Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
hallo ik heb mijn frame gespoten met spraymax 2k zijdeglans zwart alles ziet er goed uit lak zit er nu 3 weken op ongeveer.
heb er al een aantal kilometers met gereden en wil het nu schoonmaken zitten wat vettige vingers op van het in elkaar zetten van de motor en regen en smeer van wegdek.
weten jullie een goed middeltje om pas gespoten delen schoon te maken / poetsen?
wil er niet gelijk op met agressieve goedjes alvast bedankt gr.
Dasty extra verdunnen
 
Goeiedag ik heb een vraag ik wou me kappen set overspuiten dus heb ik de stickers verwijderd en de lijm daarna met water schuur papier glad geschuurd en ontvet en ook met silicone verwijderaar
Toen de epoxy primer er licht op gespoten in 2 lagen met een spuit pistool alleen komen er hele rare vlekjes door heen en je kunt ook voelen dat het niet glad is ik heb geprobeerd het weg te schuuren met p800 met water uiteraard maar ben alsnog bang dat ik er zo doorheen schuur

Heeft iemand enig idee of dit kwaat kan en het mischien door de lak heen te zien in als ik de kleur er op spuit?
 
Goeiedag ik heb een vraag ik wou me kappen set overspuiten dus heb ik de stickers verwijderd en de lijm daarna met water schuur papier glad geschuurd en ontvet en ook met silicone verwijderaar
Toen de epoxy primer er licht op gespoten in 2 lagen met een spuit pistool alleen komen er hele rare vlekjes door heen en je kunt ook voelen dat het niet glad is ik heb geprobeerd het weg te schuuren met p800 met water uiteraard maar ben alsnog bang dat ik er zo doorheen schuur

Heeft iemand enig idee of dit kwaat kan en het mischien door de lak heen te zien in als ik de kleur er op spuit?
Klinkt alsof je lakranden opbranden.. doe is foto ouwe.. daarnaast, waarom epoxy en hoe zit t met de kunststofhecht primer?

D
Daarnaadt
 
Zit eraan te denken om een aantal onderdelen van de motor te laten poedercoaten (zwart).

Nu zijn de onderdelen Allemaal van Aluminium; is dit wel sterk genoeg? Of vliegt de laag er meteen vanaf?

Gaat om de volgende onderdelen (Skidplate en blokbeschermers) welke nu zilver zijn.

16599d50f337625ad286d670f8a7bc05.jpg

(Mocht iemand een adres weten in Brabant dan hoor ik het graag)
 
Zit eraan te denken om een aantal onderdelen van de motor te laten poedercoaten (zwart).

Nu zijn de onderdelen Allemaal van Aluminium; is dit wel sterk genoeg? Of vliegt de laag er meteen vanaf?

Gaat om de volgende onderdelen (Skidplate en blokbeschermers) welke nu zilver zijn.

16599d50f337625ad286d670f8a7bc05.jpg

(Mocht iemand een adres weten in Brabant dan hoor ik het graag)
Er wordt zat alu gecoat dus moet kunnen. Als t blok delen zijn (zeker dicht bij de uitlaat) kan t wel eens zijn dat t te warm wordt. Of er speciale poederlak is voor hoge temperaturen weet ik niet. Waar in brabant moette zijn? Weet wel enkele adresjes
 
Er wordt zat alu gecoat dus moet kunnen. Als t blok delen zijn (zeker dicht bij de uitlaat) kan t wel eens zijn dat t te warm wordt. Of er speciale poederlak is voor hoge temperaturen weet ik niet. Waar in brabant moette zijn? Weet wel enkele adresjes
poedercoat word "gebakken" op 150/200 graden als ik me niet vergis.
Dus dat kan makkelijk de temperatuur van de blokdelen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan