Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Geen ervaring, maar misschien is Plastidip ook een optie?
Ik heb bijna drie jaar geleden mijn zadel met plastidip gespoten om wat barstjes en scheuren te camoufleren, maar ook om hem wat ruwer te maken want het was nogal een glijbaan. Ja, na drie jaar mijn schurende kont te hebben moeten dragen begint het wel wat te slijten. Het mooie is dat je het eenvoudig weer kunt bijwerken. Plastidip, of spraydip in mijn geval (minder geld, beter leverbaar, en over de kwaliteit kan ik niet klagen dus) is echt topspul.
 
Oke oke, ik ben om.... :) ga het zelf doen. Ben al begonnen met een stukje te schuren. De ruwe structuur is heel snel weg, de krassen zijn minder erg dan ik had verwacht..

Bekijk media item 1353006
Ik vraag me alleen af hoe ik dit het beste kan fixen... ik weet niet of kunststof primer dit gaat vullen. Helemaal glad schuren vind ik ook nog niet een geweldig idee omdat de dikte van het deksel dan afneemt.. Misschien toch maar beetje kunststof plamuur? Of filler?
 
Oke oke, ik ben om.... :) ga het zelf doen. Ben al begonnen met een stukje te schuren. De ruwe structuur is heel snel weg, de krassen zijn minder erg dan ik had verwacht..

Bekijk media item 1353006
Ik vraag me alleen af hoe ik dit het beste kan fixen... ik weet niet of kunststof primer dit gaat vullen. Helemaal glad schuren vind ik ook nog niet een geweldig idee omdat de dikte van het deksel dan afneemt.. Misschien toch maar beetje kunststof plamuur? Of filler?
Kunststofprimer is geen vullende primer. Het is alleen een hechtingsprimer.

Sommige kunststoffen gaan "haren" als je ze schuurt dus dan zit je sowieso aan grondverf/primer vast en terug schuren.

Nu verwacht is dat dit ABS is dus dan valt dat wel mee meestal.
Elke kunststof heeft zijn eigen bewerkingsmethode.
Sommige kan je schuren, sommige kan je beter alleen reinigen met speciale kunststof reinigers en primeren etc.
 
Kunststofprimer is geen vullende primer. Het is alleen een hechtingsprimer.

Sommige kunststoffen gaan "haren" als je ze schuurt dus dan zit je sowieso aan grondverf/primer vast en terug schuren.

Nu verwacht is dat dit ABS is dus dan valt dat wel mee meestal.
Elke kunststof heeft zijn eigen bewerkingsmethode.
Sommige kan je schuren, sommige kan je beter alleen reinigen met speciale kunststof reinigers en primeren etc.
Deze moet ik toch echt schuren om de structuur eraf te krijgen. Ik heb dus al een stukje gedaan, dat ziet er goed uit.
Ik had inderdaad begrepen dat de kunststof primer erg dun is, en enkel voor de hechting. Ik heb me ook laten vertellen dat deze krassen te ondiep zijn (nog geen 0,5 mm) voor (2K)-plamuur. Motip heeft wel een filler, ik denk een soort spuitbare plamuur.
 
Om de structuur er uit te krijgen moet je plamuren, spuitplamuur, of soms is grondverf al genoeg. Schuren kan ook, tis maar net hoe leuk je dat vindt
.
Je begrijpt me verkeerd. De structuur schuur je er zo af, stelt niets voor. De oneffenheden waar ik nog mee zit zijn de krassen van een betonnen paaltje die ik geraakt heb... Die ga ik met schuren niet weg krijgen, ik vind ze daarvoor te diep..
 
Likje lakplamuur?
Waarschijnlijk wel. Moet nog even kijken wat Motip te bieden heeft en wat voor mij het meest handig is... daar ik heeeel weinig nodig heb en het wellicht nooit meer gebruikt gaat worden. Wellicht is er (spuit)plamuur/filler welke ik ook bijv. nog op hout kan gebruiken.. wat is eigenlijk het verschil tussen spuitplamuur en filler?
 
Waarschijnlijk wel. Moet nog even kijken wat Motip te bieden heeft en wat voor mij het meest handig is... daar ik heeeel weinig nodig heb en het wellicht nooit meer gebruikt gaat worden. Wellicht is er (spuit)plamuur/filler welke ik ook bijv. nog op hout kan gebruiken.. wat is eigenlijk het verschil tussen spuitplamuur en filler?
Niets. Filler is plamuur, maar dan in het engels. Spuitplamuur /spuitfiller is dun en gewone plamuur kan je wat dikker opzetten. Dus voor jou wat beter van toepassing :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen in het westen van het land die biezen kunnen zetten? Ik wil op een BMW klassieke witte biezen hebben maar alle adressen die ik kan vinden zijn overleden of zitten tegen de Duitse grens. En inderdaad, ik heb er geen Theo Terwel budget voor en ik wil zeer beslist geen plakbiezen onder blanke lak..
 
Zijn er mensen in het westen van het land die biezen kunnen zetten? Ik wil op een BMW klassieke witte biezen hebben maar alle adressen die ik kan vinden zijn overleden of zitten tegen de Duitse grens. En inderdaad, ik heb er geen Theo Terwel budget voor en ik wil zeer beslist geen plakbiezen onder blanke lak..
vroeger zat er 1 in de haven van Hoorn. Zal eens kijken of ik die kan terug vinden. Die maakte hele reclames en biezen met de hand
 
Dan wacht je te lang. Voordeel van deze methode is dat je het tape net zo vaak kunt repositioneren totdat het perfect ligt, kun je uitmeten. En direct na het spuiten haal je het tape weg, als de witte verf nog nat is. Krijg je superstrakke lijnen. En onder de tape kruipen is een kwestie van goed aandrukken. En kruipt het eronder, dan haal je dat met een scalpeltje weg als het droog is.
 
Gewoon fine-line tape, dat is daarvoor gemaakt en kun je in diverse breedtes kopen. dat is ook een soort plastic tape en geen crépe-papier achtige zooi zoals je bij een Gamma koopt.

Online kun je het bij een www.nonpaints.com/CROP kopen of bij Lion-Art in Goes, die heeft ook een website.

Je kunt dan met tape de strepen uitzetten zoals je wilt en dat corrigeren tot je het goed vindt, en dan met hetzelfde tape er strak tegenaan een negatief maken en daarna de originele streep wegtrekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan