

Ik gebruik voor mijn dagelijkse woonwerk verkeer, echt een perfect apparaat om niet onnodig in de file te staan.

Binnen kort ook nog de rijtraining doen. Heb ondertussen al ruim 3200 km gereden.
Ook welkom en trots mag je zijn.
Nu nog gauw even opgeven voor de toerrit en volgende week ook meerijden.
 
Gisteren heb ik maar weer mijn hogere scherm gemonteerd.
Dit scheelt echt een heleboel wind en geruis.
Alleen heb ik de indruk dat hij wel trage is met dit hogere scherm, iemand die deze ervaring ook heeft?
foto.jpg
 
Alleen heb ik de indruk dat hij wel trage is met dit hogere scherm, iemand die deze ervaring ook heeft?
Ervaring is normaal, je haalt immers veel rijwind weg en daardoor valt de snelheidsbeleving veel minder op. Meestal hoor je de motor ook beter(hoe rustig die draait)daardoor lijkt het ook al iets trager te gaan. Vreemd vind ik nog altijd passeren: toerental blijft praktisch gelijk, terwijl je wel versneld. Zonder scherm hoor je daar veel minder van.

Prestatie's worden natuurlijk wel iets beinvloed bij hogere snelheden vanaf zo'n 100km/h. Ook logisch daar begint immers de luchtweerstand te spelen.
 
Even voorstellen.

Daar ik al een paar maanden mee lees hier op het forum.
Maar besloten om me te registreren/aan te melden.
Ben sinds maart dit jaar de eigenaar van een MP3 400 LT.
Ondertussen al bijna 10.000 km ermee gereden
Woon in Helmond.


Met vriendelijke groet.
 
Even voorstellen.

Daar ik al een paar maanden mee lees hier op het forum.
Maar besloten om me te registreren/aan te melden.
Ben sinds maart dit jaar de eigenaar van een MP3 400 LT.
Ondertussen al bijna 10.000 km ermee gereden
Woon in Helmond.


Met vriendelijke groet.
Welkom.
kom je ook naar de toerrit?
 
Peet35

een tube afdichtpasta van Bosal kost 5 euries maar ik heb nog over als je de27ste naar leeuwen komt kan ik eventueel wel ff wat er aan smeren het spul wordt knetterhard als het warm wordt

en als je gereedschap meeneemt dan kun je het mooi wegwerken door de demper even op te schuiven en dan dat spul er op en de boel weer aan te draaien
 
Nou.de leovinci demper zit eronder.
Hij klinkt lekker.Verder merk je er weinig van.
Bij de uitlaat kreeg ik ook een plug geleverd die je in het gat van de sensor kan draaien.
Waar is deze sensor voor?(is het een kat)
groeten uit Zoetermeer
 
Nou.de leovinci demper zit eronder.
Hij klinkt lekker.Verder merk je er weinig van.
Bij de uitlaat kreeg ik ook een plug geleverd die je in het gat van de sensor kan draaien.
Waar is deze sensor voor?(is het een kat)
groeten uit Zoetermeer

Die sensor is de lambda sensor die meet de uitlaatgassen en verteld de boord computter of alles "goed gaat" Bijv als je in de bergen rijd waar de lucht ijler is merkt de sensor aan de uitlaatgassen dat er iets aan de hand is en past ie het brandstof mengsel daar op aan. Als je de sensor weghaalt dan gaat de boord computer een zogenoemde noodloop aanzetten een soort noodprogramma. Ik zou van de sensor afblijven , het weghalen is alleen van toepassing op ver getunde motoren

@ Maksor , nu je die kit ertussen hebt zitten. Hoe krijg je die uitlaat er weer af als ik vragen mag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan