Het grote rijlesserstopic, Deel 32: Newbie Powerrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.
@MotoMartijn jammer man. Wel een heel slecht begin van de dag. Balen zeg! Volgende keer beter. ;)
 
De redenen waarom ik de vorige keren ben gezakt staan een aantal pagina's terug. Ik probeer ook om die punten te verbeteren voor zover dat mogelijk is, maar ik ben er wel een stuk onzekerder door geworden. Steeds dacht ik dat ik wel goed had gereden terwijl dat volgens de exminator niet zo was.

@ Tetta: Hoe vaak ben jij gezakt als ik vragen mag?

Ik kan me voorstellen dat je daar wat on zeker van wordt. En dit is de eerste keer dat je via de andere rijschool examen gaat doen?

Gisteren gezakt voor AVD. :(

Het begon al niet lekker. Om te beginnen een lekke band toen ik naar de rijschool wilde fietsen. Examen met een voor mij onbekende instructeur, want mijn vaste instructeur is (flink) ziek. Willen wegrijden bij rijschool: akku leeg. Snel andere motor uit de garage. Vervolgens totaal geen klik met de examinator (hij praatte nauwelijks tegen me). Dan wordt de achterband van de motor afgekeurd: motorwissel twee. Inmiddels ben ik niet bepaald ontspannen. ;)

En dan de rit: slordig. Ik keek niet ver genoeg vooruit, en daardoor was mijn keuze van rijstroken niet goed, en plaats op de weg niet fijn (te laat reageren op tegenliggers ed).

En dan de klap op de vuurpijl: ik sta voor het stoplicht om naar links te gaan op een rotonde/kruispunt dat ik niet ken. Er zit een vreemde splitsing van de rijstrook op het kruispunt en ik denk hard na over welke strook ik straks het beste kan nemen. Licht springt op groen, er komt nog een auto aanrijden van links, dus ik hou nog even in voor het geval ie doorrijdt. Dat zijn dus al twee dingen waar ik mee bezig ben terwijl ik de kruising op rijd. Goed, ik sla dus links af, kijk het kruispunt over, alles mooi vrij, dus ik geef gas bij, kijk nog even om me heen... en zie het rode stoplicht waar ik onderdoor rij. :o

Nou ja, volkomen terecht gezakt dus. Ik hoop wel dat ik de volgende keer een wat relaxter begin heb, want ik kan het best. :)

Over drie weken weer proberen...

Ai -O- Dat is balen. Je mag het gelukkig snel weer opnieuw proberen :)
 
Iets met doorrijden in de winter lijkt me wel leuk...

maar kan nog niet wat bedenken..

EDIT:

Mischien iets zoals:

''niet bang voor een beetje pekel''

''lesbrommers met winterbanden''

''2 zoutkorrels maakt nog geen winter''

''blij dat ik glij''

:}


Gisteren gezakt voor AVD. :(

Het begon al niet lekker. Om te beginnen een lekke band toen ik naar de rijschool wilde fietsen. Examen met een voor mij onbekende instructeur, want mijn vaste instructeur is (flink) ziek. Willen wegrijden bij rijschool: akku leeg. Snel andere motor uit de garage. Vervolgens totaal geen klik met de examinator (hij praatte nauwelijks tegen me). Dan wordt de achterband van de motor afgekeurd: motorwissel twee. Inmiddels ben ik niet bepaald ontspannen. ;)

En dan de rit: slordig. Ik keek niet ver genoeg vooruit, en daardoor was mijn keuze van rijstroken niet goed, en plaats op de weg niet fijn (te laat reageren op tegenliggers ed).

En dan de klap op de vuurpijl: ik sta voor het stoplicht om naar links te gaan op een rotonde/kruispunt dat ik niet ken. Er zit een vreemde splitsing van de rijstrook op het kruispunt en ik denk hard na over welke strook ik straks het beste kan nemen. Licht springt op groen, er komt nog een auto aanrijden van links, dus ik hou nog even in voor het geval ie doorrijdt. Dat zijn dus al twee dingen waar ik mee bezig ben terwijl ik de kruising op rijd. Goed, ik sla dus links af, kijk het kruispunt over, alles mooi vrij, dus ik geef gas bij, kijk nog even om me heen... en zie het rode stoplicht waar ik onderdoor rij. :o

Nou ja, volkomen terecht gezakt dus. Ik hoop wel dat ik de volgende keer een wat relaxter begin heb, want ik kan het best. :)

Over drie weken weer proberen...

Damn, die van het rode stop licht is wel erg zuur zeg :/ .

Gelukkig valt het nog mee dat je over 3 weken weer mag, het kan nog veel erger.
 
De laatste pagina van het topic waar ik in geslaagd ben. Ik ben begonnen in deel 24. Misschien is het leuk om nog even verslag te doen van de eerste 2000km die ik nu zonder oortje heb gereden. Ik doe nu alles met de motor want ik heb geen auto of b rbw. Woon/werk rijden in de spits iedere dag was een beetje wennen. Mijn eerste bekeuring met de gs heb ook al binnen, gecorrigeerd 85 op een 80km weg. })

Ik heb een hoop plezier van mijn bmw. 2de handsje van een collega mf-er en hij rijdt lekker. Ik heb met rijles op een 2 en 4 cilinder gereden. Ik heb meer lol met de dikke 1 cilinder van de 650. 37kW maar wel een bak koppel(60nm koppel bij 5000 toeren). *O*

Soms zou ik nog wel eens willen dat ik mijn instructeur bij me had. Als ik weer eens de weg kwijt ben bijvoorbeeld. :P
 
Laatst bewerkt:
Soms zou ik nog wel eens willen dat ik mijn instructeur bij me had. Als ik weer eens de weg kwijt ben bijvoorbeeld. :P

:^

Mijn instructeur wist ook altijd best leuke weggetjes te vinden :Y :Y

Blij te horen dat het goed bevalt korenwolf, als ik het goed heb begrepen heb je ook geen auto rbw toch ?


Ik heb zelf nu ca 600 km gereden, en bevalt ook prima, merk wel dat ik nog aan het wennen ben aan de motor, want elke rit gaat weer een stukje beter!
 
:^

Mijn instructeur wist ook altijd best leuke weggetjes te vinden :Y :Y

Blij te horen dat het goed bevalt korenwolf, als ik het goed heb begrepen heb je ook geen auto rbw toch ?


Ik heb zelf nu ca 600 km gereden, en bevalt ook prima, merk wel dat ik nog aan het wennen ben aan de motor, want elke rit gaat weer een stukje beter!
772912034_5_Ya8h.jpeg

hier ook even posen, vandaag zo'n 200km erbij opgezet en in totaal nu zo'n 1000km erbij opgezet :] t gaat hard, dit topic ook trouwens, wie opent de nieuwe?
 
:^

Mijn instructeur wist ook altijd best leuke weggetjes te vinden :Y :Y

Blij te horen dat het goed bevalt korenwolf, als ik het goed heb begrepen heb je ook geen auto rbw toch ?


Ik heb zelf nu ca 600 km gereden, en bevalt ook prima, merk wel dat ik nog aan het wennen ben aan de motor, want elke rit gaat weer een stukje beter!

Klopt, ik heb geen b rwb. Ik zit er wel aan te denk om er een te halen want het kan ooit nog wel eens handig zijn maar ik ben niet van plan om een auto kopen. Een motor is gewoon een handig hier in de randstad en een leuke manier om van a naar b te komen. Ik zat vanmorgen weer om 06:30 op de motor naar mijn werk te rijden en ik hoop de hele winter door te rijden. Zolang het niet glad is, rij ik op de motor. Lekker mijn handvatverwarming aan en ook wel een fijn idee dat ik abs op de bmw heb. Grip is best handig met maar 2 wielen. :Y
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
hier ook even posen, vandaag zo'n 200km erbij opgezet en in totaal nu zo'n 1000km erbij opgezet :] t gaat hard, dit topic ook trouwens, wie opent de nieuwe?

Ik :). Als die vol is ;) .

Ik kan me voorstellen dat je daar wat on zeker van wordt. En dit is de eerste keer dat je via de andere rijschool examen gaat doen?


Ja, ik moet nu staatsexamen doen.. '( Ik hoop dat ik over een paar weken goed nieuws heb..

Slagingspercentage is erg hoog met staatsexamen, komt wel goed *D .
 
Ja, ik moet nu staatsexamen doen.. '( Ik hoop dat ik over een paar weken goed nieuws heb..

Ik heb zo'n examen gedaan met het auto rijbewijs. En dat viel me héél erg mee. Het is totaal anders dan het normale CBR examen. Het was een stuk relaxter, ik kwam nogal zenuwachtig binnen maar na 10 minuten was dat weg omdat de examinator heel rustig was en alles rustig vertelde. Niets geen gestress van hand geven waarna de examinator zijn standaard verhaal doet en rijden maar.

Ik heb echt dik 15 minuten binnen gezeten omdat die examinator overal rustig de tijd voor nam. Ik vond het eigenlijk stukken beter als het CBR examen :)
 
Gisteren had ik echt een rampendag en ook een k*t les...
Toen ik aankwam bij de rijschool was de boodschap dat ik op de suzuki 500 gs ging... Nog nooit op gereden maar ik dacht; prima. Zal wel niet zo een verschil zijn. (Man man... wat had ik het mis)

Ik heb hem in het eerste half uur 10(!!!!) keer af laten slaan! Ik kreeg hem maar niet zover dat hij ging doen wat ik wilde. Rij-instructeur zij ook al; deze is een beetje tricky.

Langzame slalom met de Honda ging prima, na 2 keer had ik em goed. Met de Suzuki gisteren heb ik hem 10 keer gedaan en zelfs toen lukte het niet... Ik kon wel janken.

Alleen het debiele; dat g*dverklote achtje... ging in 1(!!!!) f*cking keer!!! Dat snap je toch niet?!

Dus al met al ben ik blij als de honda terug is want die had een spijker in zn bandje.
Het maakt me alleen wel heel onzeker... Waarom kan ik het niet op de Suzuki... :X
 
Weet iemand waar ik de slagingspercentages van motorrijexamens kan vinden van staatsexamens?

Meestal zijn ze heel erg hoog. Heb verder geen idee. ;) Maar je gaat er toch gewoon weer tegen aan toch? *O*

O kan de OP nog mijn naam wijzigen?

CantFazeMe > Racaton99 alles is nog NNB!

(Dank! Dank!)
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je daar dan!? :)
Werken (hard werken, ben net terug in m'n hotel en om 7.00u begonnen -O- )...
Vanochtend uitgebreid met m'n klant over 2-wielers zitten kletsen. Hij vertelde me dat 20% van de motorvoertuigen in Barcelona motoren en motorscooters zijn. En nog staat heel de stad vast in de spits :X
De afgelopen dagen heel veel erg begerenswaardige motoren gezien (maar helaas ook veel 'hokken').
Het weer is nog steeds geweldig, hoewel de Spanjaarden het inmiddels een beetje koud hebben _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan