Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 6

doe ik ook een kerk
WP_20190416_002 (2).jpg
 
Nou kan er in Tilburg ook weinig *nog* lelijker gemaakt worden.
dat kon je een paar decennia geleden nog zeggen, maar ik moet bekennen dat Tilburg een aardige inhaalslag aan het maken is cq gemaakt heeft; mijn eerste echte baan had als standplaats Tilburg van waaruit ik Brabant bediende, ik begon daar eind jaren '70 en ja, toen was Tilburg één verzameling industrieën en werkplaatsjes verbonden door smalle straatjes met fabriekswoninkjes; je wilde er nog niet dood gevonden worden; maar in de laatste 10-20 jaar is er veel veranderd, de industrieën zijn grotendeels de stad uit en verplaatst naar een nette ruime schil industriegebieden om Tilburg heen en de binnenstad begint best wel aanzien en allure te krijgen zoals bv de spoorzone; hieronder een foto van de Piushaven zoals ik die ooit aantrof, ik had er een paar klanten maar als ik die moest bezoeken ging de hond mee in de auto.......
piushaven toen.png
 
Hoho... biercafé Kandinsky is echt top
Ja, van de binnenkant. ;-)


@PS Sport Glide ; ik weet het, het was maar een grapje, en met "pijn in mijn hart" en met de hand voor de mond moet ik inderdaad toegeven dat Tilburg best aan het opknappen is. Ik kom er zelden tot nooit, maar breng mijn zoon nog wel eens naar het station en zeker die achterkant wordt erg tof.

Ik woon precies tussen Tilburg en Breda, maar als ik naar een stad ga, is er van oudsher geen seconde dat Tilburg in me opkomt. Is nooit zo geweest en dat zal ook niet gauw gebeuren, vanwege de (vroegere) ongelofelijke lelijkheid van de stad, maar ook de mentaliteit van de bevolking.
Van oudsher is Breda mooier, bruisender en bourgondischer, kortom aantrekkelijker. Dat vind ik in ieder geval.
 
Ik woon precies tussen Tilburg en Breda, maar als ik naar een stad ga, is er van oudsher geen seconde dat Tilburg in me opkomt. Is nooit zo geweest en dat zal ook niet gauw gebeuren, vanwege de (vroegere) ongelofelijke lelijkheid van de stad, maar ook de mentaliteit van de bevolking.
Van oudsher is Breda mooier, bruisender en bourgondischer, kortom aantrekkelijker. Dat vind ik in ieder geval.
ik woon in Loon op Zand, maar gezellig een stad in doe ik ook niet snel in Tilburg, ga wel eens naar de Spoorzone, de Piushaven of de oude AaBe fabriek, maar wil je een gezellig historisch centrum dan is Den Bosch in de regio the place to be......

maar we dwalen af, laten we maar eens even kijken of bmwwerner een nieuwe raadplaat heeft
 
knap gevonden. kwamen er langs en even gestopt om een appeltje te eten. geen idee wat het betekent. stond ook geen info bij.
 
Mazzel, ik ging toevallig net in de goede omgeving even kijken. Paar wegen gekeken en toen had ik hem, binnen 10 minuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan