Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Goedemiddag,

Ik heb schade opgelopen bij mijn s1000r wat diepte krassen in de tank de motor is een bmw in de kleur black storm metallic kan iemand hier mij bij helpen ik ben allrisk verzekerd maar met een eigen risico van 250 euro dus niet echt nut om in te schakelen is er iemand die dit kan spuiten en wat zijn de kosten ongeveer daarvan schuren en spuiten.

Ligt er aan of je nog meer stickers op je tank hebt? Die kunnen wel eens duurder zijn dan verwacht. Ik denk dat je voor die 250 euro idd een eind komt.
 
Goedemorgen, is er in de omgeving zuid holland iemand die een tank kan uitdeuken en spuiten? Gaat om een Z1000 bouwjaar 2003 kleur lime green code 7F.
 

Bijlagen

  • IMG_20200914_152520.jpg
    IMG_20200914_152520.jpg
    789,6 KB · Weergaven: 18
Voordat je bij mij uit gaat komen: Vanwege persoonlijke omstandigheden neem ik tot nader order even geen spuitwerk meer aan. Ik hoop dat dat over een paar maanden ten goede veranderd is.

Na even lezen had ik een vermoeden dat je spuitwerk verricht. Is het goed als ik je een pb stuur zodat ik over een paar maand contact met je kan opnemen? Ik mag zelf toch nog niet rijden dus het herstel van de motor moet nog ff wachten.
 
Na even lezen had ik een vermoeden dat je spuitwerk verricht. Is het goed als ik je een pb stuur zodat ik over een paar maand contact met je kan opnemen? Ik mag zelf toch nog niet rijden dus het herstel van de motor moet nog ff wachten.

Ik heb geen gereedschap of kennis om zulke grote deuken eruit te drukken, en om er nu een kilo plamuur in te smeren zit je ook niet op te wachten denk ik.

Dus in alle eerlijkheid laat ik deze sowieso even voorbij gaan.
 
Zitten hier ook spuitgasten werkzaam in noord limburg? Ik wil van de winter mijn motor laten overspuiten, hetzelfde bankstal als FZRene een aantal pagina's terug plaatste, een Street glide. Als ik zeker weet dat het goed gebeurd wil ik er best een stukje voor rijden. Genoeg schadeherstel bedrijven hier in de buurt maar dan wordt alles in een dag overgeblazen (bij wijze van spreken) en moet je maar afwachten hoe je het terugkrijgt.

Niemand in Limburg?
 
Ik heb enkele maanden geleden bij @FZRene me hele motor laten spuiten. Deze was door leeftijd een beetje erg lelijk geworden. Zo doende werd het een bijna complete rebuild van de motor.

Maar ik ben erg blij met het resultaat en hoop dan ook dat Rene snel weer kan spuiten.

De kleur waar we op uitkwamen in goed overleg met Rene was Panther Black, met een color metallic erin. Waardoor die een beetje van zwart naar Blauw/paars shift.

Hier onder even wat plaatjes van vandaag.

20200930_144920.jpg
20200930_144901.jpg
 
Is er hier op het forum nog een (semi) professionele spuiter actief? Ik zoek iemand die wat kuipdelen van mijn Duke 790 kan spuiten.
Liefst in de buurt Dordrecht. Maar tegen een scherpe prijs is een eind rijden ook probleem.
Ik hoor het graag als er iemand is. Pb mag ook
 
Ik heb een kras op de tank van mijn Yamaha R1 (2015) en dacht dit te laten spuiten bij een lokaal schadeherstel bedrijf. Blijkbaar is het erg moeilijk of zelfs onmogelijk om exact de juiste kleur te maken. Heeft iemand een adres waar men dit wel kan?
 
Ik heb een kras op de tank van mijn Yamaha R1 (2015) en dacht dit te laten spuiten bij een lokaal schadeherstel bedrijf. Blijkbaar is het erg moeilijk of zelfs onmogelijk om exact de juiste kleur te maken. Heeft iemand een adres waar men dit wel kan?
Nouja, exact dezelfde kleur.. Zo spuiten dat het niet opvalt is gewoon mogelijk. Een beetje schadebedrijf kan de kleur inscannen. Het wordt pas echt lastig als het een zelfgemaakte kleur is of een kleur met een bijzondere flake of parelmoer. :)

Ik zou gewoon naar een paar andere bedrijven langsgaan.
 
Hallo allemaal,

Ik wil mijn 1 jaar oude, ongespoten Yamaha zijkoffers van een laklaag gaan (laten) voorzien. De linker koffer heeft helaas een paar krassen opgelopen. Ik heb al e.e.a. aan prijzen opgevraagd bij spuiters, en dat valt nog niet mee. Ik stel geen eisen aan de kleur, zwart is goed (geen metallic). Hoogglans of zijdeglans is nog een overweging. Hoogglans staat een beetje overdone op mijn motor, en trekt de aandacht naar de koffers. Een overweging voor mij is de koffers hoogglans laten spuiten, en deze dan (ook ter bescherming) te wrappen met een zijdeglans folie.. Dan zijn de koffers vermoedelijk nog netjes als ik ze wil verkopen, en heb ik meteen een eerste bescherming tegen stoten (op hotelkamers etc.).

Direct wrappen kan niet i.v.m. de structuur die erop zit, en het gebrek aan hechting.

Optie 2 is dat ik het zelf ga spuiten... al dan niet met spuitbussen. Het enige waar ik over twijfel is of ik de hechting goed krijg... heb altijd het idee dat verf uit spuitbussen kwalitatief minder is en vooral minder hard en duurzaam is... het moet niet zo zijn dat de verf er na een paar maanden af valt..

Links de huidige koffer, rechts een nieuwe Yamaha koffer in zijdeglans gespoten..

Bekijk media item 1353000
Wie heeft er advies voor me? Heb de beschikking over een geisoleerde schuur met verwarming... en deze winter wel tijd..
 
Laatst bewerkt:
@FZRene , ben je al weer toe aan een klusje? Ik heb onlangs een gele CB400F gekocht, maar daar moet de tank en zijdeksels van overgespoten worden.
De lak is vaal, en de stickerset klopt niet. Nu heb ik wel een originele stickerset gekocht, (deze keer wel de goede, niet zoals bij de z650, die je eerder voor me gedaan hebt). Ik zou het eventueel ook zelf kunnen, met spuitbussen, maar jou werk is me goed bevallen.
 
Gewoon met een spuitbus.

Spuitbus kunststof hechtprimer en dan zijdeglans of matzwart.

Als ze structuur hebben er er krassen inzitten: spuitbus bumper structuurspray.

Ik ben zelf hobbyspuiter maar met jouw eisen/wensenlijst kocht ik spuitbussen. Ben je voor een paar tientjes klaar.

Je bedoelt de welbekende spuitbusjes van Motip? De diepste krassen zijn toch wel 1 [mm]. Moet ik daar geen plamuur voor gebruiken? Er hoeft na het spuiten geen structuur meer in te zitten..

Bekijk media item 1353002
Ik vind het overigens niet erg om de koffers elke paar jaar van een nieuwe laag te voorzien, maar de motor is nagenoeg nieuw en het moet wel een beetje ogen.. ;)
 
Hallo allemaal,

Ik wil mijn 1 jaar oude, ongespoten Yamaha zijkoffers van een laklaag gaan (laten) voorzien. De linker koffer heeft helaas een paar krassen opgelopen. Ik heb al e.e.a. aan prijzen opgevraagd bij spuiters, en dat valt nog niet mee. Ik stel geen eisen aan de kleur, zwart is goed (geen metallic). Hoogglans of zijdeglans is nog een overweging. Hoogglans staat een beetje overdone op mijn motor, en trekt de aandacht naar de koffers. Een overweging voor mij is de koffers hoogglans laten spuiten, en deze dan (ook ter bescherming) te wrappen met een zijdeglans folie.. Dan zijn de koffers vermoedelijk nog netjes als ik ze wil verkopen, en heb ik meteen een eerste bescherming tegen stoten (op hotelkamers etc.).

Direct wrappen kan niet i.v.m. de structuur die erop zit, en het gebrek aan hechting.

Optie 2 is dat ik het zelf ga spuiten... al dan niet met spuitbussen. Het enige waar ik over twijfel is of ik de hechting goed krijg... heb altijd het idee dat verf uit spuitbussen kwalitatief minder is en vooral minder hard en duurzaam is... het moet niet zo zijn dat de verf er na een paar maanden af valt..

Links de huidige koffer, rechts een nieuwe Yamaha koffer in zijdeglans gespoten..

Bekijk media item 1353000
Wie heeft er advies voor me? Heb de beschikking over een geisoleerde schuur met verwarming... en deze winter wel tijd..
Geen ervaring, maar misschien is Plastidip ook een optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan