Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Ligt eraan wanneer ik de SX terug heb, wordt nu gerepareerd bij de motorzaak na een ongeval. Hoop ergens eind juni...


Ik zou Paul op tijd benaderen want hij heeft het erg druk.
Dan heb ik het over een paar weken wachten waar je niet van moet opkijken.
Tenminste zo was het 2 weken terug nog toen ik er was.
 
Hoe bedoel je dat? Kan je met zo'n set maar 1 ecu flashen of van 1 type motor?

Per ecu serie nummmer koop je een licentie. Voorheen kon je onbeperkt flashen, nu niet meer dus. Simpele manier van flashtune om geld te verdienen. Heb nog zo'n oude kabel liggen, maar deze zijn om zeep geholpen door een software update. Zijn usb rs323 kabels en daar zit een stukje software in de chip die ze hebben vernietigd.
 
Hallo mannen,

Mag ik hier een vraag stellen?

Ik heb een Kawasaki ZX10R uit 2008.

Deze heb ik voorzien van een PC5, K&N Filter, Kat uit de originele uitlaat en open Laser demper.
Nu heb ik hem af laten stellen op de bank en komt uit op een hele mooie 179.7 PK op het achterwiel.
Nu zie ik op elke site staan dat er op deze motor ook een O2 optimizer tussen moet, nu heb ik deze er niet tussen en pakt de PC5 pas op bij 6000-7000. Zou dit veel uit gaan maken als ik deze als nog monteer en klopt het dat de PC5 zich in automatisch 100km inleest?

Bedankt alvast!
 
Dat geld van de PC 5 aan een woolich flash besteed
Had je meer pks gehad en geen last van de lambda.
Die kan je daarmee gewoon uit zetten
Uit is beter als met een weerstand
:+
 
Laatst bewerkt:
Bel Paul Ritzen ff op
Die kan het je haarfijn uitleggen ;)
Hou er rekening mee dat hij de pc5 afbrand

Kunnen ze het je niet uitleggen waar hij op de bank gestaan heb
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,

Mag ik hier een vraag stellen?

Ik heb een Kawasaki ZX10R uit 2008.

Deze heb ik voorzien van een PC5, K&N Filter, Kat uit de originele uitlaat en open Laser demper.
Nu heb ik hem af laten stellen op de bank en komt uit op een hele mooie 179.7 PK op het achterwiel.
Nu zie ik op elke site staan dat er op deze motor ook een O2 optimizer tussen moet, nu heb ik deze er niet tussen en pakt de PC5 pas op bij 6000-7000. Zou dit veel uit gaan maken als ik deze als nog monteer en klopt het dat de PC5 zich in automatisch 100km inleest?

Bedankt alvast!

Het is wat raar dat je wel alle info hebt maar geen onderbouwing.
Als je hem hebt af laten stellen zou het fijn zijn als men daar dergelijke opties (zoals de o2 optimizer) doorneemt.

Een PC regelt bij over het hele toerenbereik voor het model waar die voor is.Best mogelijk dat jouw model lastiger is maar hij is inmiddels wel afgesteld, had men dan bij het eindresultaar geen op of aanmerkingen ?

een PC5 kan je uitrusten met een autotune kit, deze stelt bij maar (het schijnt) optimaal te zijn om hiervoor de motor in alle versnellingen helemaal door te trekken (goh waar is dat ook al weer makkelijk te doen ;) ) .

wat bedoel je met pakt de PC pas op bij 6000 rpm, is dat merkbaar of heb je dat gelezen dat dat veroorzaakt word door gebrek aan die optimizer ?

ben zeker geen expert als ritzen dus vandaar bedoel ik bovenstaande meer als open vraag :)
 
Hey even jullie hulp nodig.
Ik rij met een Gsxr 600 k2 met pc3 op.
Nu sinds verleden week start de pc3 op maar van zodra de injectiepomp stopt met opstarten valt powercommander uit en heeft deze geen stroom meer.
Met als gevolg dat de motor niet meer wil aanslaan.
Als ik de powercommander aansluit op de laptop staat de mapping er nog in en werkt de powercommander zoals het moet.
Zijn er soms mensen die het zelfde probleem al hebben gehad??

~View My Video[/URL
 
Laatst bewerkt:
Een powercommander of rapidbike is alleen aan te bevelen als er niet in je ECU geprogrammeerd kan worden.(beter iets dan helemaal niks)
Afstellen zonder O2 eliminator of optimizer is gewoon niet handig.., het afstellen heeft dan vaak ook eigenlijk bijna geen zin omdat verreweg de meeste Ecu's na een tijdje (in de hogere versnellingen) in een closed loop vallen(in de lagere versnellingen meestal niet), al dan niet in combinatie van de pair valve die in die meting opgenomen wordt.
Tevens stuurt de ECU tegenwoordig zó ontzettend veel aan, dat eigenlijk het air/fuel gedeelte maar een ietsepietsje toevoegt aan rijplezier...
Keihard gezegd, als alle feiten bij een moderne motor netjes op een rij gezet worden, dan kun je nog geeneens je motor goed afstellen met een powercommander of rapidbike, het is gewoon niet mogelijk omdat je ECU niet altijd in dezelfde modus loopt en je powercommander of wat dan ook kan daar geen pas mee houden.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of onderstaande combinatie mogelijk is?;
Ik heb een PC III usb aangeschaft, maar rijd ook met een healtech quickshifter.

Daarnaast, wie raden jullie aan om heen te gaan, omgeving Schiphol.
Ik weet dat er mogelijkheid is bij Jeroen vd Meer, zijn er nog meer opties / aanbeveling?

En waar kan ik van uit gaan qua kosten? ik neem aan dat hij niets doet zonder mapping, dus waarschijnlijk zal het inbouwen ook op locatie moeten gebeuren, aangezien ik er zelf heen zal rijden (geen aanhanger in bezit).
 
Weet iemand of onderstaande combinatie mogelijk is?;
Ik heb een PC III usb aangeschaft, maar rijd ook met een healtech quickshifter.

Daarnaast, wie raden jullie aan om heen te gaan, omgeving Schiphol.
Ik weet dat er mogelijkheid is bij Jeroen vd Meer, zijn er nog meer opties / aanbeveling?

En waar kan ik van uit gaan qua kosten? ik neem aan dat hij niets doet zonder mapping, dus waarschijnlijk zal het inbouwen ook op locatie moeten gebeuren, aangezien ik er zelf heen zal rijden (geen aanhanger in bezit).
Kan gewoon naast elkaar bestaan, heeft niks met elkaar te maken.
De QS onderbreekt de ontsteking, PCIII regelt brandstofmengsel bij. Kan prima naast elkaar leven :)

De PCIII "zonder" mapping is dan een doorgeefluik. Je zult geen verschil merkenEr is geen verschil, totdat er een mapping opkomt.

Op de vraag "waar" heb ik geen antwoord. Wel lees ik vaak dat Jeroen een aanrader is.
 
Laatst bewerkt:
Kan gewoon naast elkaar bestaan, heeft niks met elkaar te maken.
De QS onderbreekt de ontsteking, PCIII regelt brandstofmengsel bij. Kan prima naast elkaar leven :)

De PCIII "zonder" mapping is dan een doorgeefluik. Je zult geen verschil merkenEr is geen verschil, totdat er een mapping opkomt.

Op de vraag "waar" heb ik geen antwoord. Wel lees ik vaak dat Jeroen een aanrader is.

Kijk, perfect, daar heb ik wat aan, dankjewel :}
Het hele zwikkie ligt op het moment toch uit elkaar dus dan ga ik het vast monteren en kan hij later aan de computer :)
 
Kijk, perfect, daar heb ik wat aan, dankjewel :}
Het hele zwikkie ligt op het moment toch uit elkaar dus dan ga ik het vast monteren en kan hij later aan de computer :)
Is het een nieuwe PCIII? Of tweedehands? Indien tweedehands kan er mogelijk nog een oude map op staan. In dat geval even aansluiten op een computer en een lege map erop zetten.
 
nieuw, bij Dynojet research Wijchen vandaan :)
Ah kijk. In dat geval zou er denk ik gewoon een nul-map op moeten staan (="doorgeefluik").

Installeren en voordat je alles weer dicht timmert wel ff testen :P
Zou dus geen verschil moeten zijn met de PCIII niet geïnstalleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan