Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
IMG_4170.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_4167.JPG
    IMG_4167.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 8
Maar aangezien Schengen ook aan een rivier ligt daar maar eens gaan kijken en inderdaad op streetview is de brug te vinden alleen dat leuke monument waar je bijstaat... dat bestond inde tijd dat streetview er langs reed nog niet. Wel staat er een mooie graafmachine ;)

Google Maps
 
Maar aangezien Schengen ook aan een rivier ligt daar maar eens gaan kijken en inderdaad op streetview is de brug te vinden alleen dat leuke monument waar je bijstaat... dat bestond inde tijd dat streetview er langs reed nog niet. Wel staat er een mooie graafmachine ;)

Google Maps

het is inderdaad in schengen.

gr.BMWerner
 
Bij de foto van die rivier had ik wel het vermoeden dat het de Moezel was, maar de link van belangrijke plek met Schengen had ik nog niet gelegd. Die UFO is me ook nooit opgevallen daar.
 
Daar rij je meestal ook zo voorbij. Ik ben er afgelopen zomer ook geweest en het enige waar ik naar kees=k was naar mijn GPS op zoek naar een fatsoenlijke pomp want die had ik al in geen 150 km gehad en met een 7 liter tankje is het dan echt hoge nood aan het worden ;)
 
Deze is zo te moeilijk vrees ik. Ik ben even aan het afleiden wat ik zie en daar aan te redeneren waar het ongeveer zou kunnen zijn.
De hut staat nog tussen de bomen, de toppen van de bergen liggen net op of rond de boomgrens.
Het huis zal dus op een meter of 1.500 / 1.600 liggen, de bergen zullen tot net boven de 2.000 reiken.

Qua bouwstijl van het huis sluit ik Oostenrijk en Zwitserland uit. Daar wordt meestal met wat meer franje en hout gebouwd, met meerdere balkons. Echter; als je naar de schaduw van de motorrijder en de bergtoppen kijkt kan het goed zijn dat het zuiden aan de andere kant van het huis ligt, maar toch denk ik dat het eerder Italie, Frankrijk of Spanje is. Voornamelijk door de afwezigheid van hout in de constructie.

Ik denk dat @bmwerner met wat meer aanwijzingen moet komen, dit is op deze manier niet te doen.
 
Koeienbellen in combinatie met bergen van hoger dan 2.000 meter, niet in Oostenrijk of Zwitserland.
Blijven over Frankrijk, Italie, misschien Slovenie.
Rechts op de tweede foto staat een lullig caravannetje, wat duidt op kamperen bij de boer. Dan denk ik snel aan Frankrijk.
Als ik het bord aan de linkerkant van de tweede foto bekijk zie ik "RO" , "RI" en "ALI", dat lijken met meer lettergrepen uit Italiaanse woorden.

Dus ergens in Italie? Aosta-dal of Zuid Tirol/ Dolomieten ofzo?
 
Volgens mij is die caravan eerder een paardentrailer. Bouwstijl in Zuid-Tirol is vrijwel identiek aan Oostenrijk. Frankrijk zijn ze minder van de koeienbellen, Spanje volgens mij ook niet.

Ik ga voor Slovenië, of net over de grens in Italië.
 
jullie zijn al weer een eindje verder gekomen.
italie is al goed. de regio nog niet.
het SV wagentje is hier gewoon langsgereden hoor.
 
Santuario de Sant 'Anna die Vinadio. Dus de foto is langs de SP255 Colla de Lombarde ?? ( Iig een sanatorium waar ik langs gereden ben......).
 
Iets meer aanwiijzingen houden het leuker @bmwerner .
Ik vind dit een leuk spelletje, maar ik heb geen zin en tijd om heel Noord Italie te Street Viewen.
Beredeneren, kennen, herkennen is leuk. Gokken en spoorzoeken niet, imho.

Dus graag een dorpje of hernkenningspunt in de buurt, desnoods een bewegwijzering, een naam van een berg of een beekje.
 
Kijk daar kunnen we weer wat mee.
Ken de col niet, maar ik neem aan dat ook hier Google mijn vriend is. Helaas nu geen tijd, dus een of andere snelle eikel zal me wel weer voor zijn en met de eer gaan strijken....
8)7
 
Nee niet gevonden... maar ik kom zo wel hele leuke herinneringen tegen zoals dit kroegje: Google Maps
De avond ervoor had ik een pasta met volaille (gevogelte) gegeten in Lanslebourg.. dit moest een schijtlijster geweest zijn want mijn darmen sloegen geheel op tilt. Overal in dit kroegje lagen kledingstukken in mijn vlucht naar de wc..

Maar ik ga weer verder zoeken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan