Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Het is totaal niet moeilijk, je moet alleen voorkomen dat het afwasmiddel gaat druipen.

Kies daarom een dik vloeibaar afwasmiddel en hou het kuipdeel horizontaal als je het afwasmiddel eroverheen squirt...:+

En hou het vlak als je met spuitbussen de andere kleuren erop spuit.

Kan je niet verzieken.....
 
Ik zit nu op Mallorca dus even weinig activiteit thuis.

Volgende week zal ik wel 's wat foto's van de eigenbouw cabine in wording plaatsen ter info en advies. Ik heb er veel denkwerk in zitten over hoe een goede cabine met verticale luchtstroom te maken in een zeer beperkte ruimte maar ik denk dat dat toch gelukt is. Advies is overigens altijd welkom en gewaardeerd. :)
Zie er naar uit dan heb ik teminste een goede richtlijn om mijn kleine eigenbouw cabine te realiseren! dit is echt een top forum met gouden raad ;-)
 
Stel je hebt een wit oppervlak en spuit daar rood bij, dan zou ik het plakband onder een kleine/scherpe hoek omhoog en van het rood af eraf trekken.
 

Bijlagen

  • 20181209_150630.jpg
    20181209_150630.jpg
    525,4 KB · Weergaven: 41
Stel je hebt een wit oppervlak en spuit daar rood bij, dan zou ik het plakband onder een kleine/scherpe hoek omhoog en van het rood af eraf trekken.
Bedankt voor de reactie,
Ja zo deed ik het altijd al, maar dit wil niet zeggen dat ik het dan misschien toch verkeerd deed ;-) Ik heb sinds een tweetal jaar leren airbrushen maar dit is op karton en zonder het gebruik van tape.
Nu wordt er steeds door mijn vrienden gevraagd om iets op hun motor of helm te spuiten! maar daar heb ik nog geen lessen voor kunnen volgen!
deze wil ik weldra volgen bij Lion Art NL in Goes had begin dit jaar door de ijzel de cursus niet kunnen volgen, momenteel volg ik airbrush lessen bij Frits Beecker in Breda die ook motoren spuit ;-) en daar is mijn volgend project vlammen op een tank spuiten en daar zal het juiste gebruik van de maskeertape wel aan bod komen.
Alleen moet ik nu een spatbord van familie opnieuw doen omdat iemand de lak had laten drogen alvorens de tape te verwijderen met een gerafelde lijn als gevolg, hopelijk krijg ik het met het advies van Lion terug in orde.
 
Weet iemand hier nog een goede spuiter (mag professioneel of amateur zijn) in de buurt van Zwolle?
Zit te twijfelen of ik m'n XTZ750 wil laten spuiten of dat ik het zelf ga doen.
RwmUSGA.jpg

tta59Nh.jpg


Hebben de experts hier wellicht ook een idee wat het zou kunnen gaan kosten? Alle kappen zijn nieuw glasvezel en heb een losse extra tank erbij. Het moet in 1 kleur gespoten worden, waarna er een stickerset op gaat en daarna blanke lak. Zit te denken om de stickers zelf te plakken, aangezien ik me voor kan stellen dat dat een duur geintje kan worden.
 
Bedankt voor de reactie,
Ja zo deed ik het altijd al, maar dit wil niet zeggen dat ik het dan misschien toch verkeerd deed ;-) Ik heb sinds een tweetal jaar leren airbrushen maar dit is op karton en zonder het gebruik van tape.
Nu wordt er steeds door mijn vrienden gevraagd om iets op hun motor of helm te spuiten! maar daar heb ik nog geen lessen voor kunnen volgen!
deze wil ik weldra volgen bij Lion Art NL in Goes had begin dit jaar door de ijzel de cursus niet kunnen volgen, momenteel volg ik airbrush lessen bij Frits Beecker in Breda die ook motoren spuit ;-) en daar is mijn volgend project vlammen op een tank spuiten en daar zal het juiste gebruik van de maskeertape wel aan bod komen.
Alleen moet ik nu een spatbord van familie opnieuw doen omdat iemand de lak had laten drogen alvorens de tape te verwijderen met een gerafelde lijn als gevolg, hopelijk krijg ik het met het advies van Lion terug in orde.
Moet je tape verwijderen als de lak nog nat is?
 
Moet je tape verwijderen als de lak nog nat is?
Dat is nu ook juist mijn vraag op dit forum wanneer is het nu juiste moment om de tape te verwijderen ik dacht als de verf droog is maar niet volledig uitgehard.
bij het spatbord wat ik nu gekregen heb, was men zonder spuitbussen verf komen te zitten!
en dan hebben deze tape laten zitten tot ze de volgende dagen weer verf hadden en dan weer een laag aangebracht!
en toen ze dan de tape lostrokken kwam de verf er met de tape mee af met een heel vuile lijn als gevolg.
 
Dat is nu ook juist mijn vraag op dit forum wanneer is het nu juiste moment om de tape te verwijderen ik dacht als de verf droog is maar niet volledig uitgehard.
bij het spatbord wat ik nu gekregen heb, was men zonder spuitbussen verf komen te zitten!
en dan hebben deze tape laten zitten tot ze de volgende dagen weer verf hadden en dan weer een laag aangebracht!
en toen ze dan de tape lostrokken kwam de verf er met de tape mee af met een heel vuile lijn als gevolg.
Dat is nu ook juist mijn vraag op dit forum wanneer is het nu juiste moment om de tape te verwijderen ik dacht als de verf droog is maar niet volledig uitgehard.
bij het spatbord wat ik nu gekregen heb, was men zonder spuitbussen verf komen te zitten!
en dan hebben deze tape laten zitten tot ze de volgende dagen weer verf hadden en dan weer een laag aangebracht!
en toen ze dan de tape lostrokken kwam de verf er met de tape mee af met een heel vuile lijn als gevolg.
Moet je tape verwijderen als de lak nog nat is?
Nee, erg logisch is het ook niet om dat te doen. Kans dat , o.a. het plakband de natte lak raakt is vrij groot .
 
Meningen zijn verdeeld. Ik haal tape direct weg nadat het gespoten is. Dan is de verf nog nat en er is inderdaad een groot risico dat de tape in de natte lak terecht komt maar dat is een kwestie van opletten en de tape goed ondersteunen en weggeleiden tijdens het eraf trekken.

Ik vind de randjes strakker als de tape er meteen afgaat.
 
Meningen zijn verdeeld. Ik haal tape direct weg nadat het gespoten is. Dan is de verf nog nat en er is inderdaad een groot risico dat de tape in de natte lak terecht komt maar dat is een kwestie van opletten en de tape goed ondersteunen en weggeleiden tijdens het eraf trekken.

Ik vind de randjes strakker als de tape er meteen afgaat.
bedankt voor de informatie!
het is me goed gelukt! ik heb inderdaad de tape er af gehaald direct na het reinigen van mijn pistool, dus ongeveer een half uurtje na het spuiten ;-) en heb nu mooie strakke lijnen.
 
Ben nu mijn bellypan zwart ah spuiten met gewone motip bussen. Steenslag ed zal zeker de verf gaan beschadigen. Zal ik een strook plastidip spuiten waar er veelal vuil tegenaan geslingerd word of zal ik kijken voor een strookje wrap folie? Andere oplossing mag natuurlijk ook.
Overigens heb geen blanke lak gekocht als beschermlaag. Zal ik nog blanke lak spuiten als extra bescherming?
 
Laatst bewerkt:
JA alles is te polijsten, maar de kans dat je weer door de lak heen gaat is aanwezig....
Om even aan te geven...ik heb liggen..
400 -600- 800-1200-1500-2000 schuurpapier
500-800-1200-1500-2000-3000-4000 abralon pads
en natuurlijk siliconevrije polijstpasta, en de eerst aanpak is geheel afhankelijk van wat en hoeveel er gepolijst moet worden
 
Hallo,
Ik heb eigenlijk een autovraag maar durf hem hier wel te stellen. Het gaat immers om een auto die gebruikt gaat worden als het echt te glad is om motor te rijden. Ik heb een low-budget auto op het oog die technisch goed is maar waarbij op (veel) plaatsen de blanke lak loslaat. Is zoiets bij te spuiten met alleen blanke lak of moet ik dan de hele auto opnieuw laten spuiten. Ik vrees namelijk dat als ik hem glad ga schuren ik ook de blauwe kleurlak van de auto schuur waardoor die dof wordt en ook opnieuw gespoten moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan