Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Ik heb zelf goede ervaring met SEM fluor concentrate. Niet goedkoop, wel een enorm felle kleur die een gat in je oogbol brandt als je er naar kijkt en weinig verwering in de loop der tijd.

Basiskleur spierwit, dan die Fluor concentrate oplossen in een transparante binder en heel veel dunne laagjes spuiten. Afwerken met een paar lagen 2K blanke lak met een Flex-additief tegen de steenslag.

Veel werk, duur, maar wel een mooi resultaat voor je wielen.
Wat moet ik precies verwachten bij duur ? :)
 
Recentelijk heb ik de stickers van mijn Suzuki verwijderd. De middelste sticker zat echter zo goed vast, dat ik deze niet kon weghalen zonder het lak te beschadigen. Daarom ben ik op zoek naar iemand die dit in dezelfde kleur zwart of grijs (dat overeenkomt met de kleur van het logo) kan spuiten. Zoals jullie zien heb ik het zelf gespoten, maar dit is eerder een doorn in het oog dan een lust voor het oog. Wie o wie zouden jullie hiermee toevertrouwen in de provincie Zuid-Holland/Utrecht/Brabant? En hoeveel gaat dit ongeveer kosten? Thanks!

Bekijk bijlage 1583223
BVT Motorpaint is een goede!
 
Ik ben op zoek naar wat advies betreffende de volgende schades, zou graag weten of dit te repareren / bij te werken is, of dat het flink spuitwerk word ? En zo ja in beide gevallen wat zoiets zou mogen kosten ? Motor staat in regio Rotterdam.

IMG_1184.JPG
IMG_1185.JPG
IMG_1186.JPG
 
Goedemorgennnn! Daar ben ik weer. Voorheen Spraymarcel, maar nu dus gewoon sprayer. Ik leef nog, of beter gezegd, weer. Vind motoren ook weer leuk en t spuiten nog steeds niet verleert.

Ben bezig aan de quad van m’n dochter. Iets met roze en veel glitters.
Frame heb ik gepoedercoat in wit textuur met flake additief. *O*:W
 

Bijlagen

  • 543457DA-3982-4F71-AC23-C94BC4087527.jpeg
    543457DA-3982-4F71-AC23-C94BC4087527.jpeg
    327,8 KB · Weergaven: 20
  • A0BD0CE2-4A68-4D64-B201-0D20B91965C9.jpeg
    A0BD0CE2-4A68-4D64-B201-0D20B91965C9.jpeg
    141,5 KB · Weergaven: 17
  • F595DC58-58EB-409A-B472-6D6FB7C3228F.jpeg
    F595DC58-58EB-409A-B472-6D6FB7C3228F.jpeg
    106,2 KB · Weergaven: 21
  • 7EBDF59D-8A7A-4F1E-A312-D88D9B001067.jpeg
    7EBDF59D-8A7A-4F1E-A312-D88D9B001067.jpeg
    333,1 KB · Weergaven: 18
Graag zou ik even wat info willen hebben.
Binnenkort wil ik de brandstoftank van mijn motor gaan spuiten. Nu heb ik 2K spuitbussen in kleur en er moeten ook nog stickers opkomen, graag wil ik deze onder de blanke lak. Zelf dacht ik om eerst helemaal de kleurlaag te spuiten, paar dagen uitharden dan voorzichtig waterproof schuren, stickers erop en als laatste een blanke lak eroverheen. Is dit mogelijk of raden jullie iets anders aan? Blanke lak en spuitlak in kleur zijn van hetzelfde merk (Spraymax).
 
Basecoat nooit schuren voordat de blanke lak erover gaat, zeker niet bij lichte metallics. De schuurkrassen blijf je altijd zien.
Dus het handigste is gewoon laten uitharden, ontvetten, stickers plakken en dan een nieuwe blanke laklaag?
Het gaat trouwens om de kleur Honda R23 Tahitian red, welke ik in 2k heb gekocht.
Edit:
Na wat lezen is het duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Vandaar dacht ik op hem lichtjes waterproof te schuren en dan een nieuwe blanke laklaag erover te zetten.
Dan doe je het toch wel... -O- :?

;)

Ik gok het ook maar, maar ook voor de grondlagen doe ik meestal niet eens schuren

Spraymax heeft lak waar alles in zit: Schuurpapier, plamuurmessen, grondlak, voorlak en deklaag en plamuur...
 
Dus het handigste is gewoon laten uitharden, ontvetten, stickers plakken en dan een nieuwe blanke laklaag?
Het gaat trouwens om de kleur Honda R23 Tahitian red, welke ik in 2k heb gekocht.
Edit:
Na wat lezen is het duidelijk.
In principe wel, maar als je 'basecoat' een 2k polyurethaan lak in een uni kleur is, dan kan je deze wel degelijk helemaal mat schuren met P1000 waterproof voor je gaat stickeren en aflakken. Heb je een normale basecoat (zoals een metallic base die alleen activator gebruikt), dan is schuren uit den boze omdat je idd de schuurkrassen gaat terug zien.
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips om een cilinderkop zwart te spuiten? Helaas begint de lak heel iets los te bladeren, vandaar dat ik hem gelijk zwart wil spuiten.

Of zal aanstippen voor nu een optie zijn?

Ik heb helaas geen mogelijkheid om de hele motor er uit te halen, zal het een beetje te doen zijn als ik alleen de benzine tank demonteer?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210308-215155_Gallery.jpg
    Screenshot_20210308-215155_Gallery.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 14
Na lange tijd afwezig te zijn zowel hier en als motorrijder, heb ik vorig jaar weer een motor gekocht die inmiddels klaar is om gespoten te worden.
De vorige heb ik ooit zelf eens gedaan, was erg leuk om te doen maar zeker niet mijn expertise.

Gaat om mijn Yamaha Dragstar classic Deze zou ik graag zo gespoten hebben.

Hoogglans zwart metallic. (Carbon Black Metallic -416, BMW Kleur)
Tank
Achterspatbord
2 afdekkappen onder het zadel

Ral 9004 - 10% glans (Zijdeglans):
Voorvelg
Achtervelg + remdeksel en Aandrijving behuizing
Tankinleg waar de teller inzit
2 beugels voor het spatbord.

Logo's en badges mogen eraf blijven nadien :)

iemand in de buurt van Roosendaal/Breda/Bergen Op Zoom, of kennen jullie iemand die dit voor een normale prijs zou kunnen.
 

Bijlagen

  • DragstarJdT.jpg
    DragstarJdT.jpg
    129,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan