Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ještěd mountain Google Maps

Je%C5%A1t%C4%9Bd_1.jpg


Het is een TV toren en een hotel _O- ★★★★ Hotel Ještěd, Liberec, Czech Republic
 
Laatst bewerkt:
Wel héél weinig aanknopingspunten... Ik zie schapen, de fundering van wat denk ik een oud afweergeschut is geweest, dus ik gok op de ierse zuid-west kust
 
Lijkt mij eerder iets van een waterleidingmaatschappij, dan een afweergeschut. Afweergeschut wordt doorgaans op het hoogste punt gezet, vanwege het zicht en het 360 graden bereik. Op de achtergrond zijn ook van dit soort betonconstructies te zien. Zijn van de andere kant dan wel heel erg veel tappunten voor een watervoorziening, op zo'n korte afstand.

Door de schapen dacht ik eerst aan Texel, maar daar zijn niet zo'n hoge bulten, dus toch Brittannië / Ierland?

Ander onderwerp: het broodje.
Worden er in de UK / Ierland stokbroodjes verkocht? Lijkt mij niet zo dat iemand thuis een stokbroodje smeert voor de "lunch onderweg", de boot of trein naar de overkant van de Noordzee neemt en daar hun inmiddels verlepte broodje gaat staan nuttigen. Van de andere kant kan ik mij zulke grote (vrijlopende) kuddes schapen niet voorstellen in Frankrijk, of het moet al in de Pyreneeën zijn. Maar daar zijn de heuvels weer niet scherp genoeg voor.

Met andere woorden:
Ik heb werkelijk geen idee.
 
Ik verwacht ook niet dat het afweergeschut is, daarvoor staat het wel erg dicht op elkaar en niet echt strategisch. Waterpunten was ook mijn eerste gedachte, maar de top van een heuvel is niet de meest logische plek voor een watertappunt. Misschien sokkels waar ooit zendmasten of een radarstation of iets dergelijks op gestaan heeft?

Ik ga ook voor ergens in de UK of Ierland, maar dat ken ik niet goed genoeg om ook maar het kleinste aanknopingspunt te hebben.
 
Sokkels. Dat is 'n goeie. In ieder geval geen voormalige skilift.

Het is in ieder geval een nat land, dus de overkant van de Noordzee (in de breedste zin van het woord) lijkt mij de meest voor de hand liggende.
 
Lijkt mij eerder iets van een waterleidingmaatschappij, dan een afweergeschut. Afweergeschut wordt doorgaans op het hoogste punt gezet, vanwege het zicht en het 360 graden bereik. Op de achtergrond zijn ook van dit soort betonconstructies te zien. Zijn van de andere kant dan wel heel erg veel tappunten voor een watervoorziening, op zo'n korte afstand.

Door de schapen dacht ik eerst aan Texel, maar daar zijn niet zo'n hoge bulten, dus toch Brittannië / Ierland?

Ander onderwerp: het broodje.
Worden er in de UK / Ierland stokbroodjes verkocht? Lijkt mij niet zo dat iemand thuis een stokbroodje smeert voor de "lunch onderweg", de boot of trein naar de overkant van de Noordzee neemt en daar hun inmiddels verlepte broodje gaat staan nuttigen. Van de andere kant kan ik mij zulke grote (vrijlopende) kuddes schapen niet voorstellen in Frankrijk, of het moet al in de Pyreneeën zijn. Maar daar zijn de heuvels weer niet scherp genoeg voor.

Met andere woorden:
Ik heb werkelijk geen idee.

Pyreneeën is toch al goed gegokt.
 
Je bent er geweest. Dan moet je weten hoe groot de PiriPiri's zijn. Grote kans dat ik in de buurt ben geweest, maar zonder verdere aanknopingspunten is het onbegonnen werk deze terug te vinden. Misschien heb je ergens iets over deze trip gepost (als in FB, MF, ander forum, enz.), maar ik pas ervoor om jouw internetgeschiedenis uit te pluizen. Ik ga ook niet meedoen aan een ja-nee-spelletje.

Ik doe op deze foto geen moeite.
 
Heel mooie omgeving idd, moet ik zeker nog een keer naar toe zo te zien

Ik heb ff geen nieuwe foto, ken jij nog een mooie plek? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan