Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
HdeB in Sleen heeft de Teka SFI voor het afstellen van de standaard Suzuki ECU. Is een beetje hetzelfde als de Tuneboy, maar kan wat fijner ingeregeld worden.

teka%20w%20box_01_26_01_black.jpg


Heb bij HdeB destijds m'n gix met K&N filter af laten stellen op de standaard kachelpijp voor gebruik in Duitsland. Motor liep in deze configuratie wat netter stationair en was bruikbaarder bij gebruik in de stad. Op de snelweg merk je niet zoveel van die paar PK's winst op een totaal van 142 :)

Ik heb daarna m'n Powercommander II af laten stellen op m'n Bos pijp en er nog eens 8PK mee gepakt. Het blijkt toch dat wanneer je gaat voor wat extra vermogen je toch een oplossing moet hebben die ook wat kan met de ontsteking. Mijn 2004 Tuono met RapidBike, BMC filter en GPR pijp kreeg er met een nieuwe injectiemap maar 3 PK's bij terwijl het finetunen van de ontsteking nog eens 11 PK op leverde.
 
@TS: In je voorbeeld spreek je over KRB, dit zijn completje kitjes! RB + kabel
als je een losse kabel neemt voor BV een Gixxer 750 06 dan kan je die gewoon je RB1 2 of 3 gebruiken. Voor de limiter heb je een aparte kabel nodig en die is er niet voor iedere motor
 
Laatst bewerkt:
@TS: In je voorbeeld spreek je over KRB, dit zijn completje kitjes! RB + kabel
als je een losse kabel neemt voor BV een Gixxer 750 06 dan kan je die gewoon je RB1 2 of 3 gebruiken. Voor de limiter heb je een aparte kabel nodig en die is er niet voor iedere motor
KRB is idd een kit :Y
Een RB kabel past op élke RB, maar de programma's zijn niet altijd compatible.....
Je kunt geen RB3 firmware op een RB1 of RB2 zetten :N , je krijgt dan gewoon (begrijpelijk) een foutmelding op je scherm.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie allemaal leuke handige kits langskomen.
heeft iemand een idee wat ik het beste zou kunnen aanschaffen.
ik wilde gaan voor de powercommander III usb. (yamaha r6 2008)
ik heb een race systeem eronder (laser) maar wil er nog een andere demper bij halen.

wilde op de beurs in utrecht eventueel wat gaan kopen
tips en ideeen zijn welkom. *O*
PCIII usb is een prima keus voor jouw motor volgens mij :Y

Zal binnenkort (nu even te druk) de startpost even aanpassen met alle feedback, thnx :}
 
Ja :Y

899 eur compleet inclusief , quickshifter en tractioncontrolmodule

op race-shop.nl staat het exact .

De modules zijn ook los te krijgen :)
Toegevoegd
Ik ben er niet kapot van :N
Kun je ook toelichten waarom niet? Ben ik júist nieuwsgierig naar ;)
HdeB in Sleen heeft de Teka SFI voor het afstellen van de standaard Suzuki ECU. Is een beetje hetzelfde als de Tuneboy, maar kan wat fijner ingeregeld worden.
Ik begreep dat Tuneboy juist één van de methodes is waarmee je het fijnste kunt afregelen: kan het met deze module nóg fijner :?

Zit er btw nog verschil tussen Teka SFI en TFI? Of zijn ze hetzelfde en is het verschil de fabrikant/voor het merk ECU's? En wat is het kostenplaatje :?
@TS: In je voorbeeld spreek je over KRB, dit zijn completje kitjes! RB + kabel
als je een losse kabel neemt voor BV een Gixxer 750 06 dan kan je die gewoon je RB1 2 of 3 gebruiken. Voor de limiter heb je een aparte kabel nodig en die is er niet voor iedere motor
Aangepast, thnx :)
 
Ik wil ook graag nieuwe firmware in m'n PCIII maar daar heb je (omdat het oude firmware is) een speciaal kastje voor nodig.

Zou dat bij ieder Dynojet punt kunnen?
 
KRB is idd een kit :Y
Een RB kabel past op élke RB, maar de programma's zijn niet altijd compatible.....
Je kunt geen RB3 firmware op een RB1 of RB2 zetten :N , je krijgt dan gewoon (begrijpelijk) een foutmelding op je scherm.

:? Nog niet helemaal duidelijk... :?


Het is dus niet mogelijk om een RB3 op mijn F sport (dat ding die je afgelopen zomer op de testbank hebt gehad met een muzzys tit systeem, van die gekke uit het noorden :X ) te monteren (wordt alleen aangegeven dat een RB2 past)??? Lijkt me een beetje raar, je zou toch zeggen dat ze de RB toch wel backward compatible hebben kunnen maken. Voor een nieuwe mapping zou het toch niet uit mogen maken of je nou wel of niet van alle mogelijkheden gebruikt wilt maken die de RB mogelijk maakt?


:z
 
Ik begreep dat Tuneboy juist één van de methodes is waarmee je het fijnste kunt afregelen: kan het met deze module nóg fijner :?

Zit er btw nog verschil tussen Teka SFI en TFI? Of zijn ze hetzelfde en is het verschil de fabrikant/voor het merk ECU's? En wat is het kostenplaatje :?
De Teka kan bij 25 gasstanden versus 25 toerentalstanden het mengsel bepalen tegen 16 vs. 24 bij de Tuneboy geloof ik.

Daarnaast: Tuneboy lijkt meer op de MSN naam van een leernicht met pedosuele neigingen dan een gimmick om je viertakt zich te laten gedragen :+

Enfin, verschil tussen TFI en SFI is me niet bekend. Kosten van de Teka: € 0,00. De unit is van de tuner en je krijgt 'm dus niet mee naar huis; de standaard ECU wordt aangepast. Ik heb destijds (2005) € 80 betaald voor het op de rit krijgen van m'n inspuiting.
 
HdeB in Sleen heeft de Teka SFI voor het afstellen van de standaard Suzuki ECU. Is een beetje hetzelfde als de Tuneboy, maar kan wat fijner ingeregeld worden.

[afbeelding]

Heb bij HdeB destijds m'n gix met K&N filter af laten stellen op de standaard kachelpijp voor gebruik in Duitsland. Motor liep in deze configuratie wat netter stationair en was bruikbaarder bij gebruik in de stad. Op de snelweg merk je niet zoveel van die paar PK's winst op een totaal van 142 :)

Ik heb daarna m'n Powercommander II af laten stellen op m'n Bos pijp en er nog eens 8PK mee gepakt. Het blijkt toch dat wanneer je gaat voor wat extra vermogen je toch een oplossing moet hebben die ook wat kan met de ontsteking. Mijn 2004 Tuono met RapidBike, BMC filter en GPR pijp kreeg er met een nieuwe injectiemap maar 3 PK's bij terwijl het finetunen van de ontsteking nog eens 11 PK op leverde.

Heb hetzelfde gedaan met mijn 2003 Tuono, en van het beetje extra topvermogen was ik niet onder de indruk. Wel van de toegenomen trekkracht onderin en middengebied, dat was een serieuze verbetering. En inderdaad, dat lag met name in het aanpassen van de ontsteking, gaf Ruud Fredriks aan.
Ben eigenlijk wel een soort benieuwd wat de effecten zullen zijn op mijn 2006 Tuono, die is standaard al een stuk soepeler dan het oude model. Zal het z'n geld waard zijn?
Verbruik mag ook wel ietsjes minder...
 
Heb hetzelfde gedaan met mijn 2003 Tuono, en van het beetje extra topvermogen was ik niet onder de indruk. Wel van de toegenomen trekkracht onderin en middengebied, dat was een serieuze verbetering. En inderdaad, dat lag met name in het aanpassen van de ontsteking, gaf Ruud Fredriks aan.
Ben eigenlijk wel een soort benieuwd wat de effecten zullen zijn op mijn 2006 Tuono, die is standaard al een stuk soepeler dan het oude model. Zal het z'n geld waard zijn?
Verbruik mag ook wel ietsjes minder...
Ik heb een tweetal 2007 Tuono's gehad. Ook ik vind het blok ten opzichte van het '04 model stukken bruikbaarder, maar dit komt mijns inziens ook door verhoudingen van de nieuwe versnellingsbak.

M'n laatste '07 heb ik voorzien van set Aprilia Titanium Racing dempers en de ECU is toen overgezet naar mapping 2. De ECU negeert in dat geval de input van de lamba sensor ten faveure van maximale bruikbaarheid van het beschikbare vermogen. Motor voelt daardoor wel iets anders aan, maar ik heb niet de indruk dat het seconden scheelt op het circuit. Het verbruik ging nog wel een tikkie omhoog.

Heb nog overwogen om m'n RB2 te plaatsen, maar tegen die tijd was Tonnie al verkocht en eerlijk gezegd vind ik het standaard vermogen wel voldoende voor het rijwielgedeelte. M'n volgende fiets ('08 Tuono Factory) krijgt de RB2 wel.
 
Gunstige tip van mij! 8-)

Wanneer je een Powercommander koopt en er staat géén mapping van op powercommander.com dan stellen ze hem GRATIS voor je af op de testbank bij Dynojet in Oss! :}

Zo kocht ik een Termignoni slip-on voor mn 600rr en hier was nog geen map voor!
Vervolgens werd ie keurig afgesteld in Oss, nette service toch! :)
 
De Teka kan bij 25 gasstanden versus 25 toerentalstanden het mengsel bepalen tegen 16 vs. 24 bij de Tuneboy geloof ik.

Daarnaast: Tuneboy lijkt meer op de MSN naam van een leernicht met pedosuele neigingen dan een gimmick om je viertakt zich te laten gedragen :+

Enfin, verschil tussen TFI en SFI is me niet bekend. Kosten van de Teka: € 0,00. De unit is van de tuner en je krijgt 'm dus niet mee naar huis; de standaard ECU wordt aangepast. Ik heb destijds (2005) € 80 betaald voor het op de rit krijgen van m'n inspuiting.
Heb nu richtprijs 125 - 150 erin gezet (inflatie :+)

Gunstige tip van mij! 8-)

Wanneer je een Powercommander koopt en er staat géén mapping van op powercommander.com dan stellen ze hem GRATIS voor je af op de testbank bij Dynojet in Oss! :}

Zo kocht ik een Termignoni slip-on voor mn 600rr en hier was nog geen map voor!
Vervolgens werd ie keurig afgesteld in Oss, nette service toch! :)
Is op zich wel service, maar dealer heeft er ook zelf wat aan. Maar mooie meevaller ;)
 
Voor Buells is er ECMSpy. Dat is een programma waarmee je de motor helemaal (Injectie/onsteking, sensoren) kan afstellen. Ook alle foutmeldingen etc kunnen worden uitgelezen. Mooie is dat het programma helemaal gratis is en op de site staat hoe je een kabeltje kan maken om je motor aan te sluiten aan de computer. Bij elkaar kost het dus bijna niks (moet je wel weten waar je mee bezig bent).

EcmSpy - Homepage

Werkt perfect!
Beetje laat wel gelezen maar niet gelijk opgenomen... maar nu dan toch toegevoegd :}
Ook toegevoegd, thnx


Tevens startpost geupdate met nog wat kleine zaken :)
 
Laatst bewerkt:
Ok thnx :) Ik ga ervanuit dat het hier ook handig/wenselijk is om deze op de testbank af te stellen om een goed resultaat te krijgen: klopt dat?

_______________________________________________________-


Nou , het zijn in ieder geval units die per model worden voorgeprogrammeerd.
Ik denk niet dat er achteraf nog iets aan ' af te stellen' valt .

;)
 
Nou , het zijn in ieder geval units die per model worden voorgeprogrammeerd.
Ik denk niet dat er achteraf nog iets aan ' af te stellen' valt .

;)
Ok, zet ik er even bij. Wederom bedankt voor de info *O*

PS: weet iemand zeker of er idd achteraf niets valt af te stellen aan de Power FRK :?
 
Laatst bewerkt:
Zit er nog veel verschil in PC 2 of 3 voor een tl1000r?

Kan je dan ook een map zelf erin zetten voor mijn bsm vampires?

En als ik moet laten afstellen weet iemand goed adresje in de buurt van Rotterdam
 
Zit er nog veel verschil in PC 2 of 3 voor een tl1000r?

Kan je dan ook een map zelf erin zetten voor mijn bsm vampires?

En als ik moet laten afstellen weet iemand goed adresje in de buurt van Rotterdam
Kijk even op de site van Powercommander onder Products > Powercommander > Find Powercommander Products om te kijken welke PC voor jouw motor beschikbaar is.

Ik weet nl niet of een PCII of PCIII beide voor jouw type motor geschikt is.

Kijk ook even in dit deel: http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/default.aspx. Hier even type motor invullen en je kunt zien welke maps er te downloaden zijn. Wellicht staat jouw combinatie motor/uitlaat er bij (let wel ff op dat je een European map download).

Enige kanttekening: het wordt altijd aangeraden om je motor op de bank te zetten, omdat er altijd verschillen zijn, zelfs bij motoren van hetzelfde bouwjaar onderling! Dan weet je zeker dat ie goed afgesteld staat :)

Wat betreft het adres in Rotterdam: daar kan ik je helaas niet aan helpen
 
Gunstige tip van mij! 8-)

Wanneer je een Powercommander koopt en er staat géén mapping van op powercommander.com dan stellen ze hem GRATIS voor je af op de testbank bij Dynojet in Oss! :}

Zo kocht ik een Termignoni slip-on voor mn 600rr en hier was nog geen map voor!
Vervolgens werd ie keurig afgesteld in Oss, nette service toch! :)
@tvl2000: bovenstaande zou je ook nog kunnen overwegen :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan