Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Dat is ook een beetje overdreven, sta ook maar wat te prutsen in een schuurtje.

Ik ben het niet eens met wat die gasten van nonpaints zeggen en ik kom er vaak zat, zit natuurlijk bij mij om de hoek.

Iedere lak wordt mooier met een paar lagen blanke lak erover. Het wordt dan "dieper", alsof er een glasplaat overheen ligt en in feite is dat ook zo.

Ik ben nu begonnen aan een Katana in wit. Gewoon standaard niet-metallic saai wit maar daar gaat zeker wel blanke lak overheen, wordt echt veel mooier.
 
Ondertussen spuitbussen gekocht;

Ben gegaan voor de onderstaande RAL kleuren:
RAL 9006 (wit aluminium) voor de ringen van de verstralers
RAL 9004 (signaalzwart) voor de behuizingen
Heb zo'n kleurenwaaier liggen met RAL kleuren; dus die naast de koplamp gehouden.. deze kwamen het beste overeen.
 
Heren, Rene, Norrie,

das lang geleden, zijn jullie bekend met de Moonwalk van PPG? Ik ben eigenlijk al een hele tijd uit de wereld, maar ik vroeg me af hoe je het makkelijkste zelf kan tinten, aangezien dat systeem eigenlijk vol automatisch is.

Ervaringen hier mee??
De Moonwalk is van PPG. Hoewel ik elke dag met PPG werk heb ik mij er nog niet in verdiept.
Enigste wat ik weet is dat dat ding zo duur is dat je er wel dikke productie mee moet draaien om de kosten er uit te krijgen.

Zal de vertegenwoordiger er eens naar vragen hoe die precies werkt.
Denk via de spectrometer maar die is bij geen enkel merk bulletproof.
 
Heren, Rene, Norrie,

das lang geleden, zijn jullie bekend met de Moonwalk van PPG? Ik ben eigenlijk al een hele tijd uit de wereld, maar ik vroeg me af hoe je het makkelijkste zelf kan tinten, aangezien dat systeem eigenlijk vol automatisch is.

Ervaringen hier mee??

Bovenstaande is een beetje het nadeel van een hobby-spuiter. Ik ben ingenieur en geen spuiter, dat laatste is een uit de hand gelopen hobby. Maar ik heb dus geen kennis van de meest moderne systemen, nieuwe ontwikkelingen etc, ik zit niet in dat wereldje. Gelukkig is een maat van me wél een professioneel spuiter en brengt me soms wat nieuwe technieken en materialen bij, want anders spoot ik nog steeds met laquer.....
 
goedenavond allen,

ik heb een vraagje over chroomwerk overspuiten zonder zandstralen en coaten, ik ben enorm fan van de suzuki intruder m1800 alleen ik heb betaalbare motoren gevonden van rond 2013, nadeel is, deze modellen hebben een chroom uitlaat en motor onderdelen, het liefst heb ik een BOSS editie maar ja, kostenplaatje... nu had ik bedacht, als ik een 2013 m1800 koop en de chrome onderdelen kan overspuiten zonder al te veel gedoe dat dat een optie zou zijn voor mij, nu lees ik dat een aantal van jullie een etsende primer aanraden en het chrome oppervlak licht opschuren met scotch brite, werkt dit ook voor de hetere onderdelen? de uitlaat bijvoorbeeld, ik heb begrepen dat spuitwerk van uitlaatsystemen afbladdert als de onderlaag verchroomd is, heeft iemand hier meer info over voor mij?

Bij voorbaat bedankt voor de tijd en moeite om te lezen :)
 
goedenavond allen,

ik heb een vraagje over chroomwerk overspuiten zonder zandstralen en coaten, ik ben enorm fan van de suzuki intruder m1800 alleen ik heb betaalbare motoren gevonden van rond 2013, nadeel is, deze modellen hebben een chroom uitlaat en motor onderdelen, het liefst heb ik een BOSS editie maar ja, kostenplaatje... nu had ik bedacht, als ik een 2013 m1800 koop en de chrome onderdelen kan overspuiten zonder al te veel gedoe dat dat een optie zou zijn voor mij, nu lees ik dat een aantal van jullie een etsende primer aanraden en het chrome oppervlak licht opschuren met scotch brite, werkt dit ook voor de hetere onderdelen? de uitlaat bijvoorbeeld, ik heb begrepen dat spuitwerk van uitlaatsystemen afbladdert als de onderlaag verchroomd is, heeft iemand hier meer info over voor mij?

Bij voorbaat bedankt voor de tijd en moeite om te lezen :)
scotchbrite is echt te fijn.

bedoel je alleen de demper of ook de bochten?
 
goedenavond allen,

ik heb een vraagje over chroomwerk overspuiten zonder zandstralen en coaten, ik ben enorm fan van de suzuki intruder m1800 alleen ik heb betaalbare motoren gevonden van rond 2013, nadeel is, deze modellen hebben een chroom uitlaat en motor onderdelen, het liefst heb ik een BOSS editie maar ja, kostenplaatje... nu had ik bedacht, als ik een 2013 m1800 koop en de chrome onderdelen kan overspuiten zonder al te veel gedoe dat dat een optie zou zijn voor mij, nu lees ik dat een aantal van jullie een etsende primer aanraden en het chrome oppervlak licht opschuren met scotch brite, werkt dit ook voor de hetere onderdelen? de uitlaat bijvoorbeeld, ik heb begrepen dat spuitwerk van uitlaatsystemen afbladdert als de onderlaag verchroomd is, heeft iemand hier meer info over voor mij?

Bij voorbaat bedankt voor de tijd en moeite om te lezen :)

Poedercoaten is wat je wil, chrome blokdelen en uitlaat zou ik nooit spuiten, daarnaast is poedercoaten vaak nog goedkoper.

Ik was hiervoor 75 euro kwijt, en dan niet via een handig mannetje maar gewoon een bedrijf:

smsazzL.jpg


t9KXjis.jpg
 
De Moonwalk is van PPG. Hoewel ik elke dag met PPG werk heb ik mij er nog niet in verdiept.
Enigste wat ik weet is dat dat ding zo duur is dat je er wel dikke productie mee moet draaien om de kosten er uit te krijgen.

Zal de vertegenwoordiger er eens naar vragen hoe die precies werkt.
Denk via de spectrometer maar die is bij geen enkel merk bulletproof.
Thx ouwe.. ja precies leuk zon meter om op 95% te komen ma de laatste loodjes moet je toch vaak zelf doen. Ben benieuwd!
 
Bovenstaande is een beetje het nadeel van een hobby-spuiter. Ik ben ingenieur en geen spuiter, dat laatste is een uit de hand gelopen hobby. Maar ik heb dus geen kennis van de meest moderne systemen, nieuwe ontwikkelingen etc, ik zit niet in dat wereldje. Gelukkig is een maat van me wél een professioneel spuiter en brengt me soms wat nieuwe technieken en materialen bij, want anders spoot ik nog steeds met laquer.....
Hehe oke kan ik jou een hand geven. Ik heb het spuiten opgegeven om een engineer te worden haha
 
Thx ouwe.. ja precies leuk zon meter om op 95% te komen ma de laatste loodjes moet je toch vaak zelf doen. Ben benieuwd!
spectrometer kijkt in een bibliotheek van bestaande kleurennummers/recepten.
dus het kan best dat hij een kleur vind die 100% is maar kan ook best zijn dat de dichtst bij zijnde kleur maar 80% is.
Elk krasje, vuiltje etc. kan al een foute meting geven.

Het het is niet zo (zo als vele denken) dat de meter zelf kleuren maakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan