Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een nieuwe dan maar. Hier was ik afgelopen vrijdag.

wwi_20210924.JPG
 
Lijkt makkelijk maar is het niet want overal in frankrijk zijn pleinen die zo heten en die oorlogsmonumenten staan ook in ieder dorp.
 
Correct, vandaar dat ik ook geen moeite heb gedaan om de naam te blurren of gedeeltelijk achter de motor te zetten oid.
Bij 't achterwiel van m'n fiets staat een wegwijzer met twee plaatsnamen in de buurt, dus die heb ik er wel even af gelaten.

Eens kijken hoe ver men met alleen deze (minieme) aanwijzing komt.
 
Heb gezocht op de combinatie van Jeanne d'Arc en een monument voor de 1e of 2e wereldoorlog, maar zonder resultaat.
 
Ik denk dat ik de volgende keer een foto maak van het bordje "Kerkstraat". Komt slechts 28.624 keer voor in Nederland en Vlaanderen, dus moet niet moeilijk te vinden zijn.
 
@K1100LTse

Het spel heet dan ook "Ra Ra, waar was ik?", niet "Kijk, hier was ik!"

Je zou dan dus door middel van vragen, aannames of gokjes kunnen achterhalen welke streek/ regio/ plaats het is.
Zoals ik al aangaf heb ik ook een foto op dezelfde plek waar bij mijn achterwiel op een richtingsbord twee plaatsnamen staan, maar heb ik die bewust nog even achterwege gelaten.
 
Dat is niet de insteek van dit "spelletje". Het komt vaker voor dat er een foto geplaatst wordt, waarna er 3 pagina's vragen worden gesteld of het misschien daar of daar was. Het is juist de bedoeling door aanwijzingen in een foto te kunnen achterhalen waar de foto gemaakt is, al dan niet door persoonlijke ervaring.
 
Dat is jouw interpretatie van het spelletje. Dit zijn de regels:

Veel regels zijn er niet:
- Liefst hebben we je hele motor ook in beeld, maar 't is geen verplichting. ✅
- Bij voorkeur foto's plaatsen die je zelf gemaakt hebt. ✅
- Plaats bij voorkeur foto's met aanwijzingen in de foto ;) ✅
- Plaats liefst foto's van locaties die te verifiëren zijn op internet en Street View.✅

Maar ik krijg bij jou de indruk dat als je niet meteen weet waar het is, je liever gaat zeveren, dan enige moeite doen om het te achterhalen door middel van een vraag. Dat mag, maar dan krijg je dus 3 pagina's discussie in plaats van 3 pagina's vragen.
 
Dat is jouw interpretatie van het spelletje. Dit zijn de regels:

Veel regels zijn er niet:
- Liefst hebben we je hele motor ook in beeld, maar 't is geen verplichting. ✅
- Bij voorkeur foto's plaatsen die je zelf gemaakt hebt. ✅
- Plaats bij voorkeur foto's met aanwijzingen in de foto ;) ✅
- Plaats liefst foto's van locaties die te verifiëren zijn op internet en Street View.✅

Maar ik krijg bij jou de indruk dat als je niet meteen weet waar het is, je liever gaat zeveren, dan enige moeite doen om het te achterhalen door middel van een vraag. Dat mag, maar dan krijg je dus 3 pagina's discussie in plaats van 3 pagina's vragen.
Prima.

Wij verschillen van mening. Dat mag. Maar zeveren wil ik het niet noemen. Het is mijn interpretatie van de "spelregels". Een foto met straatnaam en een oorlogsmonument waar er honderden van voorkomen in Frankrijk noem ik niet direct een foto met aanwijzingen.

Nogmaals mijn mening, geen gezever.
 
@hookeniggy
Nee dat is het niet. Ik weet niet of het zomaar een wilde gok is, maar het is er voor Franse begrippen wel verdomd dichtbij.
Klein uurtje met de motor.
Het is een heel klein dorpje, waar niemand hier ooit van heeft gehoord, of is geweest denk ik.
Maar je bent dus lauw-warm tot warm.

@K1100LTse ; prima dat is jouw mening en die mag je hebben. Met alle respect, maar je lijkt me een typisch geval van een ambtenaar. Heel veel tijd en energie stoppen in het praten over het probleem, argumenteren dat de probleemstelling niet goed is gedefinieerd maar ondertussen nul effort stoppen in de probleem oplossing.
 
@hookeniggy
Nee dat is het niet. Ik weet niet of het zomaar een wilde gok is, maar het is er voor Franse begrippen wel verdomd dichtbij.
Klein uurtje met de motor.
Het is een heel klein dorpje, waar niemand hier ooit van heeft gehoord, of is geweest denk ik.
Maar je bent dus lauw-warm tot warm.

@K1100LTse ; prima dat is jouw mening en die mag je hebben. Met alle respect, maar je lijkt me een typisch geval van een ambtenaar. Heel veel tijd en energie stoppen in het praten over het probleem, argumenteren dat de probleemstelling niet goed is gedefinieerd maar ondertussen nul effort stoppen in de probleem oplossing.

Haha Monster, beetje wilde gok, dat wel ja, maar ik reed daar toevallig ook vorige week...
Maar heel nuchter gezien was het een wilde gok.

Maar stond op een camping in een klein dorpje, eerste avond in Frankrijk, (in Perrone) , sta je naast Nederlanders😅😂
 
onderhand ligt het spelletje weer stil, kom maar met aanwijzingen zou ik zeggen..
 
Laatst bewerkt:
@James Bond ;

Dat wist ik dan weer niet, dat ze daar geboren was. Maar het antwoord is; verder dan Neufchateau, dus de andere kant op.

@TC800
Ik had een vraag verwacht: namelijk: 'Zat je in de Vogezen?'
En dan zou mijn antwoord zijn geweest: 'Nee, maar ik was na deze stop nog geen 10 minuten onderweg en toen zag ik het bord "Département des Vosges"'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan