Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een makkelijke tussendoor?
20190529_111542.jpg
 
En op streetview schijnt ook de zon niet, zie ik.
Maar wegens de goede kwaliteit van de de foto is deze erg eenvoudig.
Eigenlijk al geraden/ verraden door @David_ZZR , maar die had gisteren al niets meer, toch?
Kan me niet voorstellen dat hij gisteren nog een spannende trip heeft gemaakt. Dus ik zal er zo eentje op gooien.

 
dit soort borden staan meestal in Frankrijk, kijkend naar de bebossing etc... Vogezen? Maar daar is eigenlijk het asfalt weer te strak voor
 
Het zal geen stuwmeer zijn, dan zie je meestal wel van die kale oevers en dat wat je links onder op de foto ziet is ook niet echt van het kaliber stuwdam.

Dat wat je aan de overkant op de heuvel ziet, vanaf de linker zijkant van het bord en dan recht naar beneden, lijkt een kasteel of iets, of is het gewoon een kale plek?
 
Sorry voor mijn late reactie. , was even uit de lucht.

Het is een stuwmeer, en de opmerking over de herkomst van het bord is inderdaad correct. Het is geen Vogezen.
De plek in de heuvels is een kale plek.
Foto is een paar jaar oud, gemaakt einde mei, wat ik me kan herinneren was het wel bloedheet. Rond de 30 graden.

Overigens: mijn opmerking over wijnig als aanknopingspunt is ook een aanknopingspunt.
 
Mmm, wijnig en geen Vogezen. Een van de meren langs de snelweg Millau-M-zee? Daar is het ook behoorlijk verlaten (en een wijn streek als eea geen spelfout was🤣).
 
Wijnig is inderdaad in de zin van dat het een bekende wijnstreek is. Het was zeker geen spelfout.

Millau is niet eens zo verkeerd. Denk zelfs dat we de brug van Millau zijn gepasseerd in deze etappe. Verder rijden we nooit een kilometer snelweg.

Tikkie meer naar het zuiden.
 
Pff, na een uurtje in de baas z'n tijd op een brakke satellietverbinding streetview te hebben bekeken, geef ik het op :P Heb toch wel een aantal meren ten zuiden van Milau gezien.
 
Ben ik blij dat je dit in je baas zijn tijd doet en niet je eigen tijd zit te verkloten.

En toch ligt er eigenlijk maar een stuwmeer recht onder Millau. Het is niet kaarsrecht eronder, maar niet te ver naar links of rechts uitwijken.

Goeie tip: DACHT ik.
 
Oké daar is ie dan, iets andere hoek maar goed genoeg lijkt me.

Stomme is dat ik al eerder bij deze haarspeldbocht zat te kijken, maar m afschreef omdat ik het er te ver van het meer uit vond zien :+

Ik ga even kijken of ik nog wat moois heb, maar mocht ik voor pak 'm beet 07:00 niks geplaatst hebben mag de eerstvolgende wat laten zien!
 
Ja, dat is ie. Wij stonden een paar meter naar achter zodat je het bordje er ook op hebt. Maar als je vanuit jouw point of view omdraait zie je inderdaad dat het om de Barrage des Monts d' Orb gaat.

Het ligt in de Haute Languedoc, dus vadaar mijn 'best wijnig' hint.
En in mijn laatste reactie zei ik "Goeie tip: DACHT ik. " Dacht = D8. Dat is de weg waar we reden.

Exact point of view.

Ok. jij mag. Fijne nacht.

PS: @Frazer merkte op "Het zal geen stuwmeer zijn, dan zie je meestal wel van die kale oevers "
Op Streetview zie je deze randen wel. Toen wij er waren stond het water blijkbaar een paar meter hoger.
 
Haha, ik heb gister van 23-24u ook nog wegen bekeken bij stuwmeren onder Millau!
Semi-offtopic: Ben zelf 1 keer in juli bij dat grote meer geweest (Paraloup) met het gezin. Voor horeca moet je vrij lang zoeken, en koude wind over de 900m hoogvlakten. Verlaten regio, beetje Vercors maar dan minder hoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan