Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, dit is wat ik bedoelde. Niet genoeg info om 'm direct te vinden, maar genoeg info om te kunnen zoeken.

"LAZA, 15.000 m2 action, food and fun" slaat in ieder geval op Kartplaza in Nijverdal. Pand doet aan als een voormalig station, dacht ik eerst. Maar door de bocht/hoek in het pand lijkt mij dit onwaarschijnlijk. Eerder een soort van handelsgebouw, een Boerenbond, of iets dergelijks. Maar het kan net zo goed een bijgebouw bij een kasteel zijn. Kaart met tekst "Cultuurhistorie" laat een wat grotere plaats zien, waar dorpen en landerijen omheen liggen. Klapbordje achter het stuur heeft de tekst "winkel", met een woord ervoor, beginnend met "M". "Museumwinkel"?

Wat is dat portaal aan de rechterkant? Lijkt alsof daar iets mee opgetild kon worden. Wat? Een doorlaat voor water? Is het dan een watermolen? Zou kunnen. Past in ieder geval met die rare deur op de eerste verdieping met de katrol er boven.

Ik zoek nog even verder.
 
Gaaaaap... al geraden dus.. die was wel heel simpel ja. Overigens net als die plek in Duitsland nou niet echt iets waar ik warm van wordt om me op die omgeving te oriënteren.
 
Via de link van Maps krijg je de indruk dat 'ie niet klopt, maar op de site van de watermolen zelf zie je een foto uit dezelfde hoek. Kan goed kloppen, dus. Ik mis alleen het portaal aan de rechter kant.

Ik had de afbeelding van Maps al gevonden via Wikipedia, maar omdat de watermolen er vanuit deze hoek niet op leek, ben ik verder gaan zoeken. Zonder resultaat.
 
Laatst bewerkt:
@K1100LTse ;
Als je op de tweede link klikt, zie je je de pui van de winkel met de Ola vlaggen en de i (touristen informatie) vlag, het groene bankje en de twee kaarten aan de muur hangen. Alleen dan van de andere kant genomen. Deze dus

1385283



Je krijgt van mij een tank benzine voor in je BMW als dit em niet is.

Als gezegd geen streetview in het doodlopende straatje zelf.

Maar met deze zoom zie je overduidelijk de vreemde overhang in de kap van de watermolen:

https://goo.gl/maps/TuVYogJPkom
 
Ik had 'm al gecheckt, en hij klopt. Als gezegd, ik had de molen gevonden via Wiki, maar omdat ik in de sneeuwfoto van Wiki het portaal miste ben ik verder gaan zoeken.
 
Ik zal er morgen weer eens eentje opsnorren. Maar dan wel tikkie moeilijker en eentje die wat vragen en speuren vergt.
Persoonlijk vind ik die leuker. En ja, ik weet dat de meningen verdeeld zijn, maar de (ongeschreven) regel is ook dat degene die hem raadt de volgende mag plaatsen, toch?

@David_ZZR ; zal proberen er iets van te maken wat weer inspirerend zou kunnen zijn voor een volgende trip. Maar geen garanties.
 
Ok, zal eens zelf iets plaatsen. In deze plaats zat ik een paar weken op hotel in 2016 voor mijn werk. Waar ik was, was het in de periode januari t/m maart overdag gemiddel minus 18 graden, van min 20 in januari tot min 16 in maart. Vanaf april liep de temperatuur beetje bij betje op en werd het zelfs heerlijk zomers. Ik zat op een terasje en daar reed ineens deze prachtige oldtimer langs. Waar was ik?
 

Bijlagen

  • 0010375.jpg
    0010375.jpg
    169,6 KB · Weergaven: 14
David_ZZR en Frazer: jullie komen aardig in de buurt maar is nog te dicht bij.

Daar waar ik was voor mijn werk wordt/werd vroeger ook Zweeds gesproken.

Leuke weetje, de mensen daar groeten met dezelfde groet als wij, Groningers: moi.
 
alandeilanden ?
Helaas!

Ik was uitgeleend (vanuit mijn werkgever) aan een internationaal bedrijf welke op het eiland Hanko ook een vestiging heeft, daar was ik werkzaam als Piping & Mechanical Construction Supervisor. De plaats waar ik op hotel zat is 1 van de oudste havensteden van dat land. Het verkreeg rond 1442 stadsrechten.
 
volgens mij is het de bedoeling dat ik nu een nieuwe foto plaats :o

volgens mij is dit geen hele moeilijke maar voor nu even de enige die ik heb van mijn motor i.c.m. een bezienswaardigheid :P

1388469


rara waar was ik?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan