Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Henri_1965

Even wachten. (en even de regels lezen) .

- Er mag pas een volgende foto geplaatst worden als de voorgaande EXACT is geraden en er een Streetview link is geplaatst.
- Degene die de juiste locatie raadt mag de volgende plaatsen, tenzij hij aangeeft dat hij niets heeft, dan mag je zelf iets plaatsen
- Google Streetview moet er geweest zijn, dus je foto moet min of meer te reprduceren zijn in Streetview.

Dus vriendelijk verzoek om de jouwe weer weg te halen, ze zijn nog bezig met de lopende op te lossen. Alvast bedankt.
 
@Red Rex ;

"Een tikkie naar het zuiden en een tikkie naar benee" is de openingszin uit een clublied van NAC Breda. Het is inderdaad in de buurt van Breda.
Let goed op de kerk op de foto. Er is iets heel vreemds aan de hand met de kerk.
 
Al die kerken heten daar verdomme Laurentiuskerk... dit was ooit de katolieke kerk maar nu protestants en niet terug te vinden in google... alleen als je gaat zoeken op protestante kerk breda achterhaal je het adres... Ligt niet in Breda maar in Ginneken... ooit een dorp nu een wijk van Breda.

Google Maps Padje van de foto is streetview niet geweest. En nu snel een pint op het terras bij Boerke... ohnee mag nog niet :(
 
Omdat ik eigenlijk wel zeker ben dat het klopt, hier een plaatje van een motortrip uit 2017:
weRoJfJ.jpg


Op een streetviewbeeld uit 2019 is die gedenksteen overigens niet meer zichtbaar, geen idee of het om een tijdelijke restauratie gaat/ging of dat die definitief weg is. Als je linksbovenin kiest voor oudere beelden uit 2011 en 2014 is hij nog wel te zien. Kenteken van de auto even geblurd om het niet al te gemakkelijk te maken.
 
Het inderdaad Dongen.
Zoals ik zei bij Breda: "in de buurt".

De protestantse kerk , er zit geen dak op.Dat deel kun je inderdaad huren voor feesten en gelegenheden. Het voorste deel is nog in gebruik volgens mij.

En het is letterlijk aan het einde van mijn straat.

Dus door met de volgende van @Dizono
 
Zou Zwarte Woud kunnen zijn, ook gezien alle Duitste kentekenplaten, maar doet me ook denken aan zicht vanaf Monte Grappa, uitkijkend over Bassano del Grappa.
Als ik de kentekenplaat van de auto blur, maar de motoren niet, dan zal het alvast geen Duitsland zijn he? :+
 
Duuh, alsof ik naar auto's kijk. :N

Maar goed, geen Duitsland dus. Die viel eigenlijk al op voorhand af, wegens geen Streetview.

Maar dit soort lookout punten deden me aan Zwarte Wout denken, dus vandaar dat ik het noemde.

Verder heb je ook wel dit soort punten in de Vogezen, volgens mij. Spanje lijkt me niet, wegens te groen laagland.
 
FF Uppen.

@Dizono

Misschien kun je een tip geven? Denk dat er veel hier nooit in Tjechie zijn geweest. Een berg, een streek, ofzo, dat degenen die willen gericht kunnen zoeken.
Dit is een speld in een hooiberg zoeken.
 
Natuurlijk wil ik een tip geven: het is inderdaad in Tsjechië, maar een beroemde (zo niet dé beroemdste) Duitse auto-ontwerper groeide er op en studeerde er.

Het is sowieso een aanrader om naar toe te gaan. Het is niet ver vanaf Duitsland, de wegen zijn er doorgaans goed en het bier en de benzine goedkoop!

Plaatje van het fraaie oude centrum:
UAXasX9.jpg
 
Kijk, zo komen we ergens. Ervan uitgaande dat die beroemde auto ontwerper Ferdinand Porsche is, zal de stad (met dank aan Wikipedia) Liberec ( of op zijn Duits: Reichenberg) zijn.

Helaas moet ik de tuin in, er komen zo gasten.
 
Klopt, nu de omgeving even afspeuren naar het juiste punt. Kan niet moeilijk zijn, zeker niet als je als motorrijder naar de kaart gaat kijken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan