Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Mannen, ik zoek ook een hobbyspuiter, in regio Zuid Holland Zuid (hoeksche waard e.o.).
Iemand een tip ?

Als je ff geduld hebt kan ik het doen. Kom net uit een periode waarin het onzeker was of ik ermee door kon gaan maar het kwartje is de goede kant op gevallen gelukkig.
 
Een vraagje;

Ik zou graag een tweetal verstralers zwart (de body) / mat-zilver (de ringen) willen spuiten.
Op dit moment zijn ze chroom... wat is hiervoor de beste methode? en kan je Chroom uberhaupt wel spuiten?
 
@Chris ofc dat wil niet zeggen dat je deze primer moet gebruiken hè, je kan ook kiezen voor een 2K variant of een agressiever etsende primer.


Ondertussen ben ik zo ver om verschillende spuitbussen te gaan bestellen.
De etch primer zoals hierboven beschreven staat al op het lijstje.

Graag zou ik de verstralers in een zelfde kleur-combi spuiten als de koplamp van de R nine T..
Welke spuitbussen lijken hier het meeste op qua kleur? (Kan zo de RAL kleuren niet direct vinden).

(Zijdeglans) voor de achterkant van de behuizing

en heb e.v.t nog een bus velgenlak staan in het zilver die er erg op lijkt, kan ik deze hier ook gewoon voor gebruiken?
(zal wel eerst even een test-stukje spuiten en de kleur vergelijken)

80c7fd3d6288961fa26421e33f866bca.png





Het lijstje met spuitbussen nu;
Etch primer:

Blanke laklaag (mat)

Foto's van een originele lamp;

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg
 
Velgenlak, is mijn eigen ervaring, is zéér taai en hechtend. Ik doe de frames van mijn 600's er mee bijwerken, exact dezelfde kleur.
Als je voor de zwarte lak een van de 5 varianten in glans kiest hoef je, en is het zelfs beter, om geen blanke lak na te spuiten. Dat heeft die lak niet nodig! En dat zijn hele wijze woorden van de chef bij Nonpaints toen ik daar met een probleem was. Let er op: alles dat geen 2K is, dat is gevoelig voor oplosmiddelen waarvan Benzine er 1 is.
 
Velgenlak, is mijn eigen ervaring, is zéér taai en hechtend. Ik doe de frames van mijn 600's er mee bijwerken, exact dezelfde kleur.
Als je voor de zwarte lak een van de 5 varianten in glans kiest hoef je, en is het zelfs beter, om geen blanke lak na te spuiten. Dat heeft die lak niet nodig! En dat zijn hele wijze woorden van de chef bij Nonpaints toen ik daar met een probleem was. Let er op: alles dat geen 2K is, dat is gevoelig voor oplosmiddelen waarvan Benzine er 1 is.
Heb een teststukje gespoten.. lijkt mij goed.
015f31c6a2708089b9078ec43976d897.png


Koplamp ring is misschien een tintje donkerder.. maar heb deze bus staan. Dus ga hem gebruiken. (Mocht je een goedkope bus weten die ik mee kan bestellen die een tint donkerder is dan hoor ik het natuurlijk graag)
Qua rest van de spuitbussen die ik aan wil schaffen zit het wel goed denk ik?

P.s. doe dit allemaal voor de eerste keer.. Heb natuurlijk wel ooit wat dingen zwart gespoten etc, maar nog nooit grotere delen (bijv lampen).
 
Ik ga de tank van m'n cb400f2 opnieuw spuiten in het geel, met 2k lak, maar de originele decals zijn wel plakdingen, ik zal er toch echt 2k blanke lak overheen moeten doen, anders vrees ik dat ze niet lang blijven zitten. Die decals dan, de verf zelf ben ik niet bang voor.
Zijdeksels ga ik op dezelfde wijze doen, al komt daar geen benzine natuurlijk. Dat is toch goed?
 
Yep, lijkt me wel. meestal wel met decals. Het argument van Nonpaints was: Blanke lak over een laklaag heen is nergens voor nodig, de laklaag zelf maak je er niet mooier, ook niet lelijker mee. Als er een dikkere bescherming op moet spuit het dan in dezelfde kleur nog eens. Ik ben absoluut niet alwetend in deze materie maar...
 
Mooi, ik weet genoeg Rob, dankjewel. Ook ik ben geen expert in deze. Maar Rene heeft destijds de plakstriping op m'n z650 tank ook onder de blanke lak gezet. Ik ga het dus van de zomer ook zo doen. Dan weet ik zeker dat die decals blijven zitten, mocht ik wat benzine morsen. 🙂 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan