Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
De laatste was de leukste. De onderkuip zag eruit alsof hij onder de trein had gelegen. Gebroken, gerepareerd, geplakt, doorgeschuurd, alle ellende die je kan verzinnen zat erin:

20190721_195148-1843x1382.jpg
20190721_195158-1382x1843.jpg
20190721_205239-1382x1843.jpg


Wat dit in godsnaam is weet niemand:
20190721_195150-1843x1382.jpg
20190721_205235-1843x1382.jpg


De boel eerst schoongemaakt en de stickers eraf geföhnt.

Tip 3: spuiters stellen het met dit soort onderdelen best op prijs als ze er niet eerst een kilo vet uit moeten scheppen.

De kuip was gebroken en aan elkaar geplakt met ductape en iets wat leek op kauwgom. Alles verwijderd en schoongeschuurd. Daarna aan elkaar gelast en afgewerkt.

Deze onderkuipen zijn van PPE, een zachte flexibele plasticsoort, in tegenstelling tot de rest wat van ABS is. PPE is wit en stinkt enorm als je het smelt, ABS is zwart en dat ehhh, stinkt ook eigenlijk...

De schuurplekken zijn met plastic dichtgesmolten en met flexibele plamuur afgewerkt:

20190721_205218-1843x1382.jpg
20190721_210100-1382x1843.jpg
20190723_144556-1382x1843.jpg
20190723_153236-1843x1382.jpg
20190723_153245-1843x1382.jpg
20190723_153256-1843x1382.jpg
20190723_185554-1843x1382.jpg
20190723_185601-1382x1843.jpg
20190727_184541-1843x1382.jpg
20190728_204938-1843x1382.jpg
20190805_182351-1382x1843.jpg
20190805_182359-1382x1843.jpg


Uiteindelijk kon er een schuur vol plastic opgehaald worden:
20190804_174733-1382x1843.jpg
 
Loont dit de moeite dan?

Voor de eigenaar wel die de 600 euro(*) die dit kostte er voor over had.

(*) prijs noem ik nu vanwege de discussie of het het waard is, anders nooit. Is altijd afhankelijk van de situatie en dus niet een vast gegeven. Kan duurder, kan goedkoper.

Ik vond het ook de moeite waard anders deed ik het niet.

Gooi kapotte delen niet weg, ze zijn altijd te fiksen. Zo'n onderkuip in die staat is niets waard, een gebruikte met krassen 2 tientjes, dus koop liever een iets minder beschadigde voor de spuiter, dat zie je terug in de prijs.

Ga je op je muil, verzamel alle losse stukjes, hoe klein ook. Terugzetten is makkelijker dan namaken.
 
Loont dit de moeite dan?

Voor de eigenaar wel die de 600 euro(*) die dit kostte er voor over had.

(*) prijs noem ik nu vanwege de discussie of het het waard is, anders nooit. Is altijd afhankelijk van de situatie en dus niet een vast gegeven. Kan duurder, kan goedkoper.

Ik vond het ook de moeite waard anders deed ik het niet.

Gooi kapotte delen niet weg, ze zijn altijd te fiksen. Zo'n onderkuip in die staat is niets waard, een gebruikte met krassen 2 tientjes, dus koop liever een iets minder beschadigde voor de spuiter, dat zie je terug in de prijs.

Ga je op je muil, verzamel alle losse stukjes, hoe klein ook. Terugzetten is makkelijker dan namaken.
Super interessant te lezen dit, mooi foto verslag :t
 
Loont dit de moeite dan?

Voor de eigenaar wel die de 600 euro(*) die dit kostte er voor over had.

(*) prijs noem ik nu vanwege de discussie of het het waard is, anders nooit. Is altijd afhankelijk van de situatie en dus niet een vast gegeven. Kan duurder, kan goedkoper.

Ik vond het ook de moeite waard anders deed ik het niet.

Gooi kapotte delen niet weg, ze zijn altijd te fiksen. Zo'n onderkuip in die staat is niets waard, een gebruikte met krassen 2 tientjes, dus koop liever een iets minder beschadigde voor de spuiter, dat zie je terug in de prijs.

Ga je op je muil, verzamel alle losse stukjes, hoe klein ook. Terugzetten is makkelijker dan namaken.
Daar heb je helemaal gelijk in alles is te maken en voor de beun is dat ook zeker te doen. maar voor een bedrijf is het vaak de moeite niet waard .dan is die tijd die daar in gaat vaak beter te besteden .maar bravo het ziet er allemaal weer perfect uit ik had het niet beter gekunt 👍 btw mag ik vragen hoelang je hier overgedaan hebt 😉
 
Hey, ik heb vorig jaar met enig succes mijn tank en spatborden zwart gespoten met 2K industrielak. Ziet er best netjes uit al zeg ik het zelf.
Nu heb ik echter tank stickers gekocht en wil deze begraven onder een laagje 2K blanke lak. Maar ik heb die tank ondertussen wel al een paar keer in de wax gezet en nat geschuurd en gepolijst.

Mijn vraag is nu wat ik best doe alvorens ik die sticker plak en de blanke lak er over zet. Moet ik dan opnieuw schuren en zo ja welke korrel?


Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik zou hem nat 1000 schuren en dan GOED ontvetten, niet met allerlei huishoudelijke troep die daar niet voor gemaakt is maar haal bij een automaterialenzaak een busje Motip 600 entfetter.

Dan de stickers erop en aflakken.

Als het geen geprintte stickers zijn wil ik de sticker nog wel eens voorzichtig opruwen met een gebruikte Scotchbrite grijze schuurpad om de blanke lak beter op de sticker te laten hechten.
 
Hallo, zijn er nog spuiters ,die tijd en zin hebben om mijn Ducati 916 te spuiten.
Gaat om de zijkuipen topkuip en de kont.Moet Rood worden met de bekende witte vlakken.
De aluminium tank is nog een vraagteken, eerst kijken of die mooi wordt met het borstelen anders moet die ook gespoten worden.Afstand maakt mij niet uit, als het maar mooi wordt.

Groet,Johnny
 
Laatst heb ik (volgens mij) hier een paar reacties gelezen over het spuiten van een plastic tank en de moeilijkheden die erbij horen. Aangezien ik met een beschadigde tankcover (origineel, een plastic kap over de plastic tank) zit. Ik heb gekeken naar een nieuwe tankcover maar dit is prijzig (450 euro) waarbij een nieuwe cover waarschijnlijk niet zal passen en ik dan ook een nieuwe tank van ruim 300 euro zou moeten kopen. Nu ben ik dus benieuwd of mijn tankcover opnieuw gespoten kan worden. Naast het spuiten zal er een klein putje (paar millimeter diep, halve centimer lang/breed) opgevuld moeten worden en een kleine scheur vast gemaakt. De scheur is een paar centimeter lang en zit direct aan het putje. Op twee plaatsen mist een klein stukje verf maar het onderliggende plastic is intact. Daarnaast oppervlakkige krassen. Bijgevoegd foto's van mijn tank, hierbij ben ik benieuwd of het mogelijk is om deze opnieuw te spuiten.

Ik ben benieuwd aan wat voor prijs ik zou moeten denken om de tankcover weer netjes te maken. Ik wil dit graag professioneel op laten lossen door iemand met ervaring, ik ben bereid om hier ook een professionele prijs voor te betalen. Er zit op dit moment niet veel haast achter aangezien ik voor langere tijd niet kan rijden. De kleur is naar mijn weten hoogglans zwart.

De eerste drie foto's zijn mijn tank cover. De laatste twee foto's tonen een tank en tankcover van mijn type motor (aprilia shiver, bouwjaar 2011).Mocht er iets niet duidelijk zijn dan verduidelijk ik het graag!
 

Bijlagen

  • IMG_2127.JPEG
    IMG_2127.JPEG
    89,4 KB · Weergaven: 24
  • IMG_2128.JPEG
    IMG_2128.JPEG
    125,3 KB · Weergaven: 28
  • IMG_2129.JPEG
    IMG_2129.JPEG
    59,2 KB · Weergaven: 29
  • hxu0-5028e6336ae3d67a114b896029a132bf.jpg
    hxu0-5028e6336ae3d67a114b896029a132bf.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 26
  • s-l640.jpg
    s-l640.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 25
Heeft er iemand ervaring met overspuiten van emaille? Via Google kom ik op remaille, maar ik weet niet of dat een beetje verwerkbaar is met een spuitpistool. Daarnaast is de keuze aan kleuren beperkt. Ik heb de beschikking over een straalcabine. Is het opruwen van het emaille voldoende om hem vervolgens in de primer te kunnen zetten? En blijft het dan ook nog zitten🙃? Het gaat om oude lelijkgroene industriële lampen die een tweede leven verdienen. Ik ben benieuwd of er ideeën of ervaringen mee zijn.
 
Heeft er iemand ervaring met overspuiten van emaille? Via Google kom ik op remaille, maar ik weet niet of dat een beetje verwerkbaar is met een spuitpistool. Daarnaast is de keuze aan kleuren beperkt. Ik heb de beschikking over een straalcabine. Is het opruwen van het emaille voldoende om hem vervolgens in de primer te kunnen zetten? En blijft het dan ook nog zitten🙃? Het gaat om oude lelijkgroene industriële lampen die een tweede leven verdienen. Ik ben benieuwd of er ideeën of ervaringen mee zijn.
Emaille zeer goed ontvetten en 2K topcoat er direct op gaat goed voor binnen gebruik.
 
Goedemiddag allemaal,

Mijn eerste post hier en meteen een vraag.

Ik heb een Suzuki SV650 uit 2017 waar ik veel plezier aan beleef. Ik vind de huidige kleurstelling wel mooi, maar een beetje saai. Ik zit er aan te denken om de tank een andere kleur te geven; Britisch Racing Green oid? Kunnen jullie een spuiter aanbevelen in de omgeving van Zwolle?

Andere ideeën voor een kleur zijn ook welkom.

Bedankt.

BMqhtJwYTGS1CwlHSi+KZw.jpg
 
Heeft er iemand ervaring met overspuiten van emaille? Via Google kom ik op remaille, maar ik weet niet of dat een beetje verwerkbaar is met een spuitpistool. Daarnaast is de keuze aan kleuren beperkt. Ik heb de beschikking over een straalcabine. Is het opruwen van het emaille voldoende om hem vervolgens in de primer te kunnen zetten? En blijft het dan ook nog zitten🙃? Het gaat om oude lelijkgroene industriële lampen die een tweede leven verdienen. Ik ben benieuwd of er ideeën of ervaringen mee zijn.
Wij hebben op de zaak een glasprimer/verf. Hierna kan je er gewoon een lak systeem op zetten. mogelijk werkt dit ook op emaille
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan