Het grote rijlesserstopic, Deel 31: The L on the Road

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thnx man, ga zeker mijn best doen!

Dijkjes in de buurt van Tilburg :o , waar? Richting Moergestel enzo kan je wel mooi rijden, richting baarle nassau ook :Y . Als ik dan in de auto van het werk zit denk ik damn, hier moet ik nog een keer met de motor naar toe :9~~
Niet direct bij Tilburg, iets verder naar het noorden (langs de Maas), bij 's-Hertogenbosch weet ik wel wat mooie weggetjes. :)
 
Ik zag het volgende in de lijst op pagina 1:

Pimx91
Theorie: 18-08-2009 *O*
AVB: 21-08-2009 *O*
AVD: n.n.b.
Rijschool: Van Sprang & Tempo

Ook Ik rij bij Van Sprang & Tempo, erg leuk om te zien dat er nog iemand bij hen les heeft gehad!!

Mijn data voor het lijstje:
Elliebel
Theorie: 31 juli 2009 gehaald!
AVB: 10 juli 2009 gehaald!!
AVD: 10 sept 2009
Merk: Honda CBF 600 ABS
Rijschool: Van Sprang en Tempo (Werner en Michael)

Zoals gezegt..... donderdag wederom examen en hoewel ik wat zenuwachtig ben ging het maandag zo lekker dat ik, als ik het zó doe, zeker niet kan zakken. :) nu die zenuwen nog in bedwang!
 
spektakelweekend.bmp


Misschien handig voor degene die nog kleding e.d. zoeken. Ik ga in ieder geval een kijkje nemen, mijn handschoenen die ik pas maximaal 30uur heb gebruikt voor het lessen zijn nu al gaar (op de motorbeurs gekocht).
 
Laatst bewerkt:
Oeh! interessant! Ik heb nog een motorbroek nodig. Ik rijd nu in een leren broek, zonder protectoren.

Mijn instructeur gaat voor ergens in oktober AVB examen aanvragen. :)
Vandaag voor het eerst het wegrijden uit parkeervak gedaan, twee keer de motor op de grond gekregen, maar aan het eind ging hij goed. :)
Ik merk dat alles steeds beter gaat, en dat is erg fijn.
 
Ik lees hier heel vaak dat mensen (zelfs meerdere keren!!) hun lesmotor hebben neergelegd, daar sta ik echt van te kijken als ik eerlijk moet zijn, ik ben niet erg groot ofzo.. maar die fiets heb ik nooit neergelegd. Steken jullie niet automatisch je beentjes uit als je merkt dat het fout gaat ofzo? (Of te laat dan?)

Niet om te zeiken, maar ik sta er echt van te kijken hoe vaak ik dat hier lees. :+

En natuurlijk, beter leg je die lesfiets neer ipv je eigen fiets over een tijdje. :)

[edit]Bij AVD begrijp ik het wel, als de weersomstandigheden slecht zijn en er ligt vuil op bijv. een rotonde.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier heel vaak dat mensen (zelfs meerdere keren!!) hun lesmotor hebben neergelegd, daar sta ik echt van te kijken als ik eerlijk moet zijn, ik ben niet erg groot ofzo.. maar die fiets heb ik nooit neergelegd. Steken jullie niet automatisch je beentjes uit als je merkt dat het fout gaat ofzo? (Of te laat dan?)

Niet om te zeiken, maar ik sta er echt van te kijken hoe vaak ik dat hier lees. :+

En natuurlijk, beter leg je die lesfiets neer ipv je eigen fiets over een tijdje. :)

[edit]Bij AVD begrijp ik het wel, als de weersomstandigheden slecht zijn en er ligt vuil op bijv. een rotonde.[/edit]
Is begrijp het wel, je bent onwennig en dan kan er zo maar iets gebeuren waardoor je de balans verliest. Dit bij een achtje of halve draai bijvoorbeeld. De motor dan opvangen is niet handig, in sommige gevallen. Mijn instructeur straft dat direct af, "ben jij de man die 220 kilo kan tillen op één been?"
Dan maar plat. Ik denk dat als je je AVB hebt je juist tijdens AVD niet meer valt omdat je dan wel weet, ongeveer!, wat het ding doet bij bepaalde omstandigheden. Ik wel in ieder geval. Het kan natuurlijk wel, je rijd immers nog ngeen 10 jaar motor! en bovendien is olie niet altijd even lekker te zien.

Ik ben trouwens niet gevallen tot nu toe voor het geval je dat denkt ;-)
 
Pfff ik heb zelfs zonder aanleiding die lesmotor met AVB op de grond gekregen hoor. Je bent in het begin gewoon mega-onhandig. Ik moet wel bekennen dat ik maar 1,56 meter ben, dus ik heb wat moeite met goed bij de grond kunnen.
Ik heb er nu 14 uur AVD lessen op zitten en in die 14 uren ben ik juist helemáál niet meer gevallen of weggegleden. Het is dus, lijkt mij hoor, wel degelijk zo dat je na je AVB juist niet meer valt omdat je dan weet hoe je moet tegensturen e.d.
 
Onzin. AVB is prachtig, maar no way dat je dan niet meer zou vallen. Hoe vaak hebben jullie een langzame slalom moeten doen op de weg? Nee, ik ook niet. Op de weg is wel degelijk een heel andere discipline dan op een parkeerterrein wat oefeningen doen. Voor wat betreft het tegensturen weet ik eerlijk gezegd niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb nog nooit hoeven tegensturen tijdens de oefeningen. Vrij simpel, de oefening gaat goed of ik stuur er om heen. Geen gestunt.

Misschien dat ik tijdens een essentieel deel heb zitten slapen, maar AVB heeft mij niet voorbereid op die spekgladde rotonde in de regen, waar alles perfect ging en ik de volgende milliseconde mezelf van het asfalt kon rapen.

Je kan vallen tijdens AVB. Je kan vallen tijdens AVD. Je kan ALTIJD vallen.

Just my 2 cents.
 
Tja, niet goed insturen met langzame snelheid, en dan per ongeluk de koppeling intrekken, of het gas loslaten, dan leg ik hem maar neer. :) Vallen is het niet echt, want ik stap af en leg de motor op de grond.
Ik heb echt geen zin om mijn spieren te overbelasten in een futiele poging de motor op te vangen ermee, bovendien zijn die dingen ervoor gemaakt, valbeugels enzo, dus mij boeit het ook niet, leer ik tenminste goed wat ik wel en niet kan doen. :+

Behalve die twee keer daarnet heb ik hem verder nooit laten vallen bij een oefening. Gas erop en hij blijft wel overeind, maar langzame snelheid blijf ik lastig vinden, hoewel de halve draai dan weer prima gaat, het gebruik van de koppeling en gasgeven zit gewoon nog niet goed in mijn spiergeheugen denk ik, ik heb verder geen ervaring met gemotoriseerde voertuigen van wat voor soort dan ook.

Donderdag nog twee uurtjes staan. Nu alweer zin in. :)
 
Onzin. AVB is prachtig, maar no way dat je dan niet meer zou vallen. Hoe vaak hebben jullie een langzame slalom moeten doen op de weg? Nee, ik ook niet. Op de weg is wel degelijk een heel andere discipline dan op een parkeerterrein wat oefeningen doen. Voor wat betreft het tegensturen weet ik eerlijk gezegd niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb nog nooit hoeven tegensturen tijdens de oefeningen. Vrij simpel, de oefening gaat goed of ik stuur er om heen. Geen gestunt.

Misschien dat ik tijdens een essentieel deel heb zitten slapen, maar AVB heeft mij niet voorbereid op die spekgladde rotonde in de regen, waar alles perfect ging en ik de volgende milliseconde mezelf van het asfalt kon rapen.

Je kan vallen tijdens AVB. Je kan vallen tijdens AVD. Je kan ALTIJD vallen.

Just my 2 cents.
:^ Daar heb je gelijk ja
 
@ Mascotte: Heel veel succes!!! Je kan het, het is mij ook gelukt vandaag terwijl ik echt heel zenuwachtig was! Voor het examen ging het echt heel slecht, tijdens ging het hartstikke lekker.. Het is ook echt niet zo dat je helemaal perfect moet rijden, ik maakte een klein foutje deed het daarna weer een paar keer goed en was geslaagd! Toi toi toi
 
Ik lees hier heel vaak dat mensen (zelfs meerdere keren!!) hun lesmotor hebben neergelegd, daar sta ik echt van te kijken als ik eerlijk moet zijn, ik ben niet erg groot ofzo.. maar die fiets heb ik nooit neergelegd. Steken jullie niet automatisch je beentjes uit als je merkt dat het fout gaat ofzo? (Of te laat dan?)]
Mijn benen kunnen gelukkig wel wat hebben... Bij de AVB zei m'n instructeur telkens dat ik niet m'n voeten aan de grond moet zetten maar in plaats daarvan de motor naar binnen duwen als-ie te ver doorviel, maar dat is me nooit gelukt...
 
Nou, je motor laten vallen is anders heel gemakkelijk. Na 10x de halve draai te hebben gedaan, wordt je gewoon overmoedig en denk je dat je het ook wel binnen 4 meter (ipv 6 meter) kan... nou dat kan dus niet en val je om :-)
Bij AVD lessen is het me nog niet overkomen, maar ik sluit niets (!) uit. Laatst "schrok" ik zo dat het verkeerslicht op oranje sprong, dat ik met volle kracht in de remmen ging (terwijl ik dus niet vooruit keek, maar stom op het oranje licht bleef letten.... om te zien dat ie, jawel, op rood sprong) en probeer DAN je motor nog maar eens in bedwang te houden....
Ik durf te wedden dat ik het gemakkelijk voor elkaar krijg: je motor tijdens AVD laten vallen... :-)
 
Nou, je motor laten vallen is anders heel gemakkelijk. Na 10x de halve draai te hebben gedaan, wordt je gewoon overmoedig en denk je dat je het ook wel binnen 4 meter (ipv 6 meter) kan... nou dat kan dus niet en val je om :-)
Bij AVD lessen is het me nog niet overkomen, maar ik sluit niets (!) uit. Laatst "schrok" ik zo dat het verkeerslicht op oranje sprong, dat ik met volle kracht in de remmen ging (terwijl ik dus niet vooruit keek, maar stom op het oranje licht bleef letten.... om te zien dat ie, jawel, op rood sprong) en probeer DAN je motor nog maar eens in bedwang te houden....
Ik durf te wedden dat ik het gemakkelijk voor elkaar krijg: je motor tijdens AVD laten vallen... :-)
Hmm, tsja als je overmoedig wordt en denkt dat je het beter kan dan de norm van het CBR.. :P
 
tuurlijk kan je altijd vallen, daar gaat het niet om. het ging om dat Artifex las dat er zoveel mensen vielen of de bike lieten vallen in tegenstelling tot wat hij gezien heeft.
ook moet ik zeggen dat alle lessen die ik heb gehad ik nog nooit iemand heb zien vallen..
achja liever nu dan later he :P
 
Onzin. AVB is prachtig, maar no way dat je dan niet meer zou vallen. Hoe vaak hebben jullie een langzame slalom moeten doen op de weg? Nee, ik ook niet. Op de weg is wel degelijk een heel andere discipline dan op een parkeerterrein wat oefeningen doen. Voor wat betreft het tegensturen weet ik eerlijk gezegd niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb nog nooit hoeven tegensturen tijdens de oefeningen. Vrij simpel, de oefening gaat goed of ik stuur er om heen. Geen gestunt.

Misschien dat ik tijdens een essentieel deel heb zitten slapen, maar AVB heeft mij niet voorbereid op die spekgladde rotonde in de regen, waar alles perfect ging en ik de volgende milliseconde mezelf van het asfalt kon rapen.

Je kan vallen tijdens AVB. Je kan vallen tijdens AVD. Je kan ALTIJD vallen.

Just my 2 cents.
:Y :Y :Y

aanvulling: ik ben welgeteld 4x gevallen tijdens mn AVB _O- gelukkig allemaal met (bijna) stilstand daarom kan ik er om lachen. Ik kan helaas niet zeggen dat ik echt licht of klein ben (1.66) en er-5jes wegen ook niet zwaar... maar als jij uit het parkeervak naar links moet (koppelingskabel trekt) en je geeft geen gas bij haha dan val je dus in die hoek echt wel om!
zo ook bij de langzame slalom als je te langzaam gaat
zo ook bij een overmoedige halve draai waarbij je te dicht bij het stoeprandje kwam en bleef kijken naar het stoeprandje (ojee als ik het stoeprandje maar niet raak! baf. |( )
en gewoon domweg omdat ik naar achter wilde kijken terwijl ik stilstaand op de motor zat en mn lichaam iets te ver wegdraaide...... als hij eenmaal over een bepaald punt is heeft bijzetten voor mij geen zin, ik kan echt niks met die 58 kilo en minimale biceps bijzetten.....

note: na de 3e keer vallen schaamde ik me zo erg tegenover mn instructeur dat ik em stiekem in mn eentje probeerde overeind te zetten (hij zag het niet want was met mn duomaatje bezig) na fokin veel krachtinspanning en een halve hernia stond ie overeind en reed ik weg alsof er niks aan de hand was.. hoorde ik in mn oortje mn instructeur: 'grappig he, wat je in noodsituaties in een keer kan optillen....' _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan