Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt inderdaad! Ik had eigenlijk verwacht dat hij daardoor wel snel geraden zou worden, dat soort open plekken met zo'n windzak zijn vaak redelijk goed herkenbaar in het landschap
Kom al jaren in de Vogezen, maar zowel de kerk als de hangglider plek komt me nu niet meteen echt bekend voor.
 
De volgende keer als je daar in de buurt bent, moet je eens langs de Linge rijden. Zeer imposant en nauwelijks te bevatten.


PS

Je "moet" niks, natuurlijk. Is alleen maar een advies.
Ja daar ben ik regelmatig langsgereden op weg naar Munster. Overigens ligt Orbey niet in de Vogezen, maar in de Ezas, le Haut Rhin
 
Klopt inderdaad! Ik had eigenlijk verwacht dat hij daardoor wel snel geraden zou worden, dat soort open plekken met zo'n windzak zijn vaak redelijk goed herkenbaar in het landschap

Nou voor mij was het enige aanknopingspunt de kerk op je foto. Via google afbeeldingen zoeken naar kerk in de Vogezen kon ik hem niet vinden. Dan op Google Earth zoeken naar dorpje in smalle vallei met kerk. Dat open veld achter de kerk was ook een goed aanknopingspunt bij het zoeken. Met ook een beetje geluk de kerk vrij vlot gevonden zo. Naar zo'n open plek in het landschap zoeken op Google Earth is niet te doen. Dan moet je zover inzoomen voordat je die herkent dat zoek ondoenlijk wordt. Zelfs toen ik de kerk gevonden had en dus de kijkrichting wist was de juiste plek vinden toch nog even een dingetje.
 
De volgende keer als je daar in de buurt bent, moet je eens langs de Linge rijden. Zeer imposant en nauwelijks te bevatten.


PS

Je "moet" niks, natuurlijk. Is alleen maar een advies.

Vorig jaar ook langsgereden, maar ik ben er verder niet op geweest, wel aan te raden dus?
 
Is gewoon absurd om te zien. De Duitse en Franse loopgraven liggen op sommige plekken op minder dan een meter afstand van elkaar. Her en der staan witte en zwarte kruizen. De witte staan voor Franse militairen die ze gevonden hebben, de zwarte staan voor Duitse. Op alle kruizen staan de jaartallen vermeld wanneer de stoffelijke overschotten gevonden zijn. Tot in de jaren '80 van de vorige eeuw zijn er resten gevonden. Er wordt ook sterk aangeraden op de paden te blijven, want er kunnen nog explosieven liggen.

Je kunt je amper een voorstelling maken over wat zich daar heeft afgespeeld.
 
Is gewoon absurd om te zien. De Duitse en Franse loopgraven liggen op sommige plekken op minder dan een meter afstand van elkaar. Her en der staan witte en zwarte kruizen. De witte staan voor Franse militairen die ze gevonden hebben, de zwarte staan voor Duitse. Op alle kruizen staan de jaartallen vermeld wanneer de stoffelijke overschotten gevonden zijn. Tot in de jaren '80 van de vorige eeuw zijn er resten gevonden. Er wordt ook sterk aangeraden op de paden te blijven, want er kunnen nog explosieven liggen.

Je kunt je amper een voorstelling maken over wat zich daar heeft afgespeeld.

Klinkt indrukwekkend inderdaad, zal de volgende keer eens gaan kijken.
Vorig jaar reed ik er langs, toen was het al einde van de middag en bijna dicht
 
Ik ben er verschillende keren langs gereden / geweest, maar ik kan geen foto's vinden. Het zou kunnen dat het daar niet toegestaan is om foto's te maken. Het kan ook zijn dat ik zó onder de indruk was dat ik helemaal vergeten ben foto's te maken.

Helaas.
 

Bijlagen

  • IMG_20200710_125120.jpg
    IMG_20200710_125120.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 12
  • IMG_20200710_131251.jpg
    IMG_20200710_131251.jpg
    3,9 MB · Weergaven: 12
Oh, ik zag zoveel Google SV-s voorbij komen, dat ik dacht dat die al lang geraden was.

OK. Een molen dus. In een typisch Nederlands landschap.

Rechts loopt een water, ik denk een rivier, want het lijkt erop dat het water een bocht maakt. Een boerderij, die (voor mij) te ver weg is om te zien uit welke streek deze komt.

Voor de rest zie ik geen aanwijzingen, en het komt me ook niet bekend voor.

Hints of Tips??
 
Nieuwe! Ik sta niet zelf met mn eigen motor op de foto, maar heb hem wel zelf gemaakt. Dat mag ook wel toch?

Jesse_Kraal_NRG_13sept-001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat mag zeker, voorwaarde is wel dat SV er is geweest.

Mooie foto, weer eens wat anders dan wat we hier normaal zien.
Snelheid op de openbare weg (of stratencircuit?? Zijn dat bandenstapels, daar rechts op de foto? Of toch gewoon rood/ witte vangrails?)

Aan de bebouwing te zien, en de betonnen electriciteits- en telefoonpalen zou ik zeggen Belgie of Noord Frankrijk.
 
Ik zie dit per toeval en doe eigenlijk maar gelijk een voorstel 😉

Stratencircuit Circuit de Chimay
 
En dan om precies te zijn.. op de N53 vlak voor de taverne, laatste rechte stuk voor de rechtse bocht naar start-finish
 
Leuk eigen plaatje posten van een plek waar je geweest bent die wij dan moeten zoeken. Het moet met Google streetview te bekijken zijn en het moet wel aanknopingspunten hebben om het terug te vinden. Zoals die specifieke molen of de circuitelementen uit mijn foto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan