Het Grote RS/RGV250 Topic

250 meeting?

  • Snelst

    Stemmen: 24 75,0%
  • Sneller

    Stemmen: 4 12,5%
  • Snel

    Stemmen: 4 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    32
ja, cam rammelde nogal daar voorin en begon spontaan raar te doen. Kwaliteit is verder OK maar meer als 10 MB kan ik zelf niet hosten dus hij kon niet beter.
 
heee, mensen, ook weer ff een reply van mijn kant.

ondertussen motor helemaal klaar, kenteken binnen, en vollop tts en andere uit de grond geboorde vloeistoffen aan het verbranden 8-)

maar nu staan me een paar dingetjes niet aan. misschien dat jullie wat weten, om het op te lossen? ik kom er iig direct niet uit. naja, ik brand wel los :p :

tussen ongeveer 6000 en 8000 toeren, begint het motorverloop iets te 'hobbelen'

nu ben ik er al achter, dat als ik het gas iets meer dichthoud, dat het dan een stuk beter gaat. een te arm mengsel zou je dan zeggen. hoe pas ik dit het makkelijkst aan? gasnaalden wat hoger zetten? en hoe gaat het dan met de mengselverhouding in de powerband?

nog een probleem: ik word knettergek van die powervalves. de kabels moeten ongeveer 0,8-1,2mm speling hebben. dat heb ik perfect in orde.

maar dan. motor op contact, grijze draad tegen de minpool aan, en contact weer af, zodat de valves volledig open staan. nu moet je schijven gelijk zetten met strepen ten opzichte van de grondplaat. nu heb je 2 strepen per powervalve. ik heb de linkse genomen bij beide cilinders. maar gevoelsmatig ben ik qua vermogen achteruit gegaan, ten opzichte van hoe ie onafgesteld was. doe ik nu iets verkeerd? of hoe kan ik die dingen beter afstellen? ik ben namelijk de engelstalige/af en toe onduidelijke werkplaatshandboek helemaal beu.

nouja, het vlamt verder wel echt lekkeeer 8-) ..... ik stap van een rs50 (70cc) af, maar als je dan vergelijkt, ligt dit zo lekker stabiel in de bochten, de motor dwingt je gewoon platter te gaan 8-)


edit: ohja, trillen jullie rs'en ook wat meer zo rond de 5500 tpm?
 
Laatst bewerkt:
haha,grappig.

Ik hoop dat er deze zomer nog wel eens een meeting komt.
En circuitrijden is leuk,maar een mooie tourtocht met z'n allen misschien wel leuker!

Het zijn ook echt hele leuke,mooie machientjes.


...marcel houdt de zijne ook maar...

Dat hoop ik ook. Want dan ben ik zeker van de partij.
Jammer dat er verder geen reactie komt op mijn post.
Hints/Tips/Advies/op/aanmerkingen.....tis allemaal welkom.
Mijn bike kan ik toch best nog beter/mooier maken.
Heb mijn RS250 nog maar kort, dus inderdaad ik klink
behoorlijk onervaren. Daar schaam ik me ook niet voor
overigens. Dus als er mensen zijn die me waar dan ook
mee kunnen helpen dan stel ik dat zeer op prijs,
bijvoorbeeld tips over het onderhoud (olie, koelvloeistof)
zijn meer dan welkom.

Gr.
Kevin
 
Laatst bewerkt:
Ikke, ga ik vast beginnen met sparen ;)

Maar ff serieus, ik wil volgend jaar wel een paar dagen op een buitenlands circuit rijden, en dit lijkt me een goede keus :9~
 
Ben net terug van Assen. Helaas gecrasht in de laatste ronde van de laatste sessie. Ma wel 1:42.9 gereden op me standaard RSje. Foto's komen binnekort nog wel.
 
ik heb al lang geleden fotos van men rgv'tje beloofd
en hier zijn ze dus, heb alleen geen photoshop oid om ze te verkleinen |(
 
hier mijn rgv met inmiddels (gedeeltelijk) gepolijst kader :)
full
 
valt mee, beetje standaard dingen, handvat, remhandel, voetrem, knipperlicht. En kuipscahde, ma die zat er nog aan van vorig jaar.

ik heb nog wel een nieuw handvat liggen en een koelwatertankje (als die ook kapot is!!!)
Wellicht ben je daar mee gematst.
zijn alle twee nieuw en ik hoor het wel.

Wat was je rondetijd????
En met welke banden rij je????
 
dat heb ik dus precies hetzelfde en alleen al voor die bocht wilde ik mn gearing wel anders hebben.
kom je dik over je toeren duikersloot uit en dan kan je niet schakelen omdat je brommer te schuin hangt en je beentjes te kort zijn '(

Hoi Aniki

Ik zal deze week even in dit leuke topic uitleg geven over hoe ik rond ging op Assen. Wellicht hebben meerdere jongelui er iets aan.
Smokey kent mij wel want hij heeft mijn racekuipen gekocht en gaat daarom rond als (ex)#60. Lache he....

Ook over het geen hier boven staat beschreven kan ik nog wel iets kwijt en uitleg geven hoe je dat simpele probleem kunt verhelpen.
Wellicht zijn er mannen die eind sept. 2004 zin hebben om nog een crt/circuitdag te rijden op Assen. Dan kom ik ook meerijden en kun we er een dolle }) boel van maken |( .

Hoor het wel!!! 8-)

Kijk voorlopig effe op:http://www.tt-assen.com/Welkom/Kalenders/Rijvaardigheid/rijvaardigheid.html
 
Hoi Aniki

Ik zal deze week even in dit leuke topic uitleg geven over hoe ik rond ging op Assen. Wellicht hebben meerdere jongelui er iets aan.
Smokey kent mij wel want hij heeft mijn racekuipen gekocht en gaat daarom rond als (ex)#60. Lache he....

ik weet het, had er ook op gereageerd maar was net te laat... :P
 
ik heb nog wel een nieuw handvat liggen en een koelwatertankje (als die ook kapot is!!!)
Wellicht ben je daar mee gematst.
zijn alle twee nieuw en ik hoor het wel.

Wat was je rondetijd????
En met welke banden rij je????

Ik ga van de week als het weer wat minder wordt de boel ff loshalen. Dan weet ik wat er precies kapot is. Ma ik zal het onthouden dat je nog wat spulletjes hebt liggen.
Was me 2e keer op assen en ik reed een 1:42.9 op bridgestone BT090's. Verder is ie helemaal origineel. En volgende jaar ga ik zeker weer. Super verslavend.
 
Weer een klein probleempje...

De RS lekt een olieachtig goedje. ;( Ik dacht eerst dat ik het dekseltje van de powervalves niet goed had vastgezet nadat ik ze laatst had schoongemaakt, maar de smurrie lijkt ergens bij het spruitstuk/membraan van de linkercilinder vandaan te komen. Heb net ff snel gekeken, maar ik heb geen zin om de motor vandaag verder uit elkaar te gaan halen omdat ik morgen voor 11 dagen op vakantie ga. 8-) Maar ik ben toch benieuwd of iemand weet wat de oorzaak zou kunnen zijn...

(zal uiteraard op vakantie ff een internetcafe opzoeken om een beetje op de hoogte te blijven :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan