Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
ik wil zelf gaan beginnen met spuiten (van me stunt motor en me pick-up)
wat zou een nette beginners set zijn?
en waar moet ik op letten bij aanschaf van een pistool?
en waar kan ik de verf het best halen van ene hoor ik bouwmarkt en ander specialisten zaak..

ik zat zelf aan zon setje te denken
Autolak/Grondlak/Blankelak/nonpaint

alvast bedankt gr
Opzich een leuk beginnerssetje.
Verwacht alleen niet dezelfde kwaliteit (van zowel spuit als je spuitwerk) als van de spuiten waar ik mee werk (3/400 euro per stuk)

Zelfde met je verf.

Ik heb ook hotrod kevers met 1K bouwmarkt verf gespoten en ik spuit met verf waar een mengkleurtje gemiddeld 100/120 euro per liter is.
Ook daar geld, alle kwaliteit naar de prijs.

Tussenweg is 2K industrieverf bij een knappe lak leverancier.
Vrij goedkoop maar toch beter dan bouwmarkt verf.
 
Dat ligt aan jou zelf....
de meeste spuiters hier kunnen ook echt wel resultaat behalen met bouwmarkt verf...alleen op de lange termijn kunnen we dat niet zeggen hoe het eruit blijft zien..!

elke waarde heeft zijn prijs...!
begin el cheapo...kijk of je het echt echt echt wilt...en verhoog dan je kwaliteit van materiaal en kunde...!


succes man..!
 
Mag ik hier vragen of er ook en wie een motorkap, spatbord en bumper metallic blauw kan spuiten van een focus van mijn dochter...heb de boel al weer recht getrokken en gemonteerd, maar is van een donkerblauwe..
Hoeft niet geplamuurd te worden of iets aan het plaatwerk gedaan te worden, as is gewoon spuiten
 
Een vraagje voor de kenners hier:

Ik wil het motorblok van m'n Bandit 1200 gaan spuiten, zilverkleurig.

Nu zit ik in dubio om Motip High temp spray/engine paint of alu/zink spray te gebruiken.

Ik wil het eigenlijk goed doen en het complete blok demonteren.
De high temp spray moet echter verwarmd worden na aanbrengen ivm de uitharding, dat lijkt me niet handig als het blok gedemonteerd is.

Alu zink spray is ook bestand tot 350graden en heeft een mooi zilverkleurig uiterlijk, maar blijft zoiets op de lange termijn ook mooi of vergrijst het? of reageert het misschien met het alu?
 
...dat alu-zinkspray is veel grover..., ik heb dat op de remklauwen van mijn auto zitten...
...het blijft wel mooi, maar voor een motorblok lijkt mij het niet helemaal je dat... ;)
 
Zo'n bandit blok is wat grover qua opbouw, dus geen grotere egale oppervlakten.
Ik zal vd week wel even een proefstukje spuiten op een carterdeksel, kijken hoe dat zich houd.

Is de alu zink spray op je remklauwen nog steeds glanzend na een tijd?

2000-Bandit-600.jpg
 
.

...zinkspray glanst niet echt, maar het blijft er voor op de remklauwen, en de naven van de schijven meer dan prima uit zien...


Afbeelding%20079-X2.jpg


Afbeelding%20078-X2.jpg



...er is maar 1 nadeel (vind ik) als je die zinkspray gaan verwerken..., die zinkdeeltjes dwarrelen ook echt alle kanten op...
 
Mag ik hier vragen of er ook en wie een motorkap, spatbord en bumper metallic blauw kan spuiten van een focus van mijn dochter...heb de boel al weer recht getrokken en gemonteerd, maar is van een donkerblauwe..
Hoeft niet geplamuurd te worden of iets aan het plaatwerk gedaan te worden, as is gewoon spuiten


iedereen.... O-)
 
tja dan koop ik wel een liter kleur en blank on line, en flans het er zelf wel op...

Pest met metallic bij mij is dat je in het zonlicht vaak kunt zien hoe de spuitbanen lopen op grote oppervlaktes
 
Een vraagje voor de kenners hier:

Ik wil het motorblok van m'n Bandit 1200 gaan spuiten, zilverkleurig.

Nu zit ik in dubio om Motip High temp spray/engine paint of alu/zink spray te gebruiken.

Ik wil het eigenlijk goed doen en het complete blok demonteren.
De high temp spray moet echter verwarmd worden na aanbrengen ivm de uitharding, dat lijkt me niet handig als het blok gedemonteerd is.

Alu zink spray is ook bestand tot 350graden en heeft een mooi zilverkleurig uiterlijk, maar blijft zoiets op de lange termijn ook mooi of vergrijst het? of reageert het misschien met het alu?
VHTlak.nl - Hittebestendige verf van VHT

Ik hoor over VHT spuitbussen veel betere berichten.
 
Ik ben ook bezig met spuiten. En een tip die ik kreeg van een airbrusher, doe de spuitbus, voor je begint, even in warm water. de verf wordt dunner en vloeit beter uit en de druk in de spuitbus wordt hoger en dat bevordert het spuiten.
Ik zal kijken of ik 2 foto's kan posten van het spuiten van een velg.
[IMGATT]
full
 
onze verf is natuurlijk altijd op temperatuur,maar is wel een goede tip van warm water...(geef ik zelf ook altijd _O- )

maar ik heb liever ook object op temperatuur...droogt fijner.vloeit mooier..

succes
 
tja dan koop ik wel een liter kleur en blank on line, en flans het er zelf wel op...

Pest met metallic bij mij is dat je in het zonlicht vaak kunt zien hoe de spuitbanen lopen op grote oppervlaktes

misschien wat kortaf van mij,
maar als je er moeite mee hebt idd ff uitbesteden
ik bedoelde dat iedere spuiter met een cabine dat wel zou moeten kunnen,ik wel in ieder geval...(tenminste dat zeg ik altijd tegen mijn klanten... O-) )

kweet niet of je in de buurt woont..ik zit in amerongen...

grtz,
 
Toch nog ff een vraagje..

Ik heb op een plek in het linker balhoofd kapje een oneffenheid. Normaal bij hoogglans polijst ik dit met rode commandant eruit. Maar hoe kan ik dit het beste met mijn matte lak doen..??

Al vast bedankt..!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan