Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Fzrene, filmpje is van een video over plastidip :D ben er inmiddels achter dat ze deze kleur met dat plastidip grape noemen.

Zit er aan te denken om de kappen (proberen) zelf te spuiten met compressor.
Heb nog geen spullen hiervoor gekocht. Heeft iemand mischien een link of info over een starter setje?
En wat voor lak kan ik als beginner het beste gebruiken?
 
Fzrene, filmpje is van een video over plastidip :D ben er inmiddels achter dat ze deze kleur met dat plastidip grape noemen.

Zit er aan te denken om de kappen (proberen) zelf te spuiten met compressor.
Heb nog geen spullen hiervoor gekocht. Heeft iemand mischien een link of info over een starter setje?
En wat voor lak kan ik als beginner het beste gebruiken?

Dat kan je altijd doen natuurlijk maar als het een kwestie is van low budget dan is zelf spuiten zonder spullen nog steeds duur als je alles moet kopen.

Ik kan het wel redelijk low budget doen en zit in Ridderkerk. Stuur maar een pb als je een prijsopgave wil hebben.
 
Beste spuiters,

Ik ben bezig met het spuiten van een benzinetank, en ik ben nu zo ver dat er vuller/primer op staat, tussendoor nat geschuurd met korrel 800, en vorig weekend heb ik er 1 laag kleur/lak op gezet (met spuitbus voor alle duidelijkheid). Wegens tijdsgebrek kon ik er toen niet verder aan werken. Nu zou ik er nog een laag op moeten zetten, maar ik vraag me af of ik nu best opnieuw kan schuren (met 800 of 1000?) vooraleer ik terug spuit??
Alvast bedankt.
Mvg,
Tim
 
Ik zou om te beginnen primers nooit nat schuren omdat de meeste primers poreus zijn en er dus vocht intrekt. Dan is je lakwerk al kansloos nog voordat je het aangebracht hebt.

Metallic lak kun je niet schuren voordat de blanke lak erop gaat omdat je de schuurkrassen altijd zult blijven zien.

Wil je het tussendoor schuren om er een nieuwe laag verf op te zetten dan kan dat best.
 
Geen woorden, maar daden.. 3 weken bezig geweest.
Set met spuitbus gespoten:
Diamond Pearl White Fiat 500(2012)
Bourgundi Red R-107C-Y-U
Supersonic Pearl Blue P90B
2 K blanke lak Spraymax

Zo zag de set eruit before… deukje in tank en rode kleur was verweerd op de tank.
De stickers zijn mee gespoten in de blanke lak.
Bekijk bijlage 1329254Bekijk bijlage 1329255Bekijk bijlage 1329256Bekijk bijlage 1329257Bekijk bijlage 1329258Bekijk bijlage 1329259Bekijk bijlage 1329260Bekijk bijlage 1329261Bekijk bijlage 1329262Bekijk bijlage 1329263
:} Netjes :t
 
Ik vind het er knap uitzien, serieus. Als ik inzoom op de foto's is wel te zien dat het niet echt de glans heeft van spuitwerk met een pistool, een echte spuitbussenfinish dus, maar je zal er qua kosten ook niet in de buurt van een profi spuitklus geeindigd zijn dus knap werk.

Als je blanke laklaag dik genoeg is kun je het misschien 1500/2000/2500 natschuren en polijsten, dan glimt het helemaal als een tiet.
 
Vraagje, ik heb een matzwarte tank en net met tanken kwamen er ineens wat benzinespetters uit de tank, uiteraard over de tank... Doe ik altijd zo voorzichtig en gebeurt het toch... Bij het tankstation meteen even een papieren doekje gepakt en droog gedempt (niet gewreven). Thuis aangekomen zag ik op het matzwarte op die plekjes nu dat het meer glanst... :( meteen even m'n poetsmiddeltje gepakt maar ik krijg het niet weggepoetst.

Ideeën?
 
Dit topic ook maar eens een schop geven, zonde om weg te laten zakken.
Ben op het moment bezig met een setje kuipen voor mn circuitfiets.
Met andere woorden het gaat low budget met A C Tion verf wat tape en ongeveer 3 kleuren.

Nou vraag ik me af wat ik voor special effects ik kan geven aan een bepaald vlak dat ik wil spuiten.
Heb eens wat gelezen met een kous erover trekken, huishoudfolie eromheen kreukelen na het spuiten.dat idee.
Kortom trucjes om zoiets te doen op een simpele low budget manier en welke volgorde.

Ben benieuwd naar jullie kunsten iig
 
Simpel effect maar hartstikke leuk en prima met spuitbussen te doen:

Spuit je kuipdelen in een bepaalde basiskleur.

Pak een knijpfles afwasmiddel, dikke zooi zoals Dubro en klieder dat vanaf een afstandje in willekeurige richtingen in klodders en slierten over je kuipdelen.

Spuit hier met een paar andere kleuren overheen. De kleuren zullen in elkaar overlopen

Was de Dubro er met ruim water af.

Wordt een heel leuk effect, zal eens kijken of ik nog ergens een foto heb
 
Deze heb ik ooit eens gedaan: witte basis, vlakken afgetaped, dubro eroverheen gekliederd, 3 kleuren groen er willekeurig overheen die lekker in elkaar overliepen, schoonwassen en blanke lak...

Kost niks, iedereen kan het, leuk resultaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan