Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Screenshot_20211204-160448_Chrome.jpg
 
het spelletje heet : rara, waar was ik.
wat jij doet is plaatjes zoeken via google.
dus de vraag blijft, waar is dit ??

Sowieso apart dat er persé altijd (google) plaatjes bij moeten.
Het gaat toch om de naam van locatie of heb ik het mis?
 
het spelletje heet : rara, waar was ik.
wat jij doet is plaatjes zoeken via google.
dus de vraag blijft, waar is dit ??
En dat beantwoorden van de vraag is voor het merendeel van degenen die meedoen alleen te beantwoorden door op Google te zoeken. Die zijn nooit ter plekke geweest of er wel langs gereden zonder het te weten of niet meer in staat zijn de exacte plek terug te vinden op Maps.
 
Prima natuurlijk maar het plaatsen van slechts een Google afbeelding is erg magertjes en niet voldoende volgens mij, relevante info zoals de juiste (straat))naam van de locatie is het minste wat je kunt noemen.
 
Prima natuurlijk maar het plaatsen van slechts een Google afbeelding is erg magertjes en niet voldoende volgens mij, relevante info zoals de juiste (straat))naam van de locatie is het minste wat je kunt noemen.
Dat is zeker de bedoeling maar lang niet altijd gemakkelijk. En wanneer je de plaats alleen mag zoeken wanneer je er zelf geweest bent dan kun je dit topic ook wel sluiten.
 
Het antwoord op al uw vragen staat op pagina 1 van dit topic:

Veel regels zijn er niet:
- Liefst hebben we je hele motor ook in beeld, maar 't is geen verplichting.
- Bij voorkeur foto's plaatsen die je zelf gemaakt hebt.
- Plaats bij voorkeur foto's met aanwijzingen in de foto ;)
- Plaats liefst foto's van locaties die te verifiëren zijn op internet en Street View.
- Er komt pas een nieuwe foto als de vorige geraden is!

Disclaimer:
Wanneer je meedoet in deze post, wordt je hele geschiedenis in de mate van 't mogelijke doorgelicht. Facebook, Motorstek, Flickr, Google, eerder geplaatste berichten op motor-forum.nl etc. om de antwoorden te vinden... Soms, heel soms zijn we er echter ook zelf geweest

(Heb ik dus niet verzonnen, maar is dus al vanaf dag 1 zo)

Zoals ik het lees:
Je motor hoeft er dus niet per se op te staan, maar het wordt wel gewaardeerd.
Het is dus blijkbaar geen keiharde eis om een Streetview link te sturen in de oplossing, maar dat is wel hoe we het al jaren doen. Ik denk ook wel dat dat ligt in de geest van het spelletje. Je reproduceert de foto van de Poster zo goed mogelijk in Streetview.
Daarom zie je zelden Duitsland in dit topic.
Zelf zoek ik eerst altijd de street view oplossing op, voordat ik een foto neer gooi.

Er staat nergens dat je er zelf geweest moet zijn om mee te kunnen doen. Ik geloof ook niet dat iemand dat ooit beweerd heeft.
Niemand heeft gezegd dat het makkelijk moet zijn. Het heeft m.i. zijn charme om er heel dicht bij te zitten, dit te weten, maar dat je nog heel veel moeite moet doen om de exacte locatie te pinpointen. En soms is een ander je dan net voor......
 
bij mijn opdracht is een plaatsnaam genoeg hoor.
en of er dan iemand al eens geweest of langs gekomen is , zou puur toeval zijn en dan ook nog een fotografisch geheugen hebben.
ik kan er bij vertellen dat het in frankrijk is.
 
Dat was een leuke zoektocht :+ :t

Plaatje van alleen dat stenen huisje met het stopbord er langs bracht me via diverse andere sites op een site die het over Murs in de Provence had.

Die foto van dat kapelletje/Maria beeldje bracht me in de zelfde streek.

Maar ik kreeg het niet gevonden.
Zeker een half uur op Google maps gezocht naar dit huis.
DSCF1674-001.JPG

Want daar staan jullie voor.
Op die foto lijkt het een haakse bocht en beetje in het buiten gebied.
Maar het is natuurlijk een splitsing anders zou dat stopbord er niet bij staan.
Via deze site:
Kwam ik ineens een wegnummer tegen de D177.
Dus die gevolgd richting Murs.
Die ging over in de D244 en daar moest ik weer over naar een andere weg, de D15 die bij de D4 uit komt.
En daar staan jullie op de foto.


D4

En het blijkt niet echt in het midden van nergens te liggen maar vlak bij Murs.

Klopt het resultaat van een half uurtje zoek werk?
 
Laatst bewerkt:
Dat was een leuke zoektocht :+ :t

Plaatje van alleen dat stenen huisje met het stopbord er langs bracht me via diverse andere sites op een site die het over Murs in de Provence had.

Die foto van dat kapelletje/Maria beeldje bracht me in de zelfde streek.

Maar ik kreeg het niet gevonden.
Zeker een half uur op Google maps gezocht naar dit huis.
Bekijk bijlage 1701655
Want daar staan jullie voor.
Op die foto lijkt het een haakse bocht en beetje in het buiten gebied.
Maar het is natuurlijk een splitsing anders zou dat stopbord er niet bij staan.
Via deze site:
Kwam ik ineens een wegnummer tegen de D177.
Dus die gevolgd richting Murs.
Die ging over in de D244 en daar moest ik weer over naar een andere weg, de D15 die bij de D4 uit komt.
En daar staan jullie op de foto.


D4

En het blijkt niet echt in het midden van nergens te liggen maar vlak bij Murs.

Klopt het resultaat van een half uurtje zoek werk?
Heb de hele tijd net te zuidelijk gezocht. Chapeau!
 
Dat was een leuke zoektocht :+ :t

Plaatje van alleen dat stenen huisje met het stopbord er langs bracht me via diverse andere sites op een site die het over Murs in de Provence had.

Die foto van dat kapelletje/Maria beeldje bracht me in de zelfde streek.

Maar ik kreeg het niet gevonden.
Zeker een half uur op Google maps gezocht naar dit huis.



D4

En het blijkt niet echt in het midden van nergens te liggen maar vlak bij Murs.

Klopt het resultaat van een half uurtje zoek werk?


Kijk daarom vind ik dit topic nou zo leuk. Dat je via allerlei ingangen je geheugen en andere slimmigheden tot de oplossing komt. Ik begrijp dat het geen vereiste is dat je de streetview link post maar dat maakt het voor mij nu juist een stuk leuker. Door het zelf zoeken of als iemand anders het de streetview link plaats kom ik vaak weer op ideeën voor routes en plaatsen die ik ook nog eens moet bezoeken. Het zijn namelijk ook vaak plaatsen of omgevingen die het bezoeken waard zijn. Ook leuk om te horen hoe iemand tot de oplossing is gekomen, zoals het verhaal van Bommes hierboven.

Alleen een plaats en of straatnaam roepen en weer door vind ik zo jammer.

Just mijn twee centen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan