Het grote rijlesserstopic, Deeltje 33!: Blij dat ik glij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag in Amsterdam mn AVB gehaald, echt van harte ging het allemaal niet maar het is gelukt. Ik zat daar met een andere gozer die Gerben heette, zit je toevallig hier? Was benieuwd of jij het ook hebt gehaald :P
 
Iemand nog tips/trucs voor het goed ver vooruit kijken, ik heb het nog steeds niet goed onder de knie ;-(
 
Hoe bedoel je met ver vooruit kijken? Met proeven of met het 'gewoon' rijden?

Bij de AVB moet je gewoon een punt pakken in de verte en daar een beetje naar blijven kijken. Bij AVD moet de weg 'lezen', komt er een lange bocht naar links kijk je ietsjes verder om te kijken wat er aan komt. Gas los bij onoverzichtelijke kruisingen etc etc.. beetje anticiperen op de weg dus.
 
Als je bijvoorbeeld een slingerbocht krijgt, moet je niet jezelf focussen op de eerste bocht, maar ook voorbereid zijn op de tweede bocht. Dan rij je vanzelf mooiere lijnen, minder onrustig rijgedrag etc..

Rij ontspannen, gaat alles vanzelf goed :Y
 
Afgelopen maandag afgereden :D En geslaagd! Was wel een apart examen, mijn examinator zei nog nooit zo iets mee gemaakt te hebben :P Binnen het half uur werd ik eerst bijna door een pools busje van me sokken gereden die tussen een aantal auto's waar ik voorrang van had / kreeg kwam door zetten en achter me langs schoot... En wat later rijden we een weg omhoog die in een flauwe bocht naar links loopt, waar van de andere kant een auto naar beneden komt en met een rotvaart 2x om zn as draaiend zo de bocht uit vlieg achter me examinator langs... Als ik toch 3 seconde later daar had gereden.. :X

Maar goed, beide niets waar ik wat aan kan doen, gelukkig goed afgelopen en bovendien geslaagd :P
 
Afgelopen maandag afgereden :D En geslaagd! Was wel een apart examen, mijn examinator zei nog nooit zo iets mee gemaakt te hebben :P Binnen het half uur werd ik eerst bijna door een pools busje van me sokken gereden die tussen een aantal auto's waar ik voorrang van had / kreeg kwam door zetten en achter me langs schoot... En wat later rijden we een weg omhoog die in een flauwe bocht naar links loopt, waar van de andere kant een auto naar beneden komt en met een rotvaart 2x om zn as draaiend zo de bocht uit vlieg achter me examinator langs... Als ik toch 3 seconde later daar had gereden.. :X

Maar goed, beide niets waar ik wat aan kan doen, gelukkig goed afgelopen en bovendien geslaagd :P

Gefeliciteerd!!! *O* *O*

Tsjoh! Inderdaad wel vreemde omstandigheden! Ondanks dat heb je je niet laten afleiden!

3 maal hulde :} :} :}
 
Gefeliciteerd voor de geslaagden. Wát een verhaal, Reemster; gelukkig is het goed afgelopen.

Gefeliciteerd met je aankoop, Remco. Heb je al foto's? Wat een net verlanglijstje heb jij nog ;)

Morgen heb ik eindelijk, sinds ruim 3 weken, weer les. Heb er zin in!!!
 
Mijn eerste motor wordt een yamaha fazer 600 (eerste type) of yamaha TDM 850 (tweede type). Tenminste, als ik ze kan vinden voor een goed prijssie nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald natuurlijk.


;( :N

Anders komen we met zijn allen wel een keer op ziekenbezoek :Y

ik hoor een nieuwe lessers-meeting aankomen...

Trouwens, ik heb ondertussen mijn AVB gehaald, alleen weet ik ff niet meer welke dag. k'mot het ff opzoeke. :P
 
Bochten is niet zo zeer het probleem, het is meer het werk in de stad

-Zorgen dat je naar dingen kijkt die nut hebben ( dus niet teveel focussen op de auto voor je... je weet wel dat die er rijd).
- Zorgen dat je optijd klaar bent met je motor ( goede versnelling, juiste snelheid, positie op de weg etc)
- beter 1x goed kijken, dan 3x half..

ik had vooral dat ik wel keek naar rechts bijvoorbeeld, maar dat ik dan nog niet wist of er wat aan kwam, en hoe snel... dus niet alleen kijken, maar ook waarnemen!

En het paniek gevoel (waardoor je dingen vergeet/niet ziet) werd bij mij een stuk minder toen in er voor zorgde dat ik met de motor al helemaal klaar was voor het kruispunt...
 
Laatst bewerkt:
ik vind (een aantal van de modellen van) de R6 en de R1 ook echt super mooi.
Maar vrienden van me rijden honda cbr600 die vind ik ook zoooo mooi
of de suzuki gsxr

er zijn zo veel mooie modellen.. Ik rij momenteel een thundercat, voorlopertje van de R6 en tis maar een 600 cc. Ben er zelf wel heel blij mee.
Ik vind sport sowieso heerlijk rijden vergeleken met naked ed

Ik wilde alleen niet starten met een 1000cc omdat ik mezelf en mn ongelukjes ken :P

Maar ik denk ook dat er ooit bij mij een R6-je komt te staan ;)

Ik denk dat wij een beetje dezelfde smaak hebben ;)
 
Gefeliciteerd met je aankoop, Remco. Heb je al foto's? Wat een net verlanglijstje heb jij nog ;)
Foto's heb ik nog niet, ik ga zo zelf wel even wat foto's maken, maar dat is dan stilstaand.
Dit is mijn korte-termijn-verlanglijstje, verder heb ik nog een schandalig decadent lange-termijn-verlanglijstje (nieuwe motor, auto, speedboot, baan, huis, vrouw, enz.)
 
Afgelopen maandag afgereden :D En geslaagd! Was wel een apart examen, mijn examinator zei nog nooit zo iets mee gemaakt te hebben :P Binnen het half uur werd ik eerst bijna door een pools busje van me sokken gereden die tussen een aantal auto's waar ik voorrang van had / kreeg kwam door zetten en achter me langs schoot... En wat later rijden we een weg omhoog die in een flauwe bocht naar links loopt, waar van de andere kant een auto naar beneden komt en met een rotvaart 2x om zn as draaiend zo de bocht uit vlieg achter me examinator langs... Als ik toch 3 seconde later daar had gereden.. :X

Maar goed, beide niets waar ik wat aan kan doen, gelukkig goed afgelopen en bovendien geslaagd :P

Knap link ja, maar gefeliciteerd! :Y
 
Mijn eerste motor wordt een yamaha fazer 600 (eerste type) of yamaha TDM 850 (tweede type). Tenminste, als ik ze kan vinden voor een goed prijssie nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald natuurlijk.ik hoor een nieuwe lessers-meeting aankomen...

Trouwens, ik heb ondertussen mijn AVB gehaald, alleen weet ik ff niet meer welke dag. k'mot het ff opzoeke. :P

*O* *O* *O*
 
Update! *O*

Gianmarco
AVB-examen: 23-09-2009
Theorie-examen: 06-10-2009
AVD-examen: 30-10-2009 (Geslaagd!!)
Rijschool: RVV, Amsterdam (Bos & Lommer)
Lesmotoren: Honda CBF500, Kawasaki ER6N en Honda XL700VA TransAlp

Maandag het A´tje laten toevoegen aan mijn rijbewijs en dan volgend weekend lekker :]. Nu nog een leuke brommer uitzoeken!! :9~
 
Mijn eerste motor wordt een yamaha fazer 600 (eerste type) of yamaha TDM 850 (tweede type). Tenminste, als ik ze kan vinden voor een goed prijssie nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald natuurlijk.ik hoor een nieuwe lessers-meeting aankomen...

Trouwens, ik heb ondertussen mijn AVB gehaald, alleen weet ik ff niet meer welke dag. k'mot het ff opzoeke. :P

Gefeliciteerd man! *O* *O* *O*
 
Foto's heb ik nog niet, ik ga zo zelf wel even wat foto's maken, maar dat is dan stilstaand.
Dit is mijn korte-termijn-verlanglijstje, verder heb ik nog een schandalig decadent lange-termijn-verlanglijstje (nieuwe motor, auto, speedboot, baan, huis, vrouw, enz.)
Haha als laatste pas een vrouw. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan