Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister ook gereden op eem fireblade met quickshifter ( had nog nooit een quickshifter geprobeerd! )

Maar wat een verslaving.. Je wilt blijven schakelen omdat het gewoon zo moeilijk snel en hard gaat!
En het is gewoon plug and play ergens ff afstellen en klaar. Hebben we het setje weer compleet!
 
Moet ik bij het plaatsen van autotune de o2 optimizer die bij de pc5 zat weer herplaatsen of weglaten?
 
Plaatsen. o2 optimizer staat helemaal los van de autotune. Je pc heeft hem nodig om fatsoenlijk te kunnen bijregelen.

Alleen de originele sonde moet op de plaats van de autotune staan in de beschrijving. De O2 optimizer past alleen op de originele sonde en ik krijg nu uiteraard een FI foutmelding dat de ori sonde niet is aangesloten. wat gaat er fout?

Edit:

Ik lees her en der dat ik een O2 sensor eliminator met kopen zodat het lampje uit gaat. KLopt dit?
 
Laatst bewerkt:
Alleen de originele sonde moet op de plaats van de autotune staan in de beschrijving. De O2 optimizer past alleen op de originele sonde en ik krijg nu uiteraard een FI foutmelding dat de ori sonde niet is aangesloten. wat gaat er fout?

Edit:

Ik lees her en der dat ik een O2 sensor eliminator met kopen zodat het lampje uit gaat. KLopt dit?

Ik begrijp je verhaal niet.

Zoals het bij mijn brommer werkt; je sluit de lambda sensor die bij je autotune kwam aan op de autotune en de autotune op de PC. Vervolgens prik je een o2 optimizer / o2 eliminator (zelfde ding volgens mij maar een ander naampje) in de aansluiting waar je originele lambda sensor op zat.
 
:^

Als aanvulling:
Een O2 eliminator is een simpel stekkerblokje dat je op de aansluiting klikt van de originele lambda sensor. Een eliminator heeft een vaste weerstand en houd daarmee je CDI voor de gek.
JCM-76423005.jpg


Een O2 Optimizer is een stekker met een blokje elektronica die je ook op de aansluiting klikt van de originele lambda sensor. De optimizer stuurt een complexer signaal veranderd het originele signaal om slimmere CDI's voor de gek te houden. Bij sommige modernere motoren is een eliminator niet voldoende (weet ik uit eigen ervaring)
O2Optimizer.jpg
 
Laatst bewerkt:
*Edit* Ik bedenk me net dat de optimizer TUSSEN de originele sensor komt...

Hmm.. Misschien heb je dan toch een probleem en zul je een extra aansluiting in je pijp moeten lassen voor de autotune...
 
Laatst bewerkt:
Deze is vol mannen, ik gooi er een slotje op. Graag weer verder in een nieuw topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan