Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gunstige tip van mij! 8-)

Wanneer je een Powercommander koopt en er staat géén mapping van op powercommander.com dan stellen ze hem GRATIS voor je af op de testbank bij Dynojet in Oss! :}

Zo kocht ik een Termignoni slip-on voor mn 600rr en hier was nog geen map voor!
Vervolgens werd ie keurig afgesteld in Oss, nette service toch! :)

Ook wanneer je de PC niet bij hen hebt gekocht? Geweldig! :} :}

:] :] :]
 
Zo, startpost licht geupdate. Ik ben vorig weekend bij Paul Ritzen in Weert geweest en ik moet zeggen dat mijn ervaring erg positief is. Een vakman die voor kwaliteit gaat :}
 
Zo, startpost licht geupdate. Ik ben vorig weekend bij Paul Ritzen in Weert geweest en ik moet zeggen dat mijn ervaring erg positief is. Een vakman die voor kwaliteit gaat :}
zo dat is een flink stuk rijden voor jou :P

en veel verbetering?
 
Zo, startpost licht geupdate. Ik ben vorig weekend bij Paul Ritzen in Weert geweest en ik moet zeggen dat mijn ervaring erg positief is. Een vakman die voor kwaliteit gaat :}


uitdraaitje?????

ben benieuwd wat paul gefikst het voor je ... *D
 
Ik heb momenteel alle benodigdheden in mijn motor ingeboud. PCIII. Hoef hem alleen nog af te laten stellen.

Iemand enig idee wat dat gaat kosten ?

Ik wil de mijne eigenlijk bij paul ritzen af laten stellen, maar heb vernomen dat hij het heel druk heeft. Van de week maar eens bellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel alle benodigdheden in mijn motor ingeboud. PCIII. Hoef hem alleen nog af te laten stellen.

Iemand enig idee wat dat gaat kosten ?

Ik wil de mijne eigenlijk bij paul ritzen af laten stellen, maar heb vernomen dat hij het heel druk heeft. Van de week maar eens bellen.

ik betaal geloof ik bij jeroen van der meer 150 euro ongeveer
ik laat hem 11-04 afstellen :9
 
zo dat is een flink stuk rijden voor jou :P

en veel verbetering?
Klopt, maar gezien de prettige en open communicatie met Paul en de vele positieve reacties gaf ik de voorkeur aan hem. En een stukje rijden voor kwaliteit vind ik dan niet zo erg. Mijn motor was het zal ook een keer niet... een uitzondering: hij liep eigenlijk al behoorlijk goed zonder RB. Aan Paul zijn reactie te zien had hij dit niet vaak meegemaakt _O-

Aangezien ik soms last had van aan/uit reactie en ik een optimale afstelling wilde (ook qua gasrespons) ipv een goede heeft Paul hem toch afgesteld:



Zijn achterwiel PK's btw, en geen krukas.

Tijdens het afstellen kwam Paul erachter dat m'n TP sensor het soms wel, soms niet doet :( Paul is iig imho een vakman die voor kwaliteit gaat.
de Powercommander V is ook beschikbaar voor andere motoren dan harley,... iemand ervaring mee?
Sorry, nog geen ervaring mee/ervaringen gehoord :N
Ik heb momenteel alle benodigdheden in mijn motor ingeboud. PCIII. Hoef hem alleen nog af te laten stellen.

Iemand enig idee wat dat gaat kosten ?

Ik wil de mijne eigenlijk bij paul ritzen af laten stellen, maar heb vernomen dat hij het heel druk heeft. Van de week maar eens bellen.
Afstellen is rond de € 150 - €175 bij de meeste zaken. Ik zou vandaag nog bellen, hij had het idd aardig druk
ik betaal geloof ik bij jeroen van der meer 150 euro ongeveer
ik laat hem 11-04 afstellen :9
Ben benieuwd naar je ervaring, als je zin hebt post het ff in dit topic :)
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging: later op de dag kwam er nog een MF-er langs met zijn Aprillia RSV. Hij had een map van internet gedownload voor zijn PCIII die overeenkwam met zijn motor en uitlaat.

Direct het bewijs geleverd gekregen waarom het afgeraden wordt om standaard mappings te laden: die motor liep onder de 6000 toeren bijzonder slecht. Was, naast te horen, erg duidelijk te zien op de bank. Motor liep arm, en pas boven de 6000 toeren werd de A/F ratio normaler en liep ie (aardig) goed.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar gezien de prettige en open communicatie met Paul en de vele positieve reacties gaf ik de voorkeur aan hem. En een stukje rijden voor kwaliteit vind ik dan niet zo erg. Mijn motor was het zal ook een keer niet... een uitzondering: hij liep eigenlijk al behoorlijk goed zonder RB. Aan Paul zijn reactie te zien had hij dit niet vaak meegemaakt _O-

Aangezien ik soms last had van aan/uit reactie en ik een optimale afstelling wilde (ook qua gasrespons) ipv een goede heeft Paul hem toch afgesteld:

[~[url="http://img14.imageshack.us/img14/5382/dynorun.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zijn achterwiel PK's btw, en geen krukas.

Tijdens het afstellen kwam Paul erachter dat m'n TP sensor het soms wel, soms niet doet :( Paul is iig imho een vakman die voor kwaliteit gaat.Sorry, nog geen ervaring mee/ervaringen gehoord :NAfstellen is rond de € 150 - €175 bij de meeste zaken. Ik zou vandaag nog bellen, hij had het idd aardig drukBen benieuwd naar je ervaring, als je zin hebt post het ff in dit topic :)


erg mooie lijn .... :}

@ inbox

tja paul legt alles duidelijk uit en zegt gelijk waar het op staat, duidelijker kan het niet . ik kom al 4 jaar bij paul .
mijn rr gaat er ook weer de bank op maar eerste weer sparen voor de goodies ;)

rapide bike
full systeem
alle standaard niet nodige troep eruit ,( hrc manuel van de 600 rr gevonden) je wilt niet weten wat er nog allemaal vanaf kan ..
en als het meezit gelijk het blok een beetje kietelen ( mitst de beurs het toelaat...)
:P
 
Ik heb momenteel alle benodigdheden in mijn motor ingeboud. PCIII. Hoef hem alleen nog af te laten stellen.

Iemand enig idee wat dat gaat kosten ?

Ik wil de mijne eigenlijk bij paul ritzen af laten stellen, maar heb vernomen dat hij het heel druk heeft. Van de week maar eens bellen.


ik zou hem gewoon bellen dan weet je meer ;)
 
hoi, ik heb vanmidag een powercomander gemonteerd op mijn yzf R6 van 2007. nu heb ik nog de standaard map er in zitten. ik heb dus op de site van powercommander gekeken voor een goede map voor mijn motor, maar die staat er niet bij. dat is geen ramp natuurlijk want hij wordt toch op de bank afgesteld. maar nu zie ik bij al de andere mappings staan dat de O2 sensor disconnected is? de O2 sensor is de lambda sonde volgens mij, zou dat inhouden dat ze de stekker gewoon los gooien?
 
Toevoeging: later op de dag kwam er nog een MF-er langs met zijn Aprillia RSV. Hij had een map van internet gedownload voor zijn PCIII die overeenkwam met zijn motor en uitlaat.

Direct het bewijs geleverd gekregen waarom het afgeraden wordt om standaard mappings te laden: die motor liep onder de 6000 toeren bijzonder slecht. Was, naast te horen, erg duidelijk te zien op de bank. Motor liep arm, en pas boven de 6000 toeren werd de A/F ratio normaler en liep ie (aardig) goed.

Volgens mij kan iedereen PC maps uploaden naar internet waardoor je dus ook meuk ertussen kan hebben zitten :X
Ik heb van rapidbike er een map van dimsport inzitten voor een akra demper en die lijkt aardig overeen te komen met m'n uitdraai die ik heb laten maken toen er nog geen RB inzat :)

Eerdaags ga ik wel op de bank om te laten fijntunen :Y
 
Laatst bewerkt:
hoi, ik heb vanmidag een powercomander gemonteerd op mijn yzf R6 van 2007. nu heb ik nog de standaard map er in zitten. ik heb dus op de site van powercommander gekeken voor een goede map voor mijn motor, maar die staat er niet bij. dat is geen ramp natuurlijk want hij wordt toch op de bank afgesteld. maar nu zie ik bij al de andere mappings staan dat de O2 sensor disconnected is? de O2 sensor is de lambda sonde volgens mij, zou dat inhouden dat ze de stekker gewoon los gooien?

De Lambda sensor checkt constant de uitlaatgassen. Hierdoor past de ECU de injectie en ontsteking aan naar de omstandigheden.
Als de Lambda sensor na het plaatsen van een PC / Rapidbike aangekoppeld blijft worden de wijzigingen welke zijn doorgevoerd door de PC / Rapidbike (deels) ongedaan gemaakt.

Waarschijnlijk wordt de stekker niet los gegooid maar wordt de sensor gewoon gedisabled in de software.
 
erg mooie lijn .... :}

@ inbox

tja paul legt alles duidelijk uit en zegt gelijk waar het op staat, duidelijker kan het niet . ik kom al 4 jaar bij paul .
mijn rr gaat er ook weer de bank op maar eerste weer sparen voor de goodies ;)

rapide bike
full systeem
alle standaard niet nodige troep eruit ,( hrc manuel van de 600 rr gevonden) je wilt niet weten wat er nog allemaal vanaf kan ..
en als het meezit gelijk het blok een beetje kietelen ( mitst de beurs het toelaat...)
:P
Klinkt goed :}

Volgens mij kan iedereen PC maps uploaden naar internet waardoor je dus ook meuk ertussen kan hebben zitten :X
Ik heb van rapidbike er een map van dimsport inzitten voor een akra demper en die lijkt aardig overeen te komen met m'n uitdraai die ik heb laten maken toen er nog geen RB inzat :)

Eerdaags ga ik wel op de bank om te laten fijntunen :Y
Je kunt het altijd treffen natuurlijk. Na installatie PCIII/RB + map van internet kun je altijd kijken hoe die loopt op een bank, en dan besluiten of je je motor wel of niet laat afstellen.
 
FF copy paste uit een ander topic, gister voor het eerst m'n motor uit kunnen laten sinds de RapidBike gemonteerd is:
Gister, ondanks het weer, even gereden. Gasrespons is stukken verbeterd :]

Bij wegrijden in z'n 1 hoef ik niet meer met slippende koppeling te vertrekken, het vermogen in z'n 2 komt er veel soepeler in (ipv met vertraging en heel abrupt, handig met rotondes :P ) en na doorschakelen hakt het ook minder omdat hij soepeler oppakt.
Hij trekt ook heerlijk bruut door, maar of dat nu nieuw is of weer even wennen na de winterperiode durf ik niet te zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier al ervaring met een powercommander op een R6 2008???...Wil misschien dit aanschaffen voor mijn fiets maar vraag me af of dit nu echt veel uithaalt?...

Andere goeie tips of goed advies is altijd prettig :+ ...
 
Ik heb een afspraak gemaakt met powerpoint in tiel en afstellen kost me 100 euro.

Hij vertelde juist dat ik geen 0 mapping moet laden maar juist 1 die het meest overeenkomt met mijn setup...

Erg tegenstrijdig allemaal dus :/
 
Daar kom ik ook vandaan en ben ik zelf ook regelmatog te vinden, maar wordt daar helaas niet heel veel wijzer... :+ ...
En ik dacht dat dit topic daar toch speciaal voor is :) ...

Zal het nog is vragen maar denk dat ik toch weer hier terecht kom :P ...
Klopt dat dit topic er speciaal voor is, maar de kans is groter dat je iemand in dát topic tegenkomt mét een PCIII voor jouw type motor, dan hier :+
Ik heb een afspraak gemaakt met powerpoint in tiel en afstellen kost me 100 euro.

Hij vertelde juist dat ik geen 0 mapping moet laden maar juist 1 die het meest overeenkomt met mijn setup...

Erg tegenstrijdig allemaal dus :/
Kan je hem vragen naar z'n reden als je er toch bent? Ben benieuwd naar je bevindingen :) Hoe laat je je motor afstellen btw: ECU, PCIII, iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat dit topic er speciaal voor is, maar de kans is groter dat je iemand in dát topic tegenkomt mét een PCIII voor jouw type motor, dan hier :+Kan je hem vragen naar z'n reden als je er toch bent? Ben benieuwd naar je bevindingen :) Hoe laat je je motor afstellen btw: ECU, PCIII, iets anders?


Nee ik heb een PC3 met de volgende opstelling:

K&N Filter
Graves V-Stacks
PC3 dus
Akra evo2 pijpies
Akra Y miauwvervanger
Snelle ventieldopjes }) :+

Laat wel even weten waarom (denk omdat je met die mapping het dichtst bij de uiteindelijke mapping komt) 0 mapping weet je zeker dattie overal te arm staat. Zeker met mijn setup.

Zal de uitdraai hier ook even posten van voor en na.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb een PC3 met de volgende opstelling:

K&N Filter
Graves V-Stacks
PC3 dus
Akra evo2 pijpies
Akra Y miauwvervanger
Snelle ventieldopjes }) :+

Laat wel even weten waarom (denk omdat je met die mapping het dichtst bij de uiteindelijke mapping komt) 0 mapping weet je zeker dattie overal te arm staat. Zeker met mijn setup.

Zal de uitdraai hier ook even posten van voor en na.
Nice. Denk dat die ventieldopjes het afmaken :+

[edit]snel je post editten, ben idd benieuwd naar de uitdraaien en de reden :} [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nice. Denk dat die ventieldopjes het afmaken :+

[edit]snel je post editten, ben idd benieuwd naar de uitdraaien en de reden :} [/edit]


Wat ook een reden KAN zijn om een 0 mapping te laden (heb ik van horen zeggen ;) dus niet op vastbinden aub) is dat je ECU bij alleen vervangingsdempers nog een klein beetje kan bijregelen.

Ga je meer modificeren dan weet je zeker dat die te arm staat :Y en dus echt een afstelbeurtje nodig heeft :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan