Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Kost wat maar dan heb je ook wat
Maar vergeet diegene(tuner) niet die het afstelwerk doet, anders ben je nog nergens
 
Guys, ik heb sinds kort een Power Commander op mijn KTM RC8R maar daar staat nog een map op van de vorige eigenaar. Ik hoorde iets van een Zero Map, ik kan alleen deze nergens vinden voor mijn type motor. Kan ik gewoon overal een 0 neerzetten bij de huidige map op de PCV of werkt dat niet zo simpel. De bedoeling is dat ik de motor later op de bank laat afstellen maar tot die tijd gewoon wil rijden met de map die in mijn ECU staat. De PC moet wel aangesloten zijn maar niets doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Guys, ik heb sinds kort een Power Commander op mijn KTM RC8R maar daar staat nog een map op van de vorige eigenaar. Ik hoorde iets van een Zero Map, ik kan alleen deze nergens vinden voor mijn type motor. Kan ik gewoon overal een 0 neerzetten bij de huidige map op de PCV of werkt dat niet zo simpel. De bedoeling is dat ik de motor later op de bank laat afstellen maar tot die tijd gewoon wil rijden met de map die in mijn ECU staat. De PC moet wel aangesloten zijn maar niets doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
:Y
 
Ik rij eigenlijk alleen maar straat met mijn nuda. Ik weet dat er betere applicaties zijn dan PCV of Rapid bike maar voor enkel straatgebruik, is een pcv voldoende (met afstelling) of moet er nog iets bij? Nuda heeft BMW ecu's.
 
Guys, ik heb sinds kort een Power Commander op mijn KTM RC8R maar daar staat nog een map op van de vorige eigenaar. Ik hoorde iets van een Zero Map, ik kan alleen deze nergens vinden voor mijn type motor. Kan ik gewoon overal een 0 neerzetten bij de huidige map op de PCV of werkt dat niet zo simpel. De bedoeling is dat ik de motor later op de bank laat afstellen maar tot die tijd gewoon wil rijden met de map die in mijn ECU staat. De PC moet wel aangesloten zijn maar niets doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

En als je ECU het commando krijgt voor closed loop en daarbij de pair valve geactiveerd wordt, waar sta je dan mat je PC????
Juist.., he-le-maal NERGENS.....
Een powercommander of ander soort kastje wat tussengevoegd moet worden werkt bij huidige motoren eigenlijk helemaal niet goed meer, het is zwaar achterhaald en is alleen nog maar wenselijk als er echt geen andere mogelijk is..
 
En als je ECU het commando krijgt voor closed loop en daarbij de pair valve geactiveerd wordt, waar sta je dan mat je PC????
Juist.., he-le-maal NERGENS.....
Een powercommander of ander soort kastje wat tussengevoegd moet worden werkt bij huidige motoren eigenlijk helemaal niet goed meer, het is zwaar achterhaald en is alleen nog maar wenselijk als er echt geen andere mogelijk is..


Misschien een stomme vraag, maar wat heeft de pair valve (kleen toch?) te maken met closed loop? Die valve gaat toch pas open bij gas dicht om de onverbrande brandstof te voorzien van zuurstof zodat het niet in het milieu terecht komt?
 
Guys, ik heb sinds kort een Power Commander op mijn KTM RC8R maar daar staat nog een map op van de vorige eigenaar. Ik hoorde iets van een Zero Map, ik kan alleen deze nergens vinden voor mijn type motor. Kan ik gewoon overal een 0 neerzetten bij de huidige map op de PCV of werkt dat niet zo simpel. De bedoeling is dat ik de motor later op de bank laat afstellen maar tot die tijd gewoon wil rijden met de map die in mijn ECU staat. De PC moet wel aangesloten zijn maar niets doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik zou de RC8R laten afstellen door iemand die in de ECU mapped. Een Powercommander is op een RC8(R) alleen handig om de quickshifter te gebruiken. Qua mappen ben je veel beter af om dat te laten doen in de ECU. Als je nog moet laten mappen zou ik serieus overwegen dat niet via de Powercomannder te doen, maar netjes in de ECU.
 
Ik zou de RC8R laten afstellen door iemand die in de ECU mapped. Een Powercommander is op een RC8(R) alleen handig om de quickshifter te gebruiken. Qua mappen ben je veel beter af om dat te laten doen in de ECU. Als je nog moet laten mappen zou ik serieus overwegen dat niet via de Powercomannder te doen, maar netjes in de ECU.

Ik heb m icm met een quickshifter... waarom is het afstellen op de ECU beter dan via een PCV bij een KTM RC8?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m icm met een quickshifter... waarom is het afstellen op de ECU beter dan via een PCV bij een KTM RC8?

Dat kan Ritzen je waarschijnlijk beter en uitgebreider uitleggen dan ik, hij heeft ook mijn RC8 gemapped. Sowieso heeft de ECU veel meer opties dan de Powercommander en een Powercommander verbouwt alleen de boel om de juiste afstelling te krijgen terwijl via de ECU het gewoon gelijk goed is.
 
Misschien een stomme vraag, maar wat heeft de pair valve (kleen toch?) te maken met closed loop? Die valve gaat toch pas open bij gas dicht om de onverbrande brandstof te voorzien van zuurstof zodat het niet in het milieu terecht komt?

En wie zegt dat die klep alleen open gaat bij het gas dicht ???
Heb je al eens een grafiekje gemaakt dmv een voltmeter en diverse belastingen/gasstanden en na bepaalde constant rijtijden?
Ik wel.., diverse zelfs...
 
Ik heb m icm met een quickshifter... waarom is het afstellen op de ECU beter dan via een PCV bij een KTM RC8?

Geloof me maar.., er zit verschil in.., een VEEL ook nog !!
Ik ga hier écht geen lap tekst neerzetten die een redelijk grote groep waarschijnlijk niet gaat lezen of misschien nog geeneens kan volgen :N
 
Zaterdag eindelijk de langverwachte afspraak bij Jeroen vd Meer.
Uitdraaien zullen uiteraard volgen :)
 
En wie zegt dat die klep alleen open gaat bij het gas dicht ???
Heb je al eens een grafiekje gemaakt dmv een voltmeter en diverse belastingen/gasstanden en na bepaalde constant rijtijden?
Ik wel.., diverse zelfs...

Nahja dan is dat duidelijk . Zo staat het op internet omschreven bij de werking/functie van kleen. Onvolledige informatie dus gelezen :) maar bedankt voor de uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij eigenlijk alleen maar straat met mijn nuda. Ik weet dat er betere applicaties zijn dan PCV of Rapid bike maar voor enkel straatgebruik, is een pcv voldoende (met afstelling) of moet er nog iets bij? Nuda heeft BMW ecu's.
Iemand?
 

Als er geen optie is om rechtstreeks in de ECU te schrijven, dan is het niet anders.., in sommige gevallen is een powercommander beter dan helemaal niets..
Al moet ik erbij zeggen dat bij moderne motoren de powercommander beter niet meer gebruikt kan worden, vaak wordt het slechter op punten waar je 't niet eens zo goed merkt, maar de motor er wel last van heeft.
 
Als er geen optie is om rechtstreeks in de ECU te schrijven, dan is het niet anders.., in sommige gevallen is een powercommander beter dan helemaal niets..
Al moet ik erbij zeggen dat bij moderne motoren de powercommander beter niet meer gebruikt kan worden, vaak wordt het slechter op punten waar je 't niet eens zo goed merkt, maar de motor er wel last van heeft.

Als de katalysator verwijderd is uit mijn originele bochten, maar ik zit wel met een originele demper,kan dit nog gecorrigeerd worden door de ecu?
 
Helaas niet heel goed te zien, maar 151pk aan de krukas, en 137,9aan het achterwiel.
929rr uit 2001, gister de 20000km overschreden.

84541397_1129983427.jpg
 
En als je ECU het commando krijgt voor closed loop en daarbij de pair valve geactiveerd wordt, waar sta je dan mat je PC????
Juist.., he-le-maal NERGENS.....
Een powercommander of ander soort kastje wat tussengevoegd moet worden werkt bij huidige motoren eigenlijk helemaal niet goed meer, het is zwaar achterhaald en is alleen nog maar wenselijk als er echt geen andere mogelijk is..


Pair valve kan je trouwens toch ook gewoon afdoppen??

Ik snap dat je graag wat wilt verkopen maar je kraakt hier alles af wat niet ECU flashen is.
Ik geloof ook best dat je er heel veel verstand van hebt maar zijn het enkel voordelen aan ECU flashen? Denk bijvoorbeeld aan de prijs. En wie kan er allemaal flashen? Veel bedrijven kunnen een PC5 afstellen, veel minder een ECU flashen. Wat zijn de kosten om hem opnieuw te flashen als je bijv. een andere uitlaat neemt o.i.d.? Wat moet je doen als je een quickshifter wilt? Hoe lang ben je je motor of ECU kwijt voor het flashen??


Dit begint meer op een ECU flash verkoop topic te lijken.
 
Pair valve kan je trouwens toch ook gewoon afdoppen??

Ik snap dat je graag wat wilt verkopen maar je kraakt hier alles af wat niet ECU flashen is.
Ik geloof ook best dat je er heel veel verstand van hebt maar zijn het enkel voordelen aan ECU flashen? Denk bijvoorbeeld aan de prijs. En wie kan er allemaal flashen? Veel bedrijven kunnen een PC5 afstellen, veel minder een ECU flashen. Wat zijn de kosten om hem opnieuw te flashen als je bijv. een andere uitlaat neemt o.i.d.? Wat moet je doen als je een quickshifter wilt? Hoe lang ben je je motor of ECU kwijt voor het flashen??


Dit begint meer op een ECU flash verkoop topic te lijken.

Ik denk dat Ritzen duidelijk wil maken dat de Power Commander en de Rapid Bike e.d. achterhaald is voor de huidige motoren. Met een ECU-flash kan veel meer gedaan worden dan alleen de injectiemapping. Ritzen heeft die hele ontwikkeling al meegemaakt van Dynojet-kit via injectiemappings naar nu ECU-flashing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan