Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb je gezocht Rob om deze te vinden?
Ik kwam en kom op veel plekken en wegen i.v.m. m'n wielersport. Dat, i.c.m. een redelijk fotografisch geheugen brengt mij vaak al snel op het juiste spoor. Dus tunnel, beetje schuine ingang met een soort bak erboven en uitzicht waren voor mij de aanknopingspunten om tot de juiste plek te komen
 
Screenshot_20200918-205751~2.png
 
Ik kwam en kom op veel plekken en wegen i.v.m. m'n wielersport. Dat, i.c.m. een redelijk fotografisch geheugen brengt mij vaak al snel op het juiste spoor. Dus tunnel, beetje schuine ingang met een soort bak erboven en uitzicht waren voor mij de aanknopingspunten om tot de juiste plek te komen

Dat helpt wel inderdaad.
 
Ok. Even een lastige. Er zijn al een stuk of 117 kloven gepost, maar ik kan mij niet herinneren dat deze al eens geplaatst is.

Hier is dus dé 118e.


IMG_0528.JPG


Voor wie hem te moeilijk vindt: lees de tekst boven de foto nog eens goed, zoek naar hints, gebruik Google Translate, Google en Google Maps en de eerste hit is meteen raak.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Even een lastige. Er zijn al een stuk of 117 kloven gepost, maar ik kan mij niet herinneren dat deze al eens geplaatst is.

Hier is dus dé 118e.


Bekijk bijlage 1546937

Voor wie hem te moeilijk vindt: lees de tekst boven de foto nog eens goed, zoek naar hints, gebruik Google Translate, Google en Google Maps en de eerste hit is meteen raak.
Gorges de l'Aude op de D118
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, Jaap.

Even ter info vwb de hints:
Kloven vertaald naar het Frans zijn Gorges.
"dé" kan door het accent op de "e" uitgesproken worden als "dee". Vergelijk het maar met "oké", wat uitgesproken wordt als "okee".
Het nummer 118.
Die laatste 2 (dé 118) kunnen dus gelezen worden als D118.

Zoek in Google naar "Gorges D118" en de eerste hit is prijs.
 
Dank je.

De foto is trouwens rijdend gemaakt. Er reed een auto voor me en ik wist dat we dit stukje zouden krijgen. Ik heb de auto dus even laten "weglopen" op op die manier een lege foto te krijgen.
 
Niet via je aanwijzingen gevonden overigens. Is een van de French Balcony roads. Daar heb ik er al een redelijk aantal van gehad, deze nog niet. Heb nu een route gemaakt die ze allemaal op een na (die op Corsica) aan doet. Die route staat nu op mijn Bucketlist. Daarom had ik hem snel gevonden.:Y

Zou je die route willen delen? dat lijkt me ook wel wat...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan